Tesla S 2017 (AP2) adaptiv farthållare

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
FredIsak
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 apr 2020 09:04

Tesla S 2017 (AP2) adaptiv farthållare

Inlägg av FredIsak »

Hej, är på ”g” att skaffa en Tesla model S! Jag har hittat en MS från 2017 med AP2. När jag Provkörde Teslan fick jag inte den adaptiv farthållaren att fungera. :( Säljaren (Bilfirma med begränsad erfarenhet av Tesla) och jag drog slutsatsen att den inte är aktiverad, dvs en AP-uppgraderingen för xx’ måste göras för att få den att fungera. Stämmer det att man måste aktivera AP för att få den adaptiva farthållaren att fungera? När jag läser utrustningslistan på bilen är den levererad med ”AutoPilot Base Package” (APPA). Ingår inte den adaptiva farthållaren i det ”paketet” eller måste man uppgraderar till FSD?
Snart Tesla ägare :D
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Tesla S 2017 (AP2) adaptiv farthållare

Inlägg av Pontus »

Vanlig farthållare ingår alltid och precis som du säger måste man ha Auto Pilot för adaptiv farthållare. FSD behövs inte.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla S 2017 (AP2) adaptiv farthållare

Inlägg av e5m1r »

Precis för 2017 fanns nåt som hette Advanced Autopilot och detta paket krävs för adaptiv farthållare
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
FredIsak
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 apr 2020 09:04

Re: Tesla S 2017 (AP2) adaptiv farthållare

Inlägg av FredIsak »

Tack för klargörandet! Tar med kostnaden för en uppgradering i kalkylen!
Skriv svar