Så var min också. Men bröt både kontakten till HV batteriet samt kopplade loss 12V och efter det funkade det att köra och ladda. Men MCU fortsatt död.Guldis skrev:Nej, växelväljaren var helt död, gick inte att få i N, syntes heller inte i displayen. Bärgarkillen hade nog en viss kännedom om Tesla, men gav upp.frippe skrev:Går det inte att lägga i växel?Guldis skrev:Bärgaren dök upp, men fick inte med sig bilen enär han inte kom till riktigt. Nu kommer de imorgon bitti för att ”dolla” ut den från parkeringen!
Jaja, är det inte det ena så är det det andra...
Jag fick göra bilen helt strömlös, sedan efter uppstarten gick det att köra bilen.
Bifogar bild på vad som sågs på displayen
Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Moderator: Redaktion
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Model Y LR.
Model S70D
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Var din skärm helt svart?joem65 skrev:Nu är MCU:n bortskruvad från bilen och Tegra-kortet urtagen från MCU:n och på väg ner till Holland. Tog knappt en timme och gick ovanligt smidigt om man följde videon på YouTube. Kopplade tillbaka MCU:n igen pga att den sköter tydligen om laddningen av 12Volts batteriet som annars kan bli urladdad om den får stå för länge.joem65 skrev:
http://www.allsystemsgo.nl
Tack för tipset! Ska plocka ur min MCU och ta ur Tegra-kortet och skicka ner det till Holland innan den svartnar helt.
Jag läser om den är helt död så är sannolikheten sämre att dom lyckas rädda informationen i minnet.
Jag är lite orolig att skicka dit mitt minne i onödan om sannolikheten är låg att det skall lyckas.
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Fast, lyckas de har du sparat en stor slant. Misslyckas de blir det byte av hela MCU ändå.tomla skrev:Var din skärm helt svart?joem65 skrev:Nu är MCU:n bortskruvad från bilen och Tegra-kortet urtagen från MCU:n och på väg ner till Holland. Tog knappt en timme och gick ovanligt smidigt om man följde videon på YouTube. Kopplade tillbaka MCU:n igen pga att den sköter tydligen om laddningen av 12Volts batteriet som annars kan bli urladdad om den får stå för länge.joem65 skrev:
http://www.allsystemsgo.nl
Tack för tipset! Ska plocka ur min MCU och ta ur Tegra-kortet och skicka ner det till Holland innan den svartnar helt.
Jag läser om den är helt död så är sannolikheten sämre att dom lyckas rädda informationen i minnet.
Jag är lite orolig att skicka dit mitt minne i onödan om sannolikheten är låg att det skall lyckas.
Hade vi inte redan lämnat in vår bil på SC hade jag nog testat att skicka för reparation. Vinsten är att du långtidssäkrat minnet.
Byter du via tesla får du samma snåla minne, men LTE uppkoppling om du inte har det redan.
Model Y LR.
Model S70D
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Nej, min MCU var inte svart, bara flera felsymtom. Oläsliga tecken, reset minst en gång i veckan, väldigt seg emellanåt, tappar 3G-mottagningen m.m. Dessutom har min bil gått över 17.000 mil så jag tog det säkra före det osäkra och skickade iväg den. Dessutom, som du skriver, finns ju risken att det inte går att återställa informationen om den svartnar helt vilket kan få till följd att du istället får byta ut hela MCU:n hos Telsa för xxxxx antal kronor, eller köra omkring med en handikappad bil.tomla skrev:Var din skärm helt svart?joem65 skrev:Nu är MCU:n bortskruvad från bilen och Tegra-kortet urtagen från MCU:n och på väg ner till Holland. Tog knappt en timme och gick ovanligt smidigt om man följde videon på YouTube. Kopplade tillbaka MCU:n igen pga att den sköter tydligen om laddningen av 12Volts batteriet som annars kan bli urladdad om den får stå för länge.joem65 skrev:
http://www.allsystemsgo.nl
Tack för tipset! Ska plocka ur min MCU och ta ur Tegra-kortet och skicka ner det till Holland innan den svartnar helt.
Jag läser om den är helt död så är sannolikheten sämre att dom lyckas rädda informationen i minnet.
Jag är lite orolig att skicka dit mitt minne i onödan om sannolikheten är låg att det skall lyckas.
Jag kan återkoppla när jag får tillbaka min Tegra-kort hur allt har gått...
2024 Model 3 RWD Highland med dragkrok
2017 Model X 60D med dragkrok
2020 Model 3 LR med dragkrok
2014 Model S 85 AP1 med MCU2
10kWp solpaneler med Fronius växelriktare
10kWp solpaneler med Fronius växelriktare
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 979
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
frippe skrev:Den brakade ihop i torsdags, så har inte väntat så länge. Men de kunde inte ge någon tid för när de fick in nya MCU1.AlexanderModelS skrev:Man kunde ju hoppas på att MCU1:orna tar slut, så att de tvingas sätta in nyare MCU:er istället.frippe skrev:Ja, jag väntar, med spänning på en ny MCU.AlexanderModelS skrev:Nu har stora skärmen slocknat helt på min Model S85 '2015. Den har gått 11 500 mil så det var väl helt enligt design..
Det började med att skärmen rebootade ofta och ibland inte gick igång alls (mer än att Tesla-logon kom upp) så man fick göra scroll reset. Nu går den inte igång hur man än gör. Det vill säga att AC, musik, navigator etc. inte fungerar. Även airbag-varningslampan lyser och yttertermometern visar bara streck. Jag kan iallafall se min hastighet i km/h fortfarande!
Var på Tesla Göteborg imorse. Teknikern lyckades inte heller få igång stora skärmen. Har nu fått servicetid den 15e juli. Dock har de inga MCU i lager då fabriken i USA varit stängd och att de efter det fått leveransproblem. Förhoppningsvis har de fått in nya MCUer till 15e juli men det är tydligen inte säkert. Hoppas på försäkringsärende via Trygg Hansa företag som täcker elektronik och förarstöd upp till 15 000 mil och/eller 8 år.
Någon mer som väntar på MCU?
Dock vad gäller hastighet, så stod det på min km/h men det var miles/h, så blev lite överraskad att det gick lite fort i början.
Kan du ladda bilen? Tydligen går det för vissa att ladda, för andra kan det gå ett tag innan det lägger av.
Hittills fungerar det att ladda, men har bara haft den inkopplad en dryg timme till en Tesla WC. Hoppas att det fortsätter att fungera att ladda, blir jobbig start på semestern annars
Hur länge har du väntat på ny MCU? MCU1?
Verkar vara en brist i hela Europa.
Model S 90D -2017 Titanium
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Tillverkar dom fortfarande MCU1? I så fall, varför?
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 979
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Mitt förra inlägg letade sig visst in i tidigare text.
Men det var detta jag skrev i alla fall:
"Man kunde ju hoppas på att MCU1:orna tar slut, så att de tvingas sätta in nyare MCU:er istället."
Men det var detta jag skrev i alla fall:
"Man kunde ju hoppas på att MCU1:orna tar slut, så att de tvingas sätta in nyare MCU:er istället."
Model S 90D -2017 Titanium
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Efter tre veckor(!) har jag äntligen fått tillbaka mitt Tegrakort och nu åter installerat i bilen och allt funkar perfekt! Om ni ska göra samma sak och skicka ner kortet till Holland, skicka INTE med Postnord! Trots att jag betalade extra för Expressfrakt lag de paketet på en båt som tog TVÅ veckor på sig att komma fram. När väl kortet var framme fixade Dennis på "All Systems Go" allt på några timmar! Kortet skickades i retur från Holland med UPS som naturligtvis också lyckades strula till det så det tog fyra dagar extra att komma fram.joem65 skrev:Nej, min MCU var inte svart, bara flera felsymtom. Oläsliga tecken, reset minst en gång i veckan, väldigt seg emellanåt, tappar 3G-mottagningen m.m. Dessutom har min bil gått över 17.000 mil så jag tog det säkra före det osäkra och skickade iväg den. Dessutom, som du skriver, finns ju risken att det inte går att återställa informationen om den svartnar helt vilket kan få till följd att du istället får byta ut hela MCU:n hos Telsa för xxxxx antal kronor, eller köra omkring med en handikappad bil.tomla skrev:Var din skärm helt svart?joem65 skrev:Nu är MCU:n bortskruvad från bilen och Tegra-kortet urtagen från MCU:n och på väg ner till Holland. Tog knappt en timme och gick ovanligt smidigt om man följde videon på YouTube. Kopplade tillbaka MCU:n igen pga att den sköter tydligen om laddningen av 12Volts batteriet som annars kan bli urladdad om den får stå för länge.joem65 skrev:
http://www.allsystemsgo.nl
Tack för tipset! Ska plocka ur min MCU och ta ur Tegra-kortet och skicka ner det till Holland innan den svartnar helt.
Jag läser om den är helt död så är sannolikheten sämre att dom lyckas rädda informationen i minnet.
Jag är lite orolig att skicka dit mitt minne i onödan om sannolikheten är låg att det skall lyckas.
Jag kan återkoppla när jag får tillbaka min Tegra-kort hur allt har gått...
Men som sagt, MCU:n verkar fungera som den ska, och nu känns det mycket bättre slippa oroa sig för att den ska helt plötsligt ska svarta. Har ändå använt bilen under tiden jag väntat på att få tillbaka kortet och det har funkat bra, men med följande begränsningar:
* Hastigheten visades i miles/h
* Ingen blinkers (varningsblinkerns fungerar dock)
* Inget hellyse
* Om strålkastareglaget stod på Auto innan, funkar varken halvljus eller varselljus på dagen om man inte tejpar för fotosensorn på vindrutan, då tänds halvljuset.
* AC och DC-laddning fungerar, men vid DC-laddning indikerade min bil 0kW laddhastighet fast den laddade för fullt.
* Ingen kilometerräknare eller trippmätare. Jag har kört ungefär 200 mil under tiden som inte har registrerats. Har samma mätarställning idag som den 30 juni när jag plockade ur kortet.
* Värme, kyla och ventilation fungerar, men upplevdes som seg. Tog tid att få ner temperaturen i kupén om den blivit varm.
* Naturligtvis ingen navigation, röstkommando, radio, Spotify eller fungerade mobilapp.
Känns skönt att "Tesse" äntligen är tillbaka till sitt gamla jag igen.
2024 Model 3 RWD Highland med dragkrok
2017 Model X 60D med dragkrok
2020 Model 3 LR med dragkrok
2014 Model S 85 AP1 med MCU2
10kWp solpaneler med Fronius växelriktare
10kWp solpaneler med Fronius växelriktare
- AndersBosson
- Teslaägare
- Inlägg: 106
- Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
- Ort: Tjörn
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Pinsamt kundbemötande av Tesla. Detta är ju ett designfel som varit känt en längre tid. Hade de haft den minst känsla för kundvård hade de prioriterat beställningar av MCU2 och satt in i alla bilar som som har det defekta minnet. Givetvis gratis för kunderna som betalat 700-1200k för sin bil.
Galet att prioritet pruttkuddar, retrospel och Twitter framför kundvård.
Galet att prioritet pruttkuddar, retrospel och Twitter framför kundvård.
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Problemet för ett SC är nog att hela Tesla har kass uppföljning på flödet av reservdelar. Lokalt på SC kan de möjligen få veta hur det ser ut i Sverige och kanske i Holland. Men flödet över Atlanten ligger nog utanför deras need to know område. I sann hierarkisk ordning.
Problemet med mcu2 är att det är en väldigt stor apparat att uppgradera till. Det är inte direkt bara att byta mcu utan det tillkommer väldigt mycket.
Men oaktat det borde tesla hantera minnes problemet bättre än de gör. Och jag hoppas processen i usa kan slå de på fingrarna rejält. För det kan inte vara rätt att vältra över en kostnad för designfelet på bilägaren och dess försäkringsbolag.
Problemet med mcu2 är att det är en väldigt stor apparat att uppgradera till. Det är inte direkt bara att byta mcu utan det tillkommer väldigt mycket.
Men oaktat det borde tesla hantera minnes problemet bättre än de gör. Och jag hoppas processen i usa kan slå de på fingrarna rejält. För det kan inte vara rätt att vältra över en kostnad för designfelet på bilägaren och dess försäkringsbolag.
Model Y LR.
Model S70D
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Nu har även våran skärm slocknat. den är frå 2015 0ch har strax gått 10000 mil. Det hände i går morgon i samband med att jag försökte initiera en aviserad uppdatering via appen. Då jag inte lyckades provade jag "fjärr-tuta" utan resultat. Provade även att starta klimatanläggningen och det gick bra.
Men vad värre är den går inte att stänga av den. Tesla support försökte också utan resultat. Som väl är står bilen hemma på gården och får energi via laddkabeln.
I väntan på assistans tänkte jag bryta strömmen till klimatanläggningen och letar efter säkringsboxarna som enligt en Youtube video skall vara 3st.
Jag hittar nr 2. och nr. 3 men inte 1:an. Är det någon som vet var den finns? Bifogar länk till videon!
Men vad värre är den går inte att stänga av den. Tesla support försökte också utan resultat. Som väl är står bilen hemma på gården och får energi via laddkabeln.
I väntan på assistans tänkte jag bryta strömmen till klimatanläggningen och letar efter säkringsboxarna som enligt en Youtube video skall vara 3st.
Jag hittar nr 2. och nr. 3 men inte 1:an. Är det någon som vet var den finns? Bifogar länk till videon!
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Nope, jag bröt strömmen totalt istället, kopplade ur både HV kontakten som 12V batteriet. Det tog även effektivt bort pin2drive. Glöm bara inte att ha ett fönster neddraget så du kan ta dig in i bilen om något går snett.Nima skrev:Nu har även våran skärm slocknat. den är frå 2015 0ch har strax gått 10000 mil. Det hände i går morgon i samband med att jag försökte initiera en aviserad uppdatering via appen. Då jag inte lyckades provade jag "fjärr-tuta" utan resultat. Provade även att starta klimatanläggningen och det gick bra.
Men vad värre är den går inte att stänga av den. Tesla support försökte också utan resultat. Som väl är står bilen hemma på gården och får energi via laddkabeln.
I väntan på assistans tänkte jag bryta strömmen till klimatanläggningen och letar efter säkringsboxarna som enligt en Youtube video skall vara 3st.
Jag hittar nr 2. och nr. 3 men inte 1:an. Är det någon som vet var den finns? Bifogar länk till videon!
Model Y LR.
Model S70D
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Var hittar man anvisningar om var dessa kontakter sitter?frippe skrev:Nope, jag bröt strömmen totalt istället, kopplade ur både HV kontakten som 12V batteriet. Det tog även effektivt bort pin2drive. Glöm bara inte att ha ett fönster neddraget så du kan ta dig in i bilen om något går snett.Nima skrev:Nu har även våran skärm slocknat. Den är från 2015 och har strax gått 10000 mil. Det hände i går morgon i samband med att jag försökte initiera en aviserad uppdatering via appen. Då jag inte lyckades provade jag "fjärr-tuta" utan resultat. Provade även att starta klimatanläggningen och det gick bra.
Men vad värre är den går inte att stänga av den. Tesla support försökte också utan resultat. Som väl är står bilen hemma på gården och får energi via laddkabeln.
I väntan på assistans tänkte jag bryta strömmen till klimatanläggningen och letar efter säkringsboxarna som enligt en Youtube video skall vara 3st.
Jag hittar nr 2. och nr. 3 men inte 1:an. Är det någon som vet var den finns? Bifogar länk till videon!
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Nu har jag studerat de videos som fanns i tråden om bortkoppling av både 12V batteriet och d:o HV.Nima skrev:Var hittar man anvisningar om var dessa kontakter sitter?frippe skrev:Nope, jag bröt strömmen totalt istället, kopplade ur både HV kontakten som 12V batteriet. Det tog även effektivt bort pin2drive. Glöm bara inte att ha ett fönster neddraget så du kan ta dig in i bilen om något går snett.Nima skrev:Nu har även våran skärm slocknat. Den är från 2015 och har strax gått 10000 mil. Det hände i går morgon i samband med att jag försökte initiera en aviserad uppdatering via appen. Då jag inte lyckades provade jag "fjärr-tuta" utan resultat. Provade även att starta klimatanläggningen och det gick bra.
Men vad värre är den går inte att stänga av den. Tesla support försökte också utan resultat. Som väl är står bilen hemma på gården och får energi via laddkabeln.
I väntan på assistans tänkte jag bryta strömmen till klimatanläggningen och letar efter säkringsboxarna som enligt en Youtube video skall vara 3st.
Jag hittar nr 2. och nr. 3 men inte 1:an. Är det någon som vet var den finns? Bifogar länk till videon!
Med detta så fick jag stopp på luftkonditioneringen också. Däremot händer inget med skärmen då jag återansluter i omvänd ordning.
Vidare så verkar allt lungt och stilla i bilen fas skärmen är lika svart som förut.
Nu får bilen invänta transport till Malmö på måndag.
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Kolla här:Nima skrev:Var hittar man anvisningar om var dessa kontakter sitter?frippe skrev:Nope, jag bröt strömmen totalt istället, kopplade ur både HV kontakten som 12V batteriet. Det tog även effektivt bort pin2drive. Glöm bara inte att ha ett fönster neddraget så du kan ta dig in i bilen om något går snett.Nima skrev:Nu har även våran skärm slocknat. Den är från 2015 och har strax gått 10000 mil. Det hände i går morgon i samband med att jag försökte initiera en aviserad uppdatering via appen. Då jag inte lyckades provade jag "fjärr-tuta" utan resultat. Provade även att starta klimatanläggningen och det gick bra.
Men vad värre är den går inte att stänga av den. Tesla support försökte också utan resultat. Som väl är står bilen hemma på gården och får energi via laddkabeln.
I väntan på assistans tänkte jag bryta strömmen till klimatanläggningen och letar efter säkringsboxarna som enligt en Youtube video skall vara 3st.
Jag hittar nr 2. och nr. 3 men inte 1:an. Är det någon som vet var den finns? Bifogar länk till videon!
https://rts.i-car.com/images/pdf/oem-in ... /28635.pdf
Beroende på hur gammal din bil är sitter 12v batteriet antingen höger sida framför passageraren, i frunken. Eller mitt på bakom frunken.
HV är den loop som finns i frunken framför passageraren. Ser du i länken.
Om du kopplar ur 12v batteriet bör bilen vara öppen, annars går larmet.
Model Y LR.
Model S70D
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Min gick sönder igår, 85D ifrån Nov2015 gått ungefär 8500mil. Har Allianz försäkringen och fick bilen bärgad till SC i UV samt hyrbil av TryggHansa. Antar att vi blir utan Tesla ett par veckor nu men vi får se vad SC säger i nästa vecka.
Med Pin2Drive på så kunde jag inte köra eller göra något då appen inte kunde styra något i bilen men dock kunde få info ifrån bilen. Tesla har dålig koll på Allianz och vad den ger rätt till så krävdes tyvärr ett antal samtal och jobb av mig som jag inte hade förväntat mig pga felaktig info ifrån Tesla under timmarna vi försökte få igång saker och kom fram till att bärgning behövdes.
Jag förstår tyvärr varför Allianz inte förlänger sin försäkring givet hur mycket kostnader dem har pga diverse typfall hos 2014-2016 teslorna.
Med Pin2Drive på så kunde jag inte köra eller göra något då appen inte kunde styra något i bilen men dock kunde få info ifrån bilen. Tesla har dålig koll på Allianz och vad den ger rätt till så krävdes tyvärr ett antal samtal och jobb av mig som jag inte hade förväntat mig pga felaktig info ifrån Tesla under timmarna vi försökte få igång saker och kom fram till att bärgning behövdes.
Jag förstår tyvärr varför Allianz inte förlänger sin försäkring givet hur mycket kostnader dem har pga diverse typfall hos 2014-2016 teslorna.
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Jag hade samma problem, jag vet inte hur många gånger jag fick påpeka det var Tesla, enligt försäkringsvillkoren, som skulle sköta kontakten med Allianz, inte jag. I princip varje kontakt med dem kom det upp på ett eller annat sätt. Detta var med Segeltorp.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Jag sällar mig också till alla de som har fått en svart skärm, Model S från 2015-12 med 7250 mil på mätaren.
Förstår inte varför inte försäkringsbolagen kräver att de bara byter ut emmc'n (även om jag tycker de borde ta allt på goodwill), högre kostnader för försäkringsbolaget lär vi ju alla få vara med att betala!
/Jörgen
Förstår inte varför inte försäkringsbolagen kräver att de bara byter ut emmc'n (även om jag tycker de borde ta allt på goodwill), högre kostnader för försäkringsbolaget lär vi ju alla få vara med att betala!
/Jörgen
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Eller att försäkringsbolagen påpekar för tillverkaren att kundernas maskinskada försäkring till slut inte gäller. Det var vad som hände för Saab när dom fick förlänga garantin på motorerna p.g.a. problem med vevhusventilationen.JorgenM skrev:Jag sällar mig också till alla de som har fått en svart skärm, Model S från 2015-12 med 7250 mil på mätaren.
Förstår inte varför inte försäkringsbolagen kräver att de bara byter ut emmc'n (även om jag tycker de borde ta allt på goodwill), högre kostnader för försäkringsbolaget lär vi ju alla få vara med att betala!
/Jörgen
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Tror det är dax snart för våran ... har börjat krångla senaste månaden.
Går inte längre att gå in på "Trips"-menyn (reboot direkt). Idag kunde jag inte navigera/ta upp en rutt (reboot) ... 9200mil o snart fyra år gammal bil ...
Har felanmält till Tesla, felsökning på distans pågår. Hyffsat trist att inte Tesla tar sig i kragen o bara tar smällen. Uselt ut miljöhänsyn också om massor med MCU:er bara skrotas.
Går inte längre att gå in på "Trips"-menyn (reboot direkt). Idag kunde jag inte navigera/ta upp en rutt (reboot) ... 9200mil o snart fyra år gammal bil ...
Har felanmält till Tesla, felsökning på distans pågår. Hyffsat trist att inte Tesla tar sig i kragen o bara tar smällen. Uselt ut miljöhänsyn också om massor med MCU:er bara skrotas.
Model S 75D 2016 Midnight silver
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
När vi bytte vår så påstod de på SC att de gamla går iväg och rekonditioneras för att användas vid andra reparationer.Viper skrev:Tror det är dax snart för våran ... har börjat krångla senaste månaden.
Går inte längre att gå in på "Trips"-menyn (reboot direkt). Idag kunde jag inte navigera/ta upp en rutt (reboot) ... 9200mil o snart fyra år gammal bil ...
Har felanmält till Tesla, felsökning på distans pågår. Hyffsat trist att inte Tesla tar sig i kragen o bara tar smällen. Uselt ut miljöhänsyn också om massor med MCU:er bara skrotas.
Model Y LR.
Model S70D
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Fick höra samma från Malmö SC. dom skickas till holland för att fixas och återanvändasfrippe skrev:När vi bytte vår så påstod de på SC att de gamla går iväg och rekonditioneras för att användas vid andra reparationer.Viper skrev:Tror det är dax snart för våran ... har börjat krångla senaste månaden.
Går inte längre att gå in på "Trips"-menyn (reboot direkt). Idag kunde jag inte navigera/ta upp en rutt (reboot) ... 9200mil o snart fyra år gammal bil ...
Har felanmält till Tesla, felsökning på distans pågår. Hyffsat trist att inte Tesla tar sig i kragen o bara tar smällen. Uselt ut miljöhänsyn också om massor med MCU:er bara skrotas.
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Min offert (som Allianz betalar) har följande enhet specad: MCU,MDLSX,EU/JPN/HK/MC/TW/SK,LTE RMN(1098050- 99-H)Mangodash skrev:Fick höra samma från Malmö SC. dom skickas till holland för att fixas och återanvändasfrippe skrev:När vi bytte vår så påstod de på SC att de gamla går iväg och rekonditioneras för att användas vid andra reparationer.Viper skrev:Tror det är dax snart för våran ... har börjat krångla senaste månaden.
Går inte längre att gå in på "Trips"-menyn (reboot direkt). Idag kunde jag inte navigera/ta upp en rutt (reboot) ... 9200mil o snart fyra år gammal bil ...
Har felanmält till Tesla, felsökning på distans pågår. Hyffsat trist att inte Tesla tar sig i kragen o bara tar smällen. Uselt ut miljöhänsyn också om massor med MCU:er bara skrotas.
Samt att det står "Alla delar är nya om inte annat anges" vilket jag inte tycker att det går på något sätt. Priset för hela kalaset är 18558kr inkl. moms. Spännande är att man har tagit 2700kr i betalt för "general diagnosis" vilket känns en aning udda givet felet men men.
Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X
Ok, jag hoppas att dom återanvänds då iallafall, enda felet då är att det är sjukt dyrtkangru skrev:Min offert (som Allianz betalar) har följande enhet specad: MCU,MDLSX,EU/JPN/HK/MC/TW/SK,LTE RMN(1098050- 99-H)Mangodash skrev:Fick höra samma från Malmö SC. dom skickas till holland för att fixas och återanvändasfrippe skrev:När vi bytte vår så påstod de på SC att de gamla går iväg och rekonditioneras för att användas vid andra reparationer.Viper skrev:Tror det är dax snart för våran ... har börjat krångla senaste månaden.
Går inte längre att gå in på "Trips"-menyn (reboot direkt). Idag kunde jag inte navigera/ta upp en rutt (reboot) ... 9200mil o snart fyra år gammal bil ...
Har felanmält till Tesla, felsökning på distans pågår. Hyffsat trist att inte Tesla tar sig i kragen o bara tar smällen. Uselt ut miljöhänsyn också om massor med MCU:er bara skrotas.
Samt att det står "Alla delar är nya om inte annat anges" vilket jag inte tycker att det går på något sätt. Priset för hela kalaset är 18558kr inkl. moms. Spännande är att man har tagit 2700kr i betalt för "general diagnosis" vilket känns en aning udda givet felet men men.
Model S 75D 2016 Midnight silver