AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 593
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start

Inlägg av macksie »

Håller verkligen med. Känns som en dålig algoritm. Det borde vara säkrare att ligga iallafall något mer åt höger än precis mitt i filen
MYP
X90d
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7071
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start

Inlägg av fth »

Hur fungerar AP2+ med detta? Jag har kört en hel del AP2, men jag har inte specifikt noterat hur bilen ligger i filen, så det kan nog inte vara allt för stor skillnad mot AP1.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 20 okt 2015 09:56
Ort: Varberg

Re: AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start

Inlägg av Gretsch »

Någon får twittra till Elon och fråga om Tesla kan fixa det, det hade varit perfekt.
Användarvisningsbild
samuelsu
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 07 jun 2017 09:16
Ort: Umeå

Re: AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start

Inlägg av samuelsu »

Gretsch skrev:
Någon får twittra till Elon och fråga om Tesla kan fixa det, det hade varit perfekt.
Jag testade nu. Försöka går ju. :)
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start

Inlägg av Svenssons »

macksie skrev:
Håller verkligen med. Känns som en dålig algoritm. Det borde vara säkrare att ligga iallafall något mer åt höger än precis mitt i filen
Beror på situationen. På natt med lite mötande trafik är det säkrare att hålla sig mer mot mitten. Detta gäller särskilt på vägar med vilt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 25 sep 2019 19:13
Ort: Strömsund

Re: AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start

Inlägg av chevnanne »

Jag har en MS 2020, vet inte vad det är för AP på den men jag tycker att den ligger skapligt mitt på vägen vid landsvägskörning
men då det blir 2-1 väg så ligger bilen rätt nära mitträcket. Jag blir nästan nervös att den ska köra in i mitträcket ibland.
Sen har jag en hel del inbromsningar utan orsak enligt mig men bilen tycker att det är för nära den mötande bilen.
Vid regn kör jag inte med AP då den ligger där det är mest vatten på vägen, det känns inte bra alls.
Jag frågade på service center om det går att kalibrera om kamerorna och det på bilen då allt blir snett i displayen,
trafikljus, stolparna som står i vägkanten ( Vita med reflex). Allt står lite snett i displayen. Fick inget svar av dom.
När man möter en bil så har den kört förbi mig men bilen är kvar nån sekund i displayen.
Det är en grym bil men detta gör mig osäker på bilen ibland, möten med långtradare bidrar till en hel del spökinbromsningar
då många vägar inte är så breda här i Jämtland. Ibland tvärbromsar den vid backkrön med så man blir bra rädd.
Har aldrig haft en tanke på att lägga ut 77700 kr på självkörning.
Det anser jag vara onödigt mycket pengar för det man får.
För mig är det helt ointressant iallafall. :)
Skriv svar