Hastigheten anpassas sent jag kör förbi hastighetsskyltar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lindansaren
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 08 okt 2019 12:49

Re: Hastigheten anpassas sent jag kör förbi hastighetsskylta

Inlägg av Lindansaren »

Svenssons skrev:
Lindansaren skrev:
Vad är anledingen till att bilen bara anpassar hastigheten på "restricted"? Enligt mig väldigt konstigt. Borde i så fall vra en inställning i bilen.
Har inget med skyltavläsning eller ej att göra. AP1 läser skyltar och begränsar hastigheten på vägar satta till "restricted". Det är antagligen ett säkerhetsval som gjorts av Tesla eller åt Tesla. Restricted Roads är vägar med mötande trafik. Hastigheten anpassas alltid nedåt från satt hastighet på restricted roads för att sedan gå tillbaka till högre hastighet när restricted tar slut eller det är en restricted med högre hastighet.

Det finns vägar som ännu inte markerats som restricted även ifall de har mötande trafik. Där kan man köra upp till 150 km/h med AP om man vill...
Ja, det förstår jag, men jag skulle ju vilja att hastigheten justeras automatiskt även på mötesfria vägar. NU görs inte det och därför blir autopiloten rätt värdelös eftersom det ofta är kameror på dessa 2+1 vägar jag kör på. Detta är en central funktion som inte är implementerad på ett korrekt sätt eftersom den gör så att man bryter mot hastighetsbegränsningarna gång på gång då den används.
Skriv svar