Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Stora skärmen svart efter ca 10.000mil på Model S och X

Inläggav Teslaägare fth » 17 nov 2020 13:42

roder99 skrev:Inget fel på minnet enligt tesla. "Det är ett mjukvarurelaterat problem som förväntas lösas med framtida uppdateringar"

Märkligt att "problemet" uppkommer oftare ju mer mil det blir på mätaren.

Det låter precis som det svar jag fick, se ovan.

Dom kanske försöker förhala reparationerna för dom med milda symptom, du verkar iofs ha betydligt värre än mig. :roll:

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Referralkod: fredrik8071

Inläggav Teslaägare Svenssons » 17 nov 2020 13:44

fth skrev:Ingen åtgärd alltså, dom bedömer tydligen inte att min eMMC är i farozonen, jag får hoppas att deras bedömning att mina problem beror på andra orsaker stämmer.

Jag ska testa vid tillfälle om Factory Reset ger någon förbättring av prestanda.

/fth

Jag har fått exakt samma svar på mina problem. Har knappt 6 000 mil kvar så inte nära gränsen än. Ska också köra en factory reset senare.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red
Cybertruck Dual FSD Pre-order #2059
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav Teslaägare Kriper » 17 nov 2020 15:17

Kan det vara en idé att ladda ned en massa musik och lägga in hundra adresser i navigationen för att skynda på nedsläckningen. Jag har bara 1800 mil på mig... :roll:
Var dig själv, alla andra är upptagna
P85DL
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare

Referralkod: pertomasjohan6372

Inläggav Teslaägare Svenssons » 17 nov 2020 18:48

Kriper skrev:Kan det vara en idé att ladda ned en massa musik och lägga in hundra adresser i navigationen för att skynda på nedsläckningen. Jag har bara 1800 mil på mig... :roll:

Går inte att ladda ner en massa musik. Streamar gör jag hela tiden. Hundra adresser tar i princip ingen plats alls. Tog väl bort flera hundra adresser tidigare men de hade ackumulerats under drygt 4 år, hade man kunnat lagra och ta bort adresser snabbare så hade det kanske kunnat slita på minnet men nu tar det rätt lång tid att spara en adress och sedan plocka bort den.

Jag har strax under 5 900 mil på mig att slita ut minnet.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red
Cybertruck Dual FSD Pre-order #2059
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav Teslaägare Alfred » 17 nov 2020 23:29

Även om uppgraderingen var dyr kan jag varmt rekommendera byte till MCU2. Som någon annan sagt känns det som en ny bil.

Svarar snabbare i appen på telefonen, tar över ljudet när man hoppar in i bilen utan hack eller andra konstigheter. Och plötsligt en fröjd att söka efter musik eller mata in adresser i navigatorn.

Helt klart i dyraste laget, men väldigt nöjd trots att det nu blev förlängd garanti på emmc.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD (beställd)
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare

Referralkod: alfred134

Inläggav Teslaägare Delta » 17 nov 2020 23:55

Ställer om hastigheten efter hastighetsskyltar, fast det kunde min sista SAAB 9-5 också!
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Alfred » 18 nov 2020 07:46

Ja, fast strikt talat har ju skyltläsningen inte med MCU2 att göra utan autopilotuppgraderingen som man bara får om man köpt FSD. För min del var just det faktiskt en försämring eftersom bilen nu tillslut förstod att en sträcka som jag åker varje dag och som skyltades om till 80 för ett par år sedan är just en 80-sträcka. Hittills har autopiloten gladeligen kört i 100 km/h.

Men nu får jag skärpa mig, åter till ämnet trasiga MCU1.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD (beställd)
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare

Referralkod: alfred134

Inläggav Teslaägare Splfredde » 18 nov 2020 10:09

Min har gått 16500 mil så ingen garanti då....
Har varit svart skärm ett par gånger, men väckts till liv med omstart på ratten.

Gjorde en fabriksåtersällning igår kväll och håller tummarna........
Användarvisningsbild
Splfredde
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Franz » 20 nov 2020 14:13

Även jag har 16 500 mil på mätaren. Fick precis SMS från Tesla om att min MCU2-uppgradering är klar. Ett par tillfällen när skärmen fryst och krävt omstart, ökad frekvens av långa uppstartstider och allmänt segt system har gjort att jag velat förekomma den stundande kraschen. Omstarterna efter att systemet hängt sig har varit så långa att jag tänkt för mig själv att nu kommer den aldrig komma tillbaka igen ;). Ångrade mig halvt när garantin presenterades men konstaterade ju att jag nog bokade den där uppgraderingen med några 100 mil för mycket på mätaren.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare fth » 20 nov 2020 14:15

Franz skrev:Även jag har 16 500 mil på mätaren. Fick precis SMS från Tesla om att min MCU2-uppgradering är klar. Ett par tillfällen när skärmen fryst och krävt omstart, ökad frekvens av långa uppstartstider och allmänt segt system har gjort att jag velat förekomma den stundande kraschen. Omstarterna efter att systemet hängt sig har varit så långa att jag tänkt för mig själv att nu kommer den aldrig komma tillbaka igen ;). Ångrade mig halvt när garantin presenterades men konstaterade ju att jag nog bokade den där uppgraderingen med några 100 mil för mycket på mätaren.

Jag skulle nog ha försökt få delar av kostnaden för MCU2-uppgraderingen på den utökade garantin, det låter ju som att du kvalificerar för det.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Referralkod: fredrik8071

FöregåendeNästa

Återgå till Model S