Köpråd begagnad Model S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bernando
Teslaägare
Inlägg: 350
Blev medlem: 20 feb 2020 12:48
Ort: Bromma

Re: Köpråd begagnad Model S

Inlägg av Bernando »

TobbeTesla skrev:
M3apan skrev:
TobbeTesla skrev:

Tusen tack för den sammanfattningen, några punkter hade jag koll på men vissa andra är helt nya för mig så som "Raven" och CCS adapter. När kom Raven?
Det underlättar ju inte direkt att tesla inte jobbar årsmodeller... Raven tror jag kom runt april 19. Dvs en model S från 2019 kan vara med den drivlinan... eller inte!
Tack då är det iaf en sak jag inte behöver sätta mig in i, jag letar äldre 2014 eller 2016/2017 med facelift Bild
Ifall lastmöjligheter är av betydelse så kan jag flika in att lastutrymmet skiljer sig mellan de åren. Om du vill maximera lastutrymmet så vill du gå på pre-facelift med bakhjulsdrift.
MS P85 2014
Användarvisningsbild
Hogwartz
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 02 jul 2019 15:53
Ort: Katrineholm

Re: Köpråd begagnad Model S

Inlägg av Hogwartz »

Bernando skrev:
TobbeTesla skrev:
M3apan skrev:
TobbeTesla skrev:

Tusen tack för den sammanfattningen, några punkter hade jag koll på men vissa andra är helt nya för mig så som "Raven" och CCS adapter. När kom Raven?
Det underlättar ju inte direkt att tesla inte jobbar årsmodeller... Raven tror jag kom runt april 19. Dvs en model S från 2019 kan vara med den drivlinan... eller inte!
Tack då är det iaf en sak jag inte behöver sätta mig in i, jag letar äldre 2014 eller 2016/2017 med facelift Bild
Ifall lastmöjligheter är av betydelse så kan jag flika in att lastutrymmet skiljer sig mellan de åren. Om du vill maximera lastutrymmet så vill du gå på pre-facelift med bakhjulsdrift.
Men då köper han bil utan garanti väl, jämfört med 2016/2017?
Användarvisningsbild
Bernando
Teslaägare
Inlägg: 350
Blev medlem: 20 feb 2020 12:48
Ort: Bromma

Re: Köpråd begagnad Model S

Inlägg av Bernando »

Hogwartz skrev:
Bernando skrev:
TobbeTesla skrev:
M3apan skrev:
TobbeTesla skrev:

Tusen tack för den sammanfattningen, några punkter hade jag koll på men vissa andra är helt nya för mig så som "Raven" och CCS adapter. När kom Raven?
Det underlättar ju inte direkt att tesla inte jobbar årsmodeller... Raven tror jag kom runt april 19. Dvs en model S från 2019 kan vara med den drivlinan... eller inte!
Tack då är det iaf en sak jag inte behöver sätta mig in i, jag letar äldre 2014 eller 2016/2017 med facelift Bild
Ifall lastmöjligheter är av betydelse så kan jag flika in att lastutrymmet skiljer sig mellan de åren. Om du vill maximera lastutrymmet så vill du gå på pre-facelift med bakhjulsdrift.
Men då köper han bil utan garanti väl, jämfört med 2016/2017?
Njae, det gör han väl inte? 8 år på batteri och drivlina, så det blir 2022 den garantin går ut om han köper en tillverkad 2014.
MS P85 2014
Skriv svar