FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Inlägg: 1215
Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av RagWal »

metchristian skrev:
En annan ska som jag tänker på är när jag kör med autopilot i regn tex så får jag oftare vattenplaning än när jag kör manuellt eftersom autopiloten väljer mitten dvs där det är som mest ”spårigt” så undrar om fsd version är annorlunda i hanteringen?
Tänkt på samma. Går även rejält trögare i vattnet också. Ofta surt å ligga i slitna spåren även vid torrt väglag. Bör kunna fixas med lite AI.
E4 norrut mellan Uppsala å Gävle är tex bitvis riktigt jobbig. Högre ljudnivå i spåren på sliten betongväg.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av metchristian »

RagWal skrev:
metchristian skrev:
En annan ska som jag tänker på är när jag kör med autopilot i regn tex så får jag oftare vattenplaning än när jag kör manuellt eftersom autopiloten väljer mitten dvs där det är som mest ”spårigt” så undrar om fsd version är annorlunda i hanteringen?
Tänkt på samma. Går även rejält trögare i vattnet också. Ofta surt å ligga i slitna spåren även vid torrt väglag. Bör kunna fixas med lite AI.
E4 norrut mellan Uppsala å Gävle är tex bitvis riktigt jobbig. Högre ljudnivå i spåren på sliten betongväg.
Just exakt den vägen jag menade i mitt inlägg...
Fått vattenplaning flera gånger me autopilot inkopplad.
Ej en enda gång när jag kört ”manuellt”
MatsTesla
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 maj 2019 21:41

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av MatsTesla »

Jag köpte FSD under kampanjen precis innan 1 juli. Sen har ingenting hänt. Jag trodde jag skulle få en uppdatering med lite ny programvara. Kan det vara så att FSD inte ännu tillfört något nytt?
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av frippan »

MatsTesla skrev:
Jag köpte FSD under kampanjen precis innan 1 juli. Sen har ingenting hänt. Jag trodde jag skulle få en uppdatering med lite ny programvara. Kan det vara så att FSD inte ännu tillfört något nytt?
Beror på vad du hade innan. Hade du enhanced auto pilot? Så är det ingenting nytt.
Annars är det summon och navigera med autopilot som är nytt.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
MatsTesla
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 maj 2019 21:41

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av MatsTesla »

Jag har en Model S från slutet av 2018 eller början av 2019.
Mats
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: FSD prishöjs 1 juli med 1000 dollar

Inlägg av frippan »

MatsTesla skrev:
Jag har en Model S från slutet av 2018 eller början av 2019.
Mats
Det säger egentligen ingenting, bara att du kan kanske ha EAP. Är ju ett tillval.
Men hade du som sagt summon, automatisk parkering och Navigera med autopilot så hade du EAP innan och då är det än så länge ingen skillnad.
När Tesla uppdaterar din bil till HW3 så har vi förmodligen fått automatisk stopp vid stoppskyltar och trafikljus vilket kräver HW3. Skall vara på gång till Europa enligt "säker" källa.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Skriv svar