AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start
Moderator: Redaktion
Re: AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start
Håller verkligen med. Känns som en dålig algoritm. Det borde vara säkrare att ligga iallafall något mer åt höger än precis mitt i filen
MYP
X90d
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7071
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start
Hur fungerar AP2+ med detta? Jag har kört en hel del AP2, men jag har inte specifikt noterat hur bilen ligger i filen, så det kan nog inte vara allt för stor skillnad mot AP1.
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start
Någon får twittra till Elon och fråga om Tesla kan fixa det, det hade varit perfekt.
Re: AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start
Jag testade nu. Försöka går ju.Gretsch skrev:Någon får twittra till Elon och fråga om Tesla kan fixa det, det hade varit perfekt.
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Re: AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start
Beror på situationen. På natt med lite mötande trafik är det säkrare att hålla sig mer mot mitten. Detta gäller särskilt på vägar med vilt.macksie skrev:Håller verkligen med. Känns som en dålig algoritm. Det borde vara säkrare att ligga iallafall något mer åt höger än precis mitt i filen
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: AP1-frågor: Justera sidledes + felposition vid start
Jag har en MS 2020, vet inte vad det är för AP på den men jag tycker att den ligger skapligt mitt på vägen vid landsvägskörning
men då det blir 2-1 väg så ligger bilen rätt nära mitträcket. Jag blir nästan nervös att den ska köra in i mitträcket ibland.
Sen har jag en hel del inbromsningar utan orsak enligt mig men bilen tycker att det är för nära den mötande bilen.
Vid regn kör jag inte med AP då den ligger där det är mest vatten på vägen, det känns inte bra alls.
Jag frågade på service center om det går att kalibrera om kamerorna och det på bilen då allt blir snett i displayen,
trafikljus, stolparna som står i vägkanten ( Vita med reflex). Allt står lite snett i displayen. Fick inget svar av dom.
När man möter en bil så har den kört förbi mig men bilen är kvar nån sekund i displayen.
Det är en grym bil men detta gör mig osäker på bilen ibland, möten med långtradare bidrar till en hel del spökinbromsningar
då många vägar inte är så breda här i Jämtland. Ibland tvärbromsar den vid backkrön med så man blir bra rädd.
Har aldrig haft en tanke på att lägga ut 77700 kr på självkörning.
Det anser jag vara onödigt mycket pengar för det man får.
För mig är det helt ointressant iallafall.
men då det blir 2-1 väg så ligger bilen rätt nära mitträcket. Jag blir nästan nervös att den ska köra in i mitträcket ibland.
Sen har jag en hel del inbromsningar utan orsak enligt mig men bilen tycker att det är för nära den mötande bilen.
Vid regn kör jag inte med AP då den ligger där det är mest vatten på vägen, det känns inte bra alls.
Jag frågade på service center om det går att kalibrera om kamerorna och det på bilen då allt blir snett i displayen,
trafikljus, stolparna som står i vägkanten ( Vita med reflex). Allt står lite snett i displayen. Fick inget svar av dom.
När man möter en bil så har den kört förbi mig men bilen är kvar nån sekund i displayen.
Det är en grym bil men detta gör mig osäker på bilen ibland, möten med långtradare bidrar till en hel del spökinbromsningar
då många vägar inte är så breda här i Jämtland. Ibland tvärbromsar den vid backkrön med så man blir bra rädd.
Har aldrig haft en tanke på att lägga ut 77700 kr på självkörning.
Det anser jag vara onödigt mycket pengar för det man får.
För mig är det helt ointressant iallafall.