Cheetah Stance i Model S ?????

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Cheetah Stance i Model S ?????

Inlägg av Kriper »

HEAVY_BOSTON_AC skrev:
TechNerd skrev:
Osäker på om ts är ett troll eller inte?
Trollar ej, har bara lite humor! :shock:
Du strösslar dina inlägg med besvikna emojis, så det är lite svårt att tolka vad du menar. Har du beställt en MS Performance och tvekar på effekten så är det nog bara att avbeställa och sikta in dig på en Taycan Turbo S om du vill ha en elbil som är värst. Själv har jag en gammal P85DL som kör ifrån det mesta 0-100 men min gamla Supramannentrimmade Porsche 996 Turbo gjorde 0-330 på 58 sekunder, så allt är ju relativt när det gäller prestanda.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Cheetah Stance i Model S ?????

Inlägg av TechNerd »

HEAVY_BOSTON_AC skrev:
Det är nog ingen tvekan om att Tesla är en väldigt fin bil och grym prestanda, hoppas bara den blir värd den 25K-30K per månad som det kommer kosta att leasa den under 36 månader :cry:
Det kan ju bara du och din ekonomi avgöra. Du får trösta dig med att det är TCO som räknas - och det vet du egentligen bara när du sålt den. Den kommer med största sannolikhet vara billigare än någon annan bil i den klassen i vilket fall.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Cheetah Stance i Model S ?????

Inlägg av Svenssons »

HEAVY_BOSTON_AC skrev:
Jaha, OK, du syftade på en Model X. 8-) X i all ära, men det är S som skall vara sport-versionen. 8-) :ugeek:
Yes, du har nog rätt. Men det e rätt så mkt hype över Tesla, man hoppas det skall bli värt det i slutändan också :)
Samma motorer och batteripack i de bägge modellern. Model X har dock lite mer att släpa på men det påverkar ju inte antalet hästar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
HEAVY_BOSTON_AC
Inlägg: 32
Blev medlem: 11 aug 2020 15:21

Re: Cheetah Stance i Model S ?????

Inlägg av HEAVY_BOSTON_AC »

Kriper skrev:
HEAVY_BOSTON_AC skrev:
TechNerd skrev:
Osäker på om ts är ett troll eller inte?
Trollar ej, har bara lite humor! :shock:
Du strösslar dina inlägg med besvikna emojis, så det är lite svårt att tolka vad du menar. Har du beställt en MS Performance och tvekar på effekten så är det nog bara att avbeställa och sikta in dig på en Taycan Turbo S om du vill ha en elbil som är värst. Själv har jag en gammal P85DL som kör ifrån det mesta 0-100 men min gamla Supramannentrimmade Porsche 996 Turbo gjorde 0-330 på 58 sekunder, så allt är ju relativt när det gäller prestanda.
OK. :!:
Taycan Turbo S såg fin ut, men den ligger ju på 2.8 sekunder vad gäller 0-100, så osäker på hur den skulle vara värst. Men märke säljer ju, så är det!
Skriv svar