Missljud vänster bak

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Missljud vänster bak

Inlägg av ducce916 »

Finns det något på en Tesla som kan repareras av utomstående verkstad eller är det 100% Teslaverkstad som gäller i alla lägen?
Fredrik j
Inlägg: 10813
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Missljud vänster bak

Inlägg av Fredrik j »

ducce916 skrev:
Finns det något på en Tesla som kan repareras av utomstående verkstad eller är det 100% Teslaverkstad som gäller i alla lägen?
Hos AUTODOC finns ju nu en hel del reservdelar till model S. T.ex. bromsdelar och hjulupphängningar. När garantin gått ut gör man ju som man vill oavsett bilmärke.
Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

Re: Missljud vänster bak

Inlägg av AndersBosson »

Att byta en länkarn måste väll de flesta fristående verkstäder klara av
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Missljud vänster bak

Inlägg av lator »

ducce916 skrev:
Finns det något på en Tesla som kan repareras av utomstående verkstad eller är det 100% Teslaverkstad som gäller i alla lägen?
När vi pratar om bilar utanför garantin så är det inga problem förutom om det handlar om högspänning som inte alla verkstäder har tillstånd för. Försäkringar gäller inte i de fallen nämligen... Sen om verkstaden vill/kan fixa din Tesla är en annan fråga.
Jag har ett tag nu resonerat runt frågan att jobba med elbilar men det finns vissa praktiska problem, t.ex att det inte finns så väldigt många bilar där ute än och de flesta har fortfarande garanti kvar... Sen så finns de flesta givetvis i storstadsområdena och där är det dyrt att etablera sig men om det finns någon som är intresserad av att diskutera ett upplägg så är jag tillgänglig.

(Din signatur gillar jag men jag behåller min. Kanske kan bli ett tillägg med Ducce750...) ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Missljud vänster bak

Inlägg av Bjelke »

Som redan påpekats så är det mest en fråga om garantin, har den gått ut så kan nog dom
flesta verkstäder fixa vanliga fel (som tex länkarmar) men har bilen garanti kvar så blir det värre, Tesla
är grymt griniga kring sånt...
Och högspänning är såklart ett kapitel för sig som jag dock är övertygad om kommer att blir mer
”standard” ju längre tiden går :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1057
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Missljud vänster bak

Inlägg av jeppe_sthlm »

Tillbaks från ServiceCenter. Ibland har man tur - drivknutarna var torra och behövde en omgång fett. Det räckte - klankandet borta!
Ca 1600 spänn för felsökning och åtgärd. Tog ca 2 timmar från att jag kom dit - satt ute i solen och hade möten under tiden.

Om det kommer att hända igen vet jag inte, men killen sa att det brukade hända efter ett antal mil och användning av avfettning. Om det verkar rimligt har jag ingen aning om, men jag är superglad att bilen är tyst och att det var billigt :)

Sen fixade de en issue jag hade med bl.a. upplåsning av bilen från app:en - nån certifikatgrej. Det gjordes remote när jag hade kommit hem - fick ett SMS om att det var åtgärdat.

Toppenservice!
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
carl-pedal
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 07 dec 2016 20:55

Re: Missljud vänster bak

Inlägg av carl-pedal »

Grymt!

Bra att det blev så billigt när du ställt in dig på betydligt värre!
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Skriv svar