Model S, 2018.metchristian skrev:Vad har du för model?Elexotico skrev:Jag har detta priset nu (?)
Får alla olika? Fattar Ingenting
Har 2,5 med noa bland annat.
Moderator: Redaktion
Model S, 2018.metchristian skrev:Vad har du för model?Elexotico skrev:Jag har detta priset nu (?)
Får alla olika? Fattar Ingenting
Vilka pengar Tesla skulle kunna göra om FSD var kopplad till person. Jag menar alla som sätter sig bakom ratten och vill ha FSD måste köpa en egen "licens" á 77000SEKMickep skrev:Ser inte att en andrahandsköpare idag skulle vilja betala mer för egenskapen idag än igår.
För mig är fsd en tjänst inte en feature. (Alltså nått som kör bilen) och borde därmed vara kopplad till person. (Ung som fri supercharging var, för tidiga köpare) de som har betalt har ännu inte fått vad som utlovats och inte säkert att det i Sverige kommer vara lagligt inom en bils ägande period). Byts bilen in kan tesla slå av den när de säljer den likväl som de slå på utan att det kostar dem något (förutom hårdvara).
Skulle 70 kkr vara rimligt om bilen helt självständigt kunde köra? Möjligt. Är det värt det med det som finns idag? Har extremt svårt att se det.
Att kunna läsa skyltar borde vara inkluderat i autopiloten (de har andra tillverkare)
Eller om det följer ägaren. Vilken inlåsningseffekt i märket!STEFLI skrev:Vilka pengar Tesla skulle kunna göra om FSD var kopplad till person. Jag menar alla som sätter sig bakom ratten och vill ha FSD måste köpa en egen "licens" á 77000SEKMickep skrev:Ser inte att en andrahandsköpare idag skulle vilja betala mer för egenskapen idag än igår.
För mig är fsd en tjänst inte en feature. (Alltså nått som kör bilen) och borde därmed vara kopplad till person. (Ung som fri supercharging var, för tidiga köpare) de som har betalt har ännu inte fått vad som utlovats och inte säkert att det i Sverige kommer vara lagligt inom en bils ägande period). Byts bilen in kan tesla slå av den när de säljer den likväl som de slå på utan att det kostar dem något (förutom hårdvara).
Skulle 70 kkr vara rimligt om bilen helt självständigt kunde köra? Möjligt. Är det värt det med det som finns idag? Har extremt svårt att se det.
Att kunna läsa skyltar borde vara inkluderat i autopiloten (de har andra tillverkare)
Lite min poäng. Lägga pengar på färg gör inte bilen "bättre" men trevligare för just köparen. Teknisk feature av rang som FSD är för mig personligen mycket ballare och får kosta mer. Även om den IDAG är dysfunktionell och producerar tokigheter. Smaken är som baken och att tala om prisvärdhet är svårt med både FSD och färger.metchristian skrev:Färg är mer personligt och unikt och sällan kostar mer än ca 10-20tkr..här pratar vi om en funktion som kostar nästan 4-7ggr mer än lack där nyttan är mer eller mindre obefintlig... färger kan man man diskutera men oftas är det speciallacker när det är dyrare, röda tesla färgen lite av ett signum = därför kunde de ta mer bet på den den färgen. 77700 för att typ automatiskt parkering o få ut bilen 6m med appen... navigera me autopilot.. nja inte värt.. 10-15 möjligen att man bet då men tveksamt. Precis som en annan va inne på.. om det följde me på sitt tesla konto så kunde det kanske va aktuellt. För inom 2-3år har jag bytt.. brukar inte ha en bil längre än Max 5år.RagWal skrev:Det är nog inte idag för den utmärkta funkrionen som man köprr FSD idag. Snarare till viss del för känslan, nyfikenheten och kanske en strimma önskan om att det snart tillför något av värde. Om inte för mig så för kommande ägare.GreenMachine skrev:Om FSD hade varit en personlig feature kopplat till mitt konto och som gick att flytta till annan bil så visst, men varför i hela världen skulle man annars vilja ha det om man som jag vet att jag kommer hinna byta inte bra en gång, utan säkert både två och tre ggr innan dess att FSD ens börjar bli en användbar funktion på riktigt?
Jämför tex med att välja en dyrare färg.. Vad ska det vara bra för? Hänger ju inte med till nästa köp och höjer förmodligen inte värdet? Men det kanske blir en smula härligare bil för dig?
Mickep skrev:Ser inte att en andrahandsköpare idag skulle vilja betala mer för egenskapen idag än igår.
För mig är fsd en tjänst inte en feature. (Alltså nått som kör bilen) och borde därmed vara kopplad till person. (Ung som fri supercharging var, för tidiga köpare) de som har betalt har ännu inte fått vad som utlovats och inte säkert att det i Sverige kommer vara lagligt inom en bils ägande period). Byts bilen in kan tesla slå av den när de säljer den likväl som de slå på utan att det kostar dem något (förutom hårdvara).
Skulle 70 kkr vara rimligt om bilen helt självständigt kunde köra? Möjligt. Är det värt det med det som finns idag? Har extremt svårt att se det.
Att kunna läsa skyltar borde vara inkluderat i autopiloten (de har andra tillverkare)
Ja ett tag var det väl så, vet inte om det funkat eller hur många som isf har det, vill minnas att det komVerdi skrev:Mickep skrev:Ser inte att en andrahandsköpare idag skulle vilja betala mer för egenskapen idag än igår.
För mig är fsd en tjänst inte en feature. (Alltså nått som kör bilen) och borde därmed vara kopplad till person. (Ung som fri supercharging var, för tidiga köpare) de som har betalt har ännu inte fått vad som utlovats och inte säkert att det i Sverige kommer vara lagligt inom en bils ägande period). Byts bilen in kan tesla slå av den när de säljer den likväl som de slå på utan att det kostar dem något (förutom hårdvara).
Skulle 70 kkr vara rimligt om bilen helt självständigt kunde köra? Möjligt. Är det värt det med det som finns idag? Har extremt svårt att se det.
Att kunna läsa skyltar borde vara inkluderat i autopiloten (de har andra tillverkare)
Var fri SuC verkligen kopplat till personen?
Bjelke skrev:Ja ett tag var det väl så, vet inte om det funkat eller hur många som isf har det, vill minnas att det komVerdi skrev:Mickep skrev:Ser inte att en andrahandsköpare idag skulle vilja betala mer för egenskapen idag än igår.
För mig är fsd en tjänst inte en feature. (Alltså nått som kör bilen) och borde därmed vara kopplad till person. (Ung som fri supercharging var, för tidiga köpare) de som har betalt har ännu inte fått vad som utlovats och inte säkert att det i Sverige kommer vara lagligt inom en bils ägande period). Byts bilen in kan tesla slå av den när de säljer den likväl som de slå på utan att det kostar dem något (förutom hårdvara).
Skulle 70 kkr vara rimligt om bilen helt självständigt kunde köra? Möjligt. Är det värt det med det som finns idag? Har extremt svårt att se det.
Att kunna läsa skyltar borde vara inkluderat i autopiloten (de har andra tillverkare)
Var fri SuC verkligen kopplat till personen?
strax efter att jag köpt min första...
Tänkt på samma. Går även rejält trögare i vattnet också. Ofta surt å ligga i slitna spåren även vid torrt väglag. Bör kunna fixas med lite AI.metchristian skrev:En annan ska som jag tänker på är när jag kör med autopilot i regn tex så får jag oftare vattenplaning än när jag kör manuellt eftersom autopiloten väljer mitten dvs där det är som mest ”spårigt” så undrar om fsd version är annorlunda i hanteringen?
Just exakt den vägen jag menade i mitt inlägg...RagWal skrev:Tänkt på samma. Går även rejält trögare i vattnet också. Ofta surt å ligga i slitna spåren även vid torrt väglag. Bör kunna fixas med lite AI.metchristian skrev:En annan ska som jag tänker på är när jag kör med autopilot i regn tex så får jag oftare vattenplaning än när jag kör manuellt eftersom autopiloten väljer mitten dvs där det är som mest ”spårigt” så undrar om fsd version är annorlunda i hanteringen?
E4 norrut mellan Uppsala å Gävle är tex bitvis riktigt jobbig. Högre ljudnivå i spåren på sliten betongväg.
Beror på vad du hade innan. Hade du enhanced auto pilot? Så är det ingenting nytt.MatsTesla skrev:Jag köpte FSD under kampanjen precis innan 1 juli. Sen har ingenting hänt. Jag trodde jag skulle få en uppdatering med lite ny programvara. Kan det vara så att FSD inte ännu tillfört något nytt?
Det säger egentligen ingenting, bara att du kan kanske ha EAP. Är ju ett tillval.MatsTesla skrev:Jag har en Model S från slutet av 2018 eller början av 2019.
Mats