Sentry mode ...

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Delta1
Teslaägare
Inlägg: 140
Blev medlem: 11 apr 2014 12:27

Sentry mode ...

Inlägg av Delta1 »

Hej.

Upplever Sentry Mode som helt tombola-aktig. Jag kan inte för mitt liv förstå vad det är som triggar igång den - eller inte ..... Vad är det som gör att den verkar spela in när jag kör till jobbet vissa dagar, men inte andra - det finns inget intressant på filmen överhuvudtaget. Vissa gånger när jag kommer tillbaks till bilen och det stå "En registrerad händelse" (eller vad det nu står?) så finns det en film på 1s när jag kliver ur bilen - som visas om och om igen. Vid ett flertal tillfällen finns "En registrerad händelse" men ingen film ....

Är det några inställningar som måste göras som jag inte har gjort? Hur får man detta att fungera? Har testat att göra en reset utan att det gett några märkbara förbättringar. Har hårdvaruversionen med funktionaliteten att göra? Har 2,5 men kommer byte till 3,0 nästa vecka.

Mvh,
T
Användarvisningsbild
Lexsign
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 15 nov 2018 23:43
Ort: Alingsås

Re: Sentry mode ...

Inlägg av Lexsign »

Hej,

Samma problem med min bil (HW 2.5):-(

Har haft den på SC för felsökning innan sommaren och fick besked om att det skulle fungera, men så var inte fallet. Har provat 4 olika USB minnen utan att få Sentry mode att fungera. Dashcam fungerar dock klanderfritt oavsett USB minne. Har bilen på SC idag igen, så får vi se om de kan lösa problemet denna gång?

Hur byter du till 3.0? På SC eller?
Användarvisningsbild
nx00
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 aug 2017 08:28

Re: Sentry mode ...

Inlägg av nx00 »

Tycker också den är helt värdelös i sin nuvarande form. Får man tiotals events orkar man inte titta igenom alla.

Känns som att endast kamerorna används just nu. Jag skulle föredragit om den endast triggade när ultraljudsensorerna triggades utav objekt som är 10cm eller närmre.

Visserligen har det kanske en avskärmande faktor.
Kia Ceed SW PHEV
Tesla Model 3 Performance
VW ID.3 1st Max
Tesla Model 3 SR+
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Sentry mode ...

Inlägg av Curik »

Sentry spelar väl ändå inte in när du kör? Det är ju dashcam-funktionen?

Eller iofs, om Sentry aktiveras strax efter att du lämnat bilen så får den säkert med en del av körningen också.

Min reagerar på allt just nu, spelar in tusentals events åt gången. Korta snuttar utan något som händer, och så en del när jag kommer till bilen då förstås.
Användarvisningsbild
Delta1
Teslaägare
Inlägg: 140
Blev medlem: 11 apr 2014 12:27

Re: Sentry mode ...

Inlägg av Delta1 »

Ok, inte bara min som är ett lotteri uppenbarligen ...

Japp, bytt på SC Mölndal. Med några andra småsaker tog det ca 4h.

//T
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Sentry mode ...

Inlägg av Kilowatt »

Ja, den är nästan obrukbar tyvärr. Får man hoppas att även den får en massiv förbättring i och med kommande stor SW update för self driving?
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Skriv svar