Bilen står och ”klickar”

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Bilen står och ”klickar”

Inlägg av mans71 »

Har bilen på tomten nära uteplatsen och har noterat att bilen klickar, precis som den gör när laddning ska starta lite då och då. Har avfärdat det med att kanske den inkopplade bilen börjar ladda och Tibber stänger av laddningen.

Idag ställde jag bilen utan att var inkopplad och noterade då samma ljud. Tänkte om någon annan noterat samma innan jag börjar felsöka...
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Bilen står och ”klickar”

Inlägg av evilirish »

Det har jag också märkt den senaste tiden, sen någon månad tillbaka faktiskt. Klickar till med jämna mellanrum (var 5/10:e minut). Har den inte inkopplad och inget anslutet till den såsom tibber/teslafi/whatever.
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Bilen står och ”klickar”

Inlägg av zed »

evilirish skrev:
Det har jag också märkt den senaste tiden, sen någon månad tillbaka faktiskt. Klickar till med jämna mellanrum (var 5/10:e minut). Har den inte inkopplad och inget anslutet till den såsom tibber/teslafi/whatever.
Har noterat att den klickar till när jag går nära, låter som kontaktorerna som slår till. Vet inte om det är telefonen som väcker den, kan vara värt att prova att slå av blåtanden, har inte provat själv.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Bilen står och ”klickar”

Inlägg av evilirish »

zed skrev:
evilirish skrev:
Det har jag också märkt den senaste tiden, sen någon månad tillbaka faktiskt. Klickar till med jämna mellanrum (var 5/10:e minut). Har den inte inkopplad och inget anslutet till den såsom tibber/teslafi/whatever.
Har noterat att den klickar till när jag går nära, låter som kontaktorerna som slår till. Vet inte om det är telefonen som väcker den, kan vara värt att prova att slå av blåtanden, har inte provat själv.
Aaaah. Det måste jag testa! Har "kontoret" bara precis på andra sidan väggen från bilen sett, och även ytterdörren precis i direkt anslutning till parkeringen, så det skulle kunna vara den.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Bilen står och ”klickar”

Inlägg av mans71 »

Inte tänkt på det här under ett par dagar, men kunde ikväll konstatera att model S, inte model X säger klick-klick var 3:e minut. Pausade då Tibbers smarta laddning i appen och nu klickar det inte längre! Får prova mer imorgon...
Model S P85DL+
Skriv svar