Beställning och leverans

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Ambuhguh
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 jun 2020 23:30

Beställning och leverans

Inlägg av Ambuhguh »

Hejsan!

I början av juni beställde jag en model S då jag avbeställt en polestar 2 eftersom räckvidden inte skulle täcka mina resor.
Jag ser fram emot att få hämta den nya bilen men jag tycker det är en aning jobbigt att jag inte fått ett leveransdatum.. När jag pratade med Tesla i telefon så sa de: kanske augusti.
Hur som helst..
Ni som är erfarna Teslaägare, brukar det ta lång tid innan det dyker upp ett datum för leverans när man loggar in på teslas sida?
Hur lång tid brukar det ta från beställning till leverans?
Tack så länge!
/Am
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5480
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Beställning och leverans

Inlägg av OfarligTesla »

Ambuhguh skrev:
Hejsan!

I början av juni beställde jag en model S då jag avbeställt en polestar 2 eftersom räckvidden inte skulle täcka mina resor.
Jag ser fram emot att få hämta den nya bilen men jag tycker det är en aning jobbigt att jag inte fått ett leveransdatum.. När jag pratade med Tesla i telefon så sa de: kanske augusti.
Hur som helst..
Ni som är erfarna Teslaägare, brukar det ta lång tid innan det dyker upp ett datum för leverans när man loggar in på teslas sida?
Hur lång tid brukar det ta från beställning till leverans?
Tack så länge!
/Am

Bara beställt 2 bilar men båda gångerna fick jag aldrig något datum på hemsidan, fick däremot veta mycket från den säljare jag hade kontakt med redan innan. Han kunde säga när bilen skulle komma till Holland (när den var på båten) och när den då borde dyka upp i Stockholm osv.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1361
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Beställning och leverans

Inlägg av thebishop »

Ambuhguh skrev:
Hur lång tid brukar det ta från beställning till leverans?
Längre än du hoppas, men kortare än du fruktar.

Grattis!
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
Ambuhguh
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 jun 2020 23:30

Re: Beställning och leverans

Inlägg av Ambuhguh »

Tack!
Ja jag får väl ha is i magen...
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: Beställning och leverans

Inlägg av AndreasF »

Väntan är fruktansvärd! Du kan kika i denna tråd för oss som förra året led helvetes kval när vi väntad på våra Ravens: viewtopic.php?f=10&t=16803#p343673
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Beställning och leverans

Inlägg av MarcusC »

Ja, den tråden AndreasF hänvisade till visar både på hur desperata vi var då och hur lång tid du kan beräkna vänta.
Jag tror att de flesta av oss fick vänta i snitt cirka 2.5 månader.

Jag kommer inte ihåg på vilken sida, men vi hittade också verktyg som i alla fall fungerade då hur man kan spåra sin bil.
En Model S skickas från Houston Texas till Holland. (Model 3 skickas från San Francisco (mest så du vet det och inte blir inlurad på någon Model 3-tråd).

När bilen kommer till Houston så kan man börja spåra den och är man finurlig kan man hitta vilken båt den sen åker på och då finns det till och med sidor där man kan i real-tid se sin lilla båt guppa på Atlanten.
Sen när den väl kommer in i Holland tar det kanske någon vecka innan den åker iväg till Sverige via trailer och sen får man det härliga mailet från Tesla med leveransdatum.

Tråden är väldigt lång så tar du och läser långsamt kommer nog bilen komma fram innan du ens slutat läsa alla inlägg :lol:
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Skriv svar