Model 3 får komma ner i pris en bra bit till så ska jag överväga ett köp. Över 500k (efter bonus) för en bil? Nä, det känns inte värt det. (Min åsikt så inget någon behöver ta illa vid sig över och argumentera emot.)
Ja jag har sett ryktena, å andra sidan har Tesla skickat ut intern info till säljarna om allt det nya som kommit men där saknas uppvärmd ratt med på listan så jag vet inte. Vi lär få veta det med tiden.
Själv hoppas jag på att de inför liknande ställbara fjädring som model S i 3an, skulle nog bli av med massvis med däckljud med mjukare fjädring. Samt fällbart mittenbaksäte, kommer detta så beställer jag nog en ny bil på direkten.
Finns luftfjädring till BMW 3-serie, C-klass, A4? Tror inte det va?
Däremot finns väl "adaptivt" chassi. Det skulle ju kunna vara ett alternativ.
Tror inte fjädringen gör så mkt ljudmässigt dock, är väl ingen noterbar skillnad mellan S med luftfjädring vs stålfjädring?
Finns luftfjädring till BMW 3-serie, C-klass, A4? Tror inte det va?
Däremot finns väl "adaptivt" chassi. Det skulle ju kunna vara ett alternativ.
Tror inte fjädringen gör så mkt dock, är väl ingen noterbar skillnad mellan S med luftfjädring vs stålfjädring?
Ja det måste inte vara luftfjädring även om det hade varit trevligt och något jag hoppades på när Elon sa att det skulle finnas på 3an. Adaptiv fjädring är den viktigaste delen så man ha den sportigare när man vill och bekvämare när man bara ska köra motorväg.
Fjädringen gör massvis, Raven har t.ex. mycket bättre fjädring än S som kom innan dess och det resulterar i mindre däckljud och mer bekväm motorvägsåkning.
Finns luftfjädring till BMW 3-serie, C-klass, A4? Tror inte det va?
Däremot finns väl "adaptivt" chassi. Det skulle ju kunna vara ett alternativ.
Tror inte fjädringen gör så mkt dock, är väl ingen noterbar skillnad mellan S med luftfjädring vs stålfjädring?
Ja det måste inte vara luftfjädring även om det hade varit trevligt och något jag hoppades på när Elon sa att det skulle finnas på 3an. Adaptiv fjädring är den viktigaste delen så man ha den sportigare när man vill och bekvämare när man bara ska köra motorväg.
Fjädringen gör massvis, Raven har t.ex. mycket bättre fjädring än S som kom innan dess och det resulterar i mindre däckljud och mer bekväm motorvägsåkning.
Jag noterade då ingen märkbar skillnad mellan S70D, S75D och S LR Raven. Alla med 19".
Eller jo, S70D var tystast för den rullade på odubbade vinterdäck...
Jag noterade då ingen märkbar skillnad mellan S70D, S75D och S LR Raven. Alla med 19".
Eller jo, S70D var tystast för den rullade på odubbade vinterdäck...
Ja det går ju inte att jämföra om de har olika däck, man måste ju hålla parametrarna så lika som möjligt. Jag har iaf jämfört S LR Raven med S75D båda på 19” med samma däckmodell, på samma väg och samma dag. Fanns en fördel vad gäller däckljudet till Raven även om den inte var massiv. Det kan ju såklart bero på andra saker men rent generellt brukar man ju säga att fjädringen har en påverkan på mängden ljud som fortplantar sig in i bilen, det innebär ju dock inte att luft- eller adaptiv fjädring alltid är bättre.
EDIT: Kan vara bra att nämna att jag kollade så däcktrycket var lika när jag jämförde...
Blir MS betydligt lättare???
Nya lättare batterier?
However, the means by which Tesla achieved this impressive range figure are yet to be fully explained. So far, all we’ve been told is that the new Model S features a “significantly” lower kerb weight, an improved regenerative braking system and a few efficiency tweaks for its electric motors. We’re also told that the Model X has benefited from the same update.