Vad bör checkas på ny S 100D?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tom_Mariehamn
Inlägg: 41
Blev medlem: 19 mar 2020 14:52

Vad bör checkas på ny S 100D?

Inlägg av Tom_Mariehamn »

Hej alla,

Vi får hämta upp vår nya 100D ganska snart.
Funderade på vad man bör kolla upp när bilen är ny?
Framvagns inställningarna kanske, har hört att plog-vinkeln kan vara obra från fabriken.
Vet nån om nåt mer?

Tack o hej,
Tom
S100D-20
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 25 sep 2019 19:13
Ort: Strömsund

Re: Vad bör checkas på ny S 100D?

Inlägg av chevnanne »

Jag hämtade min förra fredagen. Har inte märkt nått fel annat än att bakluckan sitter lite snett.
Måste lämna in bilen för att justera till den men det är ingen katastrof. Det blev dokumenterat av Tesla på plats.
Bilen är helt suverän, hade en M3LR innan som jag bytte in men MSLR är en helt annan bil. Supernöjd. :lol:
Användarvisningsbild
Tom_Mariehamn
Inlägg: 41
Blev medlem: 19 mar 2020 14:52

Re: Vad bör checkas på ny S 100D?

Inlägg av Tom_Mariehamn »

chevnanne skrev:
Jag hämtade min förra fredagen. Har inte märkt nått fel annat än att bakluckan sitter lite snett.
Måste lämna in bilen för att justera till den men det är ingen katastrof. Det blev dokumenterat av Tesla på plats.
Bilen är helt suverän, hade en M3LR innan som jag bytte in men MSLR är en helt annan bil. Supernöjd. :lol:
Låter ju bra d, kul att höra att du är nöjd!
En sned baklucka kan jag nog ta, såna där små detaljer har jag nästan räknat med. Bara man får det gratis fixat så är det ju okay.
S100D-20
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Vad bör checkas på ny S 100D?

Inlägg av Hedman »

Testa alla funktioner på bilen så de fungerar såsom bagageluckan, fönsterrutor, rattinställningen etc inte låter och för oväsen. Titta noga efter repor lackskador, på hela bilen mellan dörrarna och fälgar osv. Lycka till med en fantastisk bil. Sedan kommer du ändå få åka tillbaka och rätta till vibrerande ljud från framvagnen i 100-110 km/h som åtgärdas med skumduk i fronten och justering av fönsterrutor som väser när man kör speciellt trekantsfönstret på förarsidan.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 25 sep 2019 19:13
Ort: Strömsund

Re: Vad bör checkas på ny S 100D?

Inlägg av chevnanne »

Hedman skrev:
Testa alla funktioner på bilen så de fungerar såsom bagageluckan, fönsterrutor, rattinställningen etc inte låter och för oväsen. Titta noga efter repor lackskador, på hela bilen mellan dörrarna och fälgar osv. Lycka till med en fantastisk bil. Sedan kommer du ändå få åka tillbaka och rätta till vibrerande ljud från framvagnen i 100-110 km/h som åtgärdas med skumduk i fronten och justering av fönsterrutor som väser när man kör speciellt trekantsfönstret på förarsidan.
Några vibrationer har jag inte märkt av men om jag kör fortare än 100 så ökar vindbruset en del.
Annars har jag inte märkt av nånting fel med min bil. :)
Skriv svar