Sentry förfrågan

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaManne
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 19 sep 2019 09:10

Sentry förfrågan

Inlägg av TeslaManne »

Hej.

Har en Model S tidig 2017 , har autopilot 2,0 , med NOA , men nu till min fråga.. Sentry Mode , har jag någon möjlighet till att spara klipp till usb-porten eller är det bara till Tesla egna bank som gäller ?

Med Vänlig Hälsning Manne
Model S 75D 2017
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av Delta »

Har samma lika gammad MS90D. Undrar samma sak
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av taliz »

Krävs väl att man har MCU2?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
erkap
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 14 jun 2017 16:21

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av erkap »

Om du köpt FSD så får du snart nya HW3 och då kan du köra sentry mode och dashcam (med MCU1) som sparar filmerna på USB.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av HelectriC »

Sentry får man enbart med AP2,5 eller senare. MCU1 eller 2 spelar ingen roll. AP2 går alltså inte, men har du FSD så ska väl AP uppdateras till 3 gratis en eller annan gång?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
TeslaManne
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 19 sep 2019 09:10

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av TeslaManne »

HelectriC skrev:
Sentry får man enbart med AP2,5 eller senare. MCU1 eller 2 spelar ingen roll. AP2 går alltså inte, men har du FSD så ska väl AP uppdateras till 3 gratis en eller annan gång?
Hur stor är oddsen att det faktiskt kommer o hända.. att man får AP3..

Vet att jag har ett *Köp* som är möjlig att göra i appen.. 33200kr för FSD.. jag tycker jag har en fantastisk bil.. men nu känns det som man börjar bli frånkörd pga att man sitter med MCU1 o ˋÄldre bilˋ , är absolut den dyraste bil jag någonsin köpt.. köpte den begagnad i november förra året o supertrivs med den.. missade dock det där med fri SuC då, Tradigt nog.. o nu känns det som alla updates när det gäller mjukvara bara baseras på nyare bilar med mcu2.. då är man borta direkt..

Med Vänlig Hälsning Manne
Model S 75D 2017
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av HelectriC »

Men hur viktigt är det egentligen med karaoke och tv-spel? Jag bryr mig noll om det. Inte heller sitter jag i bilen när den är avstängd och ser på film. Då går jag hellre någon annanstans. Men att missa sentry och dashcam är naturligtvis lite oturligt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
TeslaManne
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 19 sep 2019 09:10

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av TeslaManne »

HelectriC skrev:
Men hur viktigt är det egentligen med karaoke och tv-spel? Jag bryr mig noll om det. Inte heller sitter jag i bilen när den är avstängd och ser på film. Då går jag hellre någon annanstans. Men att missa sentry och dashcam är naturligtvis lite oturligt.
Spelen o karaoke mm , det spelar mig mindre roll.. däremot hade tex Netflix/Youtube hållt barnen upptagna en halvtimme då o då när man ska in o göra något ärende o dom är kvar i bilen kortare tillfällen.. dock irriterad över detta med sentry o Dash då.. absolut ett minus.. vet att kollegor till mig påpekat att min tesla blinkat till ute på parkeringen då sentry är igång.. men inget jag kan se vad det handlar om.. duktigt drygt kan jag tycka, Dashcam hade varit perfekt o ha nu i veckan som va.. bilen framför mig kör mot rött, saktar inte ner ens o givetvis kommer en bil från vänster sida o panikbromsar för att inte crasha in i bilen framför mig o jag ser allt detta framför mig.. Bilen framför mig kör bara vidare på sitt spår medans panikbromsaren verkar spy i sin bil men kör vidare ändå..

Med Vänlig Hälsning Manne
Model S 75D 2017
Användarvisningsbild
Elexotico
Teslaägare
Inlägg: 174
Blev medlem: 01 apr 2020 15:43

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av Elexotico »

Fan alltså, har svårt att förstå allt och vad man har själv. Tesla -18, kan ha dashcam och sentry till usb, men kan inte se Netflix osv? Vilken modell sitter jag på? :?:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av HelectriC »

Elexotico skrev:
Fan alltså, har svårt att förstå allt och vad man har själv. Tesla -18, kan ha dashcam och sentry till usb, men kan inte se Netflix osv? Vilken modell sitter jag på? :?:
Antagligen samma som jag, MCU1 och AP2,5
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av HX100 »

Är ju någon i forumet som säljer en dashcam som spelar in framifrån, anpassad för att sättas i en Tesla sömlöst. Är ju en separat kamera som inte är kopplad till sentry mode men tror den bara kostade 2000kr.
Användarvisningsbild
TeslaManne
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 19 sep 2019 09:10

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av TeslaManne »

Elexotico skrev:
Fan alltså, har svårt att förstå allt och vad man har själv. Tesla -18, kan ha dashcam och sentry till usb, men kan inte se Netflix osv? Vilken modell sitter jag på? :?:
Som bil har du säkert en fantastisk sådan.. men när det gäller senaste ang din skärm i bilen så är du akterseglad precis som mig.. redan.. o ja , det är svårt o fatta exakt vad man köper o får i sin Tesla åtminstone som första köpare av märket.. lätt o bli lite lurad tyvärr.. för egen del så var det fri laddning på min bil enligt säljare.. vilket några månader visade sig vara fel.. sjukt tråkigt för min del då jag kör förbi en SuC påvägen tilljobbet..

Med Vänlig Hälsning Manne
Model S 75D 2017
Användarvisningsbild
Elexotico
Teslaägare
Inlägg: 174
Blev medlem: 01 apr 2020 15:43

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av Elexotico »

TeslaManne skrev:
Elexotico skrev:
Fan alltså, har svårt att förstå allt och vad man har själv. Tesla -18, kan ha dashcam och sentry till usb, men kan inte se Netflix osv? Vilken modell sitter jag på? :?:
Som bil har du säkert en fantastisk sådan.. men när det gäller senaste ang din skärm i bilen så är du akterseglad precis som mig.. redan.. o ja , det är svårt o fatta exakt vad man köper o får i sin Tesla åtminstone som första köpare av märket.. lätt o bli lite lurad tyvärr.. för egen del så var det fri laddning på min bil enligt säljare.. vilket några månader visade sig vara fel.. sjukt tråkigt för min del då jag kör förbi en SuC påvägen tilljobbet..

Med Vänlig Hälsning Manne
Svårt som första köpare ja. Känner mig dock grymt tillfreds med allt och inge behov av Netflix eller liknande men vi får se vad framtiden visar. Dashcam och sentry fungerar alldeles utmärkt.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av taliz »

Ni kan ju faktiskt köpa såväl uppgradering till MCU2 som HW3 om ni vill.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Elexotico
Teslaägare
Inlägg: 174
Blev medlem: 01 apr 2020 15:43

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av Elexotico »

taliz skrev:
Ni kan ju faktiskt köpa såväl uppgradering till MCU2 som HW3 om ni vill.
Också tänkt på det men hittar inte direkt något pris någonstans?

Sen går väl "skärmen" sönder oftast vid ca 10.000 mil (?) och kanske är läget att byte i samband med det. Försäkringen tar väl en del, jag har iaf upp till 15.000 mil i min.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Sentry förfrågan

Inlägg av taliz »

Elexotico skrev:
taliz skrev:
Ni kan ju faktiskt köpa såväl uppgradering till MCU2 som HW3 om ni vill.
Också tänkt på det men hittar inte direkt något pris någonstans?

Sen går väl "skärmen" sönder oftast vid ca 10.000 mil (?) och kanske är läget att byte i samband med det. Försäkringen tar väl en del, jag har iaf upp till 15.000 mil i min.
Ja, kan ju passa på att uppgradera när den pajar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar