Nyköpt p85d

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nyköpt p85d!

Inlägg av Kriper »

lator skrev:
Ett stort GRATTIS också till dig, Kriper! :)
Tack, snälla Lator, för de uppmuntrande orden! Jag älskar den här sidan då tonen är så bra. Folk är hjälpsamma och positiva. Heders!
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Nyköpt p85d!

Inlägg av Yxel »

Klicka på service, klicka på ytterligare fordonsinformation. Det kommer upp en ruta på skärmen som anger fjädringen. På min står det ”Plus”.
Grattis till en fantastisk bil. Kommer bli svårt att slita sig ifrån min. Men det kommer dyka upp en till salu så småningom :)
Håller med om, alla låneteslor jag kört (ca 10st) har inte varit i närheten av lika ”tight” som min.
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nyköpt p85d!

Inlägg av Kriper »

Tack för värdefull info! :D
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nyköpt p85d!

Inlägg av Kriper »

Fick en utskrift på option codes på bilen och glädjande har den PX01 :D Performance Plus

Performance Plus adds world class handling to the incredible acceleration of Model S Performance, while also improving range. After hundreds of iterations affecting every detail of the suspension, our vehicle dynamics team was able to achieve the rare outcome of improving both performance and efficiency. In addition to upgraded dampers, bushings, stabilizer bars and tires (Michelin Pilot Sport PS2), the rear tires are 20 mm wider and staggered for improved acceleration on low grip surfaces. Range improves 6 to 12 miles over regular 21" wheels.

X024
Performance Package

Dessutom PF01 Performance Legacy Package som jag gärna tar info och kommentarer om.

När jag gått igenom alla koder saknar bilen kofiberspoiler, dabradio och sound studio package. Den uppgraderad ljudanläggningen finns i vår nuvarande bil och den låter starkt och bra, hoppas att jag slipper bli besviken på standardljudet.
Senast redigerad av Kriper, redigerad totalt 1 gånger.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Bernando
Teslaägare
Inlägg: 350
Blev medlem: 20 feb 2020 12:48
Ort: Bromma

Re: Nyköpt p85d!

Inlägg av Bernando »

Kriper skrev:
Fick en utskrift på option codes på bilen och glädjande har den PX01 :D Performance Plus

Performance Plus adds world class handling to the incredible acceleration of Model S Performance, while also improving range. After hundreds of iterations affecting every detail of the suspension, our vehicle dynamics team was able to achieve the rare outcome of improving both performance and efficiency. In addition to upgraded dampers, bushings, stabilizer bars and tires (Michelin Pilot Sport PS2), the rear tires are 20 mm wider and staggered for improved acceleration on low grip surfaces. Range improves 6 to 12 miles over regular 21" wheels.

X024
Performance Package

Dessutom PF01 Performance Legacy Package som jag gärna info och kommentarer om.

När jag gått igenom alla koder saknar bilen kofiberspoiler, dabradio och sound studio package. Den uppgraderad ljudanläggningen finns i vår nuvarande bil och den låter starkt och bra, hoppas att jag slipper bli besviken på standardljudet.
Var kan man se den listan?
MS P85 2014
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nyköpt p85d!

Inlägg av Kriper »

Jag fick listan från Fordonsbolaget. Dom säljer många Teslor som Tesla själva inte vill sälja och vår säljare hade skickat över en löpare till SC i Infra City som fixade fram dokumentet.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av Kriper »

Nu är hon hemma! Whoosh! Jäklar vad det drar iväg. Står och uppdaterar på Wifi och glänser i kvällsljuset. Nylackad huv som ser bra ut. Hela bilen ger ett fräscht intryck, snygg utanpå utan skador vare sig på kaross eller fälgar och en interiör som ser riktigt bra ut. Happy! :D
f%MiVHBaTV6qTgJNnR1Q0A.jpg
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2153
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av jpetters »

Grym!
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av nek0 »

Grattis! :D
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av Kriper »

Sådär! Nu har Zelda tagit oss runt södra Sverige på en tur från Ingarö-Sunne-Tjörn-Simrishamn-Västervik-Ingarö. Snacka om Gran Tourismo! Snabb, bekväm, tyst och... Snål!
773 hk och dual motors drar mindre energi än vår gamla S85. I Stenungsund blev vi inparkerade och fick nytta av fjärrparkeringen i appen. Backade ut genom att trycka på telefonen. Jag älskart! Hoppas bara att ägaren till Volvon såg från hotellfönstret. Köra om tre bilar bakom en långtradare? BOOM! Från 80 till onämnbar hastighet på några korta sekunder.

Angående laddningshastigheten på Suc så tar det lite längre tid med flackare laddkurva än tidigare. Förr startade laddningen alltid över 100 kwh vid 50 km range men nu är det mer på 77-80 kwh samtidigt som spänningen inte avtar lika fort som tidigare. Fem minuter längre per laddstopp, typ.

I lördags laddade vi bilen fullt 380 km för att köra tor Ingarö-Rådmansö 285 km. Kom hem med 98 km kvar i range. Klart godkänt då bilen drar mindre än prognosen. :D
Det enda jag nojar för är en svart skärm som många vittnar om just nu på forumet. Annars är allt på topp!
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av Yxel »

Då vet jag en kille som byter emmc-minnet i bilen för 7000:-. Då får du ett minne som håller 50 år.
Bättre än Teslas 30.000:- för ny skärm :)
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Robin_j
Teslaägare
Inlägg: 175
Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
Ort: Västerås
Referralkod: ts.la/robin14790

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av Robin_j »

Har blivit extremt sugen på göra samma grej fast jag har en p85+ kliar i köp fingrarna när man läser här
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av Kriper »

Robin_j skrev:
Har blivit extremt sugen på göra samma grej fast jag har en p85+ kliar i köp fingrarna när man läser här
Ska du slå till på en p85d så se till att den har sport suspension plus och next gen baksäte. Det är i mitt tycke värt en hel del.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av Yxel »

Priserna på p85d har ju krypt sakta ner mot 500k. Ligger nu på mellan 500-550 (blocketpriser ska tilläggas) men har nu avstannat ganska bra. Det är ju väldigt mycket prestanda för pengarna iaf. Det tråkiga är väl att den inte klarar upprepade kraftiga accerelationer utan stryper effekten ganska tidigt...
Mycket bil för pengarna också.
Var sugen på att byta ut min men det kanske blir en keeper istället och montera dit en dragkrok.
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av Kriper »

Kollade nyss på Blocket där det finns sju p85d till salu. Priserna varierar mellan 569´till en bit över 600´. Trots detta är det väldigt mycket bil för pengarna.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av Yxel »

Okej, ja det var samma priser för ett år sedan typ :)
Vet inte om det säljs några men de kanske försvinner sakta men säkert.
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av Kriper »

Hämtade bilen hos Fordonsbolaget igår sedan de bytt vindrutan som överenskommet. Jag påpekade innan att bilen behövde en fyrhjulsmätning då ratten inte centrerade och det var inga problem. De fixade också detta utan kostnad. På onsdag ska bilen till Mr Cap för en lackbehandling så bilen som har 13 400 mil på mätaren och kör som en ny bil, ska bli som ny utvändigt också. Återkommer med bilder! :)
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av Kriper »

Blev ju rätt skapligt. Fälgarna ser nya ut!
3fxlqB%6Qne10yKypF3MTA.jpg
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av thnis »

Kriper skrev:
Blev ju rätt skapligt. Fälgarna ser nya ut!
Shit vilken snygg bil! :) Jag har alltid gillat den lacken på Model S tillsamman med 21 tums gråa fälgar.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Verdi

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av Verdi »

thnis skrev:
Kriper skrev:
Blev ju rätt skapligt. Fälgarna ser nya ut!
Shit vilken snygg bil! :) Jag har alltid gillat den lacken på Model S tillsamman med 21 tums gråa fälgar.
Ja, silver är underskattat helt klart. Det enda som är lite tråkigt med ljusa lacker på Model S är att man ser karosskarvarna mer.
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av thnis »

Verdi skrev:
thnis skrev:
Kriper skrev:
Blev ju rätt skapligt. Fälgarna ser nya ut!
Shit vilken snygg bil! :) Jag har alltid gillat den lacken på Model S tillsamman med 21 tums gråa fälgar.
Ja, silver är underskattat helt klart. Det enda som är lite tråkigt med ljusa lacker på Model S är att man ser karosskarvarna mer.
Ja men så ska det ju vara på en Tesla ;)
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av HelectriC »

Får göra chrome delete på den, så blir det bra :D
93139B48-B0D6-4DA2-B336-A49431009FDC.jpeg
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Nyköpt p85d

Inlägg av Kriper »

HelectriC skrev:
Får göra chrome delete på den, så blir det bra :D
Nä. Jag gillar lite bling! :D
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Skriv svar