Nya pärlan...innan...

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Nya pärlan...innan...

Inlägg av Jocce »

Ny bil - Nytt fotosug ;)
Några bilder innan den inte längre kommer vara en del av #teamwhite ;)
(Risk att fler bilder kommer innan det också ;)
20200329tesla01-tonad.jpg
20200329tesla03.jpg
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Nya pärlan...innan...

Inlägg av Pontus »

Hittar inte Aprilskämtet i bilderna :?
Snygg är den i varje fall, var själv sugen på en sådan men sen fick ekonomerna styra ;)
Du har ju kvar en 85D som jag hade tidigare, med båda bilarna hur stor skillnad tycker du att det är med den nya, kvalitet och ljud?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Nya pärlan...innan...

Inlägg av Jocce »

Pontus skrev:
Hittar inte Aprilskämtet i bilderna :?
Snygg är den i varje fall, var själv sugen på en sådan men sen fick ekonomerna styra ;)
Du har ju kvar en 85D som jag hade tidigare, med båda bilarna hur stor skillnad tycker du att det är med den nya, kvalitet och ljud?
Inget skämt alls, bara ren glädje :)

Tack. Kommer dock lite förändringar i utseendet inom kort ;)

Gällande skillnaden så är det ingen ENORM skillnad. Lite är säkert placebo med, samt ny bil kontra 10.000 mil.
Men upplever den nya som lite tystare, både när man rullar iväg och i motorvägsfart.
AP är väl den stora skillnaden. Den nya är...jag vill inte säga bättre, men annorlunda. Generellt bättre "spår" men en del spökbromsningar. Dock visar senaste versionen klart kapacitet till vad den kan tänkas vara kapabel till.

Kommer återkomma med en lite längre jämförelse när jag haft den nya bilen lite längre.


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Skriv svar