Model S 2015 - handdag bakdörr konstig

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Model S 2015 - handdag bakdörr konstig

Inlägg av TheJonas »

Hej,
Det är något vajsing med höger bakdörr på min Model S - någon som varit med om något liknande.

Symtom:
1. Först vägrade handtaget åka ut. Trodde det hade gått sönder och fastnat inne.
2. Natten till idag började bilen leva upp, då hade handtaget åkt ur och bilen vägrade gå ned i stängning. Högerbakdörr vägrade stängas.
3. Nu är handtaget ute, men vädrar låsa dörren, det åker in dörren stängs och poppar ut igen.


Några tips på vad jag kan göra?
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 25 sep 2019 19:13
Ort: Strömsund

Re: Model S 2015 - handdag bakdörr konstig

Inlägg av chevnanne »

Det låter lite som när mitt handtag på förardörren gick sönder. Fick öppna förardörren från passagerarsidan.
Först var handtaget ute till hälften och åkte inte in, det gick att dra ut men dörren öppnades inte.
Beställde tid i stockholm mitt på fredagen och dom hade tid på måndag kl 13 för byte handtag, segeltorp var det.
När jag åkte ner till stockholm (60 mil) så gick inte dörren att stänga utan jag fick vara snabb på låsknappen
när jag stängde dörren. Fick bilen ca 17 så efter 4 timmar så åkte jag mina 60 mil hem igen.
Tycker ändå att när man felanmäler vid 12-13 tiden på fredag och får tid på måndag kl 13 och det är klart
vid 17-tiden samma dag är väldigt bra skött av tesla service center. :)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Model S 2015 - handdag bakdörr konstig

Inlägg av e5m1r »

Låter som att microbrytaren strular
Enkel fix
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Re: Model S 2015 - handdag bakdörr konstig

Inlägg av TheJonas »

Enkel fix själv eller enkel fix på Tesla Service?
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Model S 2015 - handdag bakdörr konstig

Inlägg av e5m1r »

TheJonas skrev:
Enkel fix själv eller enkel fix på Tesla Service?
Enkel fix själv
Lite pilligt att ta ut rutan men när du gjort det så är det enkelt att plocka ut låset och se över microbrytarna jag slår vad om att tråden gått av
Du kan då skala lite på brytaren och löda om lägg på varmlim efteråt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Bernando
Teslaägare
Inlägg: 350
Blev medlem: 20 feb 2020 12:48
Ort: Bromma

Re: Model S 2015 - handdag bakdörr konstig

Inlägg av Bernando »

e5m1r skrev:
TheJonas skrev:
Enkel fix själv eller enkel fix på Tesla Service?
Enkel fix själv
Lite pilligt att ta ut rutan men när du gjort det så är det enkelt att plocka ut låset och se över microbrytarna jag slår vad om att tråden gått av
Du kan då skala lite på brytaren och löda om lägg på varmlim efteråt
Jag tror folk kan ha lite olika definition av "enkel" ifall omlödning är ett moment :D
MS P85 2014
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Model S 2015 - handdag bakdörr konstig

Inlägg av Curik »

Bernando skrev:
e5m1r skrev:
TheJonas skrev:
Enkel fix själv eller enkel fix på Tesla Service?
Enkel fix själv
Lite pilligt att ta ut rutan men när du gjort det så är det enkelt att plocka ut låset och se över microbrytarna jag slår vad om att tråden gått av
Du kan då skala lite på brytaren och löda om lägg på varmlim efteråt
Jag tror folk kan ha lite olika definition av "enkel" ifall omlödning är ett moment :D
Eller hur..

Finns filmer på förfarandet på YouTube. Efter att ha kollat dom kändes SC inte så dyrt längre!
Skriv svar