Ställa in öppningsvinkel på baklucka?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Klas Model Y
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 nov 2021 06:51

Re: Ställa in öppningsvinkel på baklucka?

Inlägg av Klas Model Y »

God morgon, mitt första inlägg och fråga någonsin på ett sånt här forum så jag har kanske missat något, ... men jag skulle verkligen vilja att min baklucka på Model Y:n inte slår i min carport, alltså GPS-baserad men samtidigt förstår jag er med takbox, dock har man takboxen på så bör man ju låta den situationen överrida GPS för kommer du in i carporten med takboxen på så är ju inte carporten längre ett problem för bakluckan.

- så min fråga är om det på model Y går att få begränsingen GPS-baserad över huvud taget?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ställa in öppningsvinkel på baklucka?

Inlägg av Bjelke »

Det går på model S iaf så det gå även på Y :)
Typ öppna luckan till önskad höjd och tryck och håll inne knappen tills det piper till, vet
om det det är lika på Y däremot… minns faktiskt inte om man måste göra något mer för att
koppla till position…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Klas Model Y
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 nov 2021 06:51

Re: Ställa in öppningsvinkel på baklucka?

Inlägg av Klas Model Y »

Hej, något mer måste man nog göra för luckan stannar i samma läge oavsett var jag är, alltså inte med automatik kopplat till GPS iaf.

Jag tycker det känns som man helt sonika plocklat bort flera funktioner från MY som inte kostar något att skicka med men helt enkelt för att inte utmana MX, det är ju rent löjligt att det inte fins "kicksensor" till bakluckan som standard eller ens som tillval. Jag har hittat en leverantör som heter "AmpTech" som har massor av teknik för eftermontering som jag tycker borde varit standard på min bil. Hur hittar man tex handtagen som är svarta på min blåa bil när det är mörkt om man inte vet var man ska leta? / Ett helt kit från Amptech kostar typ 4 keuro och lyfter bilen massor i funktionalitet som jag ser det. // jag hade en Passate GTE innan, den var fullsmetad med listiga grejer så som elektriskt utfällbar dragkrok, bilen kostar väl typ 2/3 av MY:N
Skriv svar