Uppdatering avklarad idag. Tog ett par timmar. Frun hämtade bilen så jag hann inte testa nya visualiseringen. Valet finns iaf på plats. Får bli test imorgon.
Har Du bytt enbart FSD computer eller även MCU?
Bara 2.5 dator till FSD dator, hade redan MCU2.
Nu ser bilen massor mer koner och soptunnor. Om nu FSD visualiseringen ska inge förtroende så blev första upplevelsen motsatt. Framförallt var det trafikljus som var riktigt illa. Den tyckte t.ex. Att "röd gubbe" på övergångsstället var rött ljus i korsningen. När jag stod närmast korsningen med trafikljus snett uppe och till höger så såg den ingen av dessa, hade även lätt motljus. Det finns alltså en del att jobba på, vilket Tesla såklart gör. Men det är en bra bit kvar, något längre än jag trodde innan jag upplevde detta.
Ser hursomhelst fram emot kommade förbättringar.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Beröringsfri service låter spännande. Skall dom teleportera in FSDn
Jag tror nog det är oss kunder de inte vill pilla på med tanke på situationen med Covid-19
Man skall också vara symptomfri i 14 dagar innan service. Gäller i alla fall SC Malmö.
Bilen eller ägaren?
Helst både och men kravet ligger på personen som kommer med bilen. Ägaren kan ligga hemma om det är så. Min bil blev symptomfri ett par dagar innan besöket...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Önskar man fick ett ungefärligt datum på detta snart !
Vill inte verka girig , men tycker Tesla kunde bjuda/rabattera acc boost eller dylikt för oss som betalat FSD för drygt ett år sedan . Men inte ens kan se en soptunna
Ska vi spamtwittra Elon
Nu har jag bokat in byte till HW3.0 från HW2.5 29/5 Segeltorp. De ringde själva och föreslog bytet eftersom jag redan hade en tid bokad.
Kul! Då kan man ju hoppas på samtal själv framöver också då.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har nu vår MS med HW 2,5 inlämnad i Segeltorp för FSD byte. Lämnade in bilen 9.45 20/5, skulle ta 1,5 h. Avböjde att vänta kvar. Kl 15 messade dom och det blev lånebil till måndag. Verkar ta lite tid nu i början, hoppas inget annat hänt...
Vad märker man för skillnaden idag mellan 2.5 och 3.0? Har bokat uppgradering om 2 veckor. Har du fått tillbaka bilen?
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Egentligen är det väl bara att du ser mer saker på skärmen när du kör och snart kommer bilen att stanna vid stoppskyltar och trafikljus som bilar i USA gör nu.
Nu har jag fått tillbaka bilen. Behöver nu ”bara” riva av 160km för att kalibrera kameran innan alla funktioner hoppar igång. Ja ja, bara lite mer tålamod
Passade på att fråga om byte till MCU2 men de hade inga nyheter att förtälja.
Hmm leasingen går ut i december(3år), frågan är om man ska byta eller förlänga?
Göteborg fortsätter att vägra att boka tid för Model 3, trots att Tesla uppdaterat hemsidan och säger att det går att boka uppgradering för Model 3 i Europa nu. Irriterande. https://www.tesla.com/support/full-self ... edirect=no (Välj USA som land om ni ser en sida på svenska).
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
till mig (med S 2.0) sa de att de inte fått "servicebulletin" så de visste inte hur den skulle installeras. Jag trodde det var precis samma utformning på HW3 som 2.5 och 2.0 så att bytet skulle vara enkelt. De sa ngt om programvara också som jag inte förstår - det finns ju en massa S med HW3 som funkar fint...
Kan man få Hw3 om man har MCU1?
Inte det som ställer till det?
(MCU skall ju visserligen också gå att uppgradera nu, men kanske inte helt klart i kombo med hw3)
Kan man få Hw3 om man har MCU1?
Inte det som ställer till det?
(MCU skall ju visserligen också gå att uppgradera nu, men kanske inte helt klart i kombo med hw3)
Japp. AP2.0-bilar har ju per definition MCU1.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Kommer ta hus i helvete om detta faller under GDPR.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Kommer ta hus i helvete om detta faller under GDPR.
1. FSD-datorn har inga sådan information, så varför man skulle vänta är oklart. Model 3 görs ju inga uppgraderingar på än.
2. Det är ju bara att ta bort din personliga data innan du byter MCU om du är orolig för detta.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D