S85D

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

Re: S85D

Inlägg av AndersBosson »

Helt korrekt, 437 864 är totalpriset inklusive frakt till Gbg, då ingår 6 månaders försäkring. Längtar till nästa vecka nu.... så jag kan bli helt fossilfri!
Användarvisningsbild
Magicmike
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 08 dec 2019 18:09
Ort: Söderåkra

Re: S85D

Inlägg av Magicmike »

Ok, då låter det ju som ett fin-fint köp! Grattis o lycka till. Surt prisfall på bilen för tidigare ägare känns det som (men till glädje för dig :D )

Mvh
Micke
Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

Re: S85D

Inlägg av AndersBosson »

Ja priset är nog bra men när börsen bara rasar och allt är oroligt så vet man inte om det är en vettig affär :? :?
Någon som har tips på försäkring, för mig hamnar premien på dryga 15 för ett helår..... nästan så det får bli enbart trafik
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: S85D

Inlägg av Tars »

AndersBosson skrev:
Ja priset är nog bra men när börsen bara rasar och allt är oroligt så vet man inte om det är en vettig affär :? :?
Någon som har tips på försäkring, för mig hamnar premien på dryga 15 för ett helår..... nästan så det får bli enbart trafik
Kolla med Länsförsäkringar och Watercirkels
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

Re: S85D

Inlägg av AndersBosson »

Watercirkels verkar ha det bästa erbjudandet! Även Leafen var billig där.

När jag hämtar ut bilen har jag möjlighet att köpa till 24 månader/2000 mil försäkring från Svensk bilgaranti för 4000:-. i villkoren står dock "För att garantin skall vara giltig måste fordonet vara skött och skötas enligt
tillverkarens föreskrifter" Vad gäller här för en Tesla? är serviceintervallet helt borttaget?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: S85D

Inlägg av Bjelke »

Ja det är borttaget, men det finns ju några rekommendationer iaf såklart...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: S85D

Inlägg av lator »

Magicmike skrev:
Ok, då låter det ju som ett fin-fint köp! Grattis o lycka till. Surt prisfall på bilen för tidigare ägare känns det som (men till glädje för dig :D )

Mvh
Micke
Ett bra köp och ingen katastrof för tidigare ägare tycker jag... Ca 50% på 4,5 år och 12000 mil...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Magicmike
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 08 dec 2019 18:09
Ort: Söderåkra

Re: S85D

Inlägg av Magicmike »

750000 kostade bilen när den hade ca 5000mil på mätaren
Annonsen som vi ser här är några år gammal .
Edit annonsen från 2017.
https://www.car.info/sv-se/car-for-sale ... g-18575836[/quote]
lator skrev:
Magicmike skrev:
Ok, då låter det ju som ett fin-fint köp! Grattis o lycka till. Surt prisfall på bilen för tidigare ägare känns det som (men till glädje för dig :D )

Mvh
Micke
Ett bra köp och ingen katastrof för tidigare ägare tycker jag... Ca 50% på 4,5 år och 12000 mil...
Jag menade utifrån 2017, ca 3 år 7000 mil och 350 000 i prisändring. Från ny kanske det är normalt, första året/åren är ju erkänt brutala. Men för en andrahandsägare tycker jag det känns rätt mycket.
Mvh
Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

Re: S85D

Inlägg av AndersBosson »

Magicmike skrev:
750000 kostade bilen när den hade ca 5000mil på mätaren
Annonsen som vi ser här är några år gammal .
Edit annonsen från 2017.
https://www.car.info/sv-se/car-for-sale ... g-18575836
lator skrev:
Magicmike skrev:
Ok, då låter det ju som ett fin-fint köp! Grattis o lycka till. Surt prisfall på bilen för tidigare ägare känns det som (men till glädje för dig :D )

Mvh
Micke
Ett bra köp och ingen katastrof för tidigare ägare tycker jag... Ca 50% på 4,5 år och 12000 mil...
Jag menade utifrån 2017, ca 3 år 7000 mil och 350 000 i prisändring. Från ny kanske det är normalt, första året/åren är ju erkänt brutala. Men för en andrahandsägare tycker jag det känns rätt mycket.
Mvh[/quote]

Vad den gick för 17/18 är ju inte helt klart, kan ju varit en bra prutare :-). Men lik väl är det bara lite över två år sedan så mellan 125-175 000/år bör det handla om.
Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

Re: S85D

Inlägg av AndersBosson »

Hej

Jag skall hämta bilen på torsdag :D, Tyvärr hävdar nu NetBil att garantin på 6 månader inte ingår då detta är en sportbil, men i annonsen står det klart och tydligt att garanti ingår (se bild) så här har jag en incessant diskussion med Netbil. Beroende på hur diskussionen slutar kan det vara extra viktigt att noga kontrollera bilen.


1. kan man i skärmen eller på något annat sätt se att bilen har fri Supercharging? (har ingen tidigare ägare att fråga)
2. Har läst om MCU som lägger av, verkar vara vanligare på årsmodell 13-14 men är det något man kan kontrollera?
3. Missljud eller annat som man kan lyssna efter?
4. några andra tipps?
garanti.PNG
Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

Re: S85D

Inlägg av AndersBosson »

Vet inte om jag ska skratta eller gråta men nu är annonstexten ändrad (efter att jag köpt bilen) :o
utan garanti.PNG
Verdi

Re: S85D

Inlägg av Verdi »

Klart det inte är en sportbil. Vad är det för trams?
Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

Re: S85D

Inlägg av AndersBosson »

Ja massa trams men vilken bil! Nu står den på garageuppfarten och väntar på att få åka:-)
Är det normalt att snabbladdning går med ca 25-30 kw med 80% fullt batteri?
Användarvisningsbild
Seregon
Teslaägare
Inlägg: 486
Blev medlem: 05 apr 2016 09:37
Ort: Uppsala

Re: S85D

Inlägg av Seregon »

Ja, det går rätt långsamt när batteriet har mycket laddning. Min är efter ChargeGate nere på typ 50 kW eller så redan vid 50%
Model S85D -15, "Voltaire"
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: S85D

Inlägg av lator »

Verdi skrev:
Klart det inte är en sportbil. Vad är det för trams?
Det står även "premiumbilar" i deras villkor men för att veta vilka måste man kontakta dem, vilket man knappast gör då det står i beskrivningen att garanti gäller... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

Re: S85D

Inlägg av AndersBosson »

Japp det är det lilla minuset att det inte blev 6månaders garanti, var en kampanj de hade som sedan försvann (därför ändrades texten). Men annars har ju bilen allt, autopilot värmepaketet taklucka nextgen skinnsätena fri supercharging vit metallic ( lite speciell färg) både sommar och vinterdäck, luftfjädring och efter en ordentlig tvätt glänser den så vackert. Jag är riktigt nöjd nöjd!
Skriv svar