Slutat visa namnet på den som ringer

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacemoose
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 10 aug 2016 16:19
Ort: Eslöv

Slutat visa namnet på den som ringer

Inlägg av spacemoose »

Har haft detta problem nu ett tag och har börjat tröttna.

Har Iphone XS som är parkopplad med min model s. När någon ringer så visas endast ett telefonr i displayen på bilen. Jag vill gärna att namnet på den som ringer visas vilket har funkat tidigare.
Jag har provat att ta bort blåtandsparningen och lägga till den igen, men det har inte hjälpt. Även funktionen recent calls är alltid tom.
Tänkte att det kunde ha att göra med att jag har många kontakter i min telefon och att det tar tid att synca dessa mot bilen, men även vid långturer så kvarstår problemet.

Någon som känner igen detta och har ett förslag på lösning i bakfickan? ;-)
Model 3 SR+ Refresh 2021.
Model S 90D 2016 - såld.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Slutat visa namnet på den som ringer

Inlägg av Curik »

spacemoose skrev:
Har haft detta problem nu ett tag och har börjat tröttna.

Har Iphone XS som är parkopplad med min model s. När någon ringer så visas endast ett telefonr i displayen på bilen. Jag vill gärna att namnet på den som ringer visas vilket har funkat tidigare.
Jag har provat att ta bort blåtandsparningen och lägga till den igen, men det har inte hjälpt. Även funktionen recent calls är alltid tom.
Tänkte att det kunde ha att göra med att jag har många kontakter i min telefon och att det tar tid att synca dessa mot bilen, men även vid långturer så kvarstår problemet.

Någon som känner igen detta och har ett förslag på lösning i bakfickan? ;-)
Nu gissar jag vilt men fick samma problem med min klocka. Kan det vara så att du behöver ge bilen access till kontaktlistan?
Användarvisningsbild
Frippanecci
Teslaägare
Inlägg: 481
Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Re: Slutat visa namnet på den som ringer

Inlägg av Frippanecci »

Curik skrev:
spacemoose skrev:
Har haft detta problem nu ett tag och har börjat tröttna.

Har Iphone XS som är parkopplad med min model s. När någon ringer så visas endast ett telefonr i displayen på bilen. Jag vill gärna att namnet på den som ringer visas vilket har funkat tidigare.
Jag har provat att ta bort blåtandsparningen och lägga till den igen, men det har inte hjälpt. Även funktionen recent calls är alltid tom.
Tänkte att det kunde ha att göra med att jag har många kontakter i min telefon och att det tar tid att synca dessa mot bilen, men även vid långturer så kvarstår problemet.

Någon som känner igen detta och har ett förslag på lösning i bakfickan? ;-)
Nu gissar jag vilt men fick samma problem med min klocka. Kan det vara så att du behöver ge bilen access till kontaktlistan?
Det är det man behöver göra.
Porsche Panamera Turbo
Porsche Cayenne S
Dodge Ram

MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld

Beställda:
CyberTruck
Skriv svar