Premium Connectivity ?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Autobahn
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 01 maj 2020 14:41
Ort: Stockholm

Premium Connectivity ?

Inlägg av Autobahn »

Hej, har en Model S från december 2017 där jag upplever som att navigationen inte fungerar som tidigare och att jag heller inte får trafikdata längre.
Loggar in på Teslakontot och läser att jo min bil skall ha "Abonnemang Premium Connectivity Gratis obegränsat"

Eller kan det vara något annat galet? Så snart jag kommer hem och bilen kopplas upp till wifi funkar allt perfekt.

Förstår inte.... :roll:
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Premium Connectivity ?

Inlägg av Svenssons »

Navigering ingår oavsett om du har Premium Connectivity så tror inte det har med det att göra.

https://www.tesla.com/sv_SE/support/con ... edirect=no

Trafikvisualisering och satellitkartor ingår inte men dessa och navigering kräver uppkoppling. Låter mer som bilen inte kunnat koppla upp mot mobilnätet men att WiFi funkade. Skulle testa att starta om och se hur det fungerar utan WiFi.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Autobahn
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 01 maj 2020 14:41
Ort: Stockholm

Re: Premium Connectivity ?

Inlägg av Autobahn »

Hej,

med att starta om avser du då att jag nollställer displayerna via rattens knappar?
Användarvisningsbild
JonasPersson
Teslaägare
Inlägg: 278
Blev medlem: 17 feb 2016 10:55
Ort: Dvärsätt

Re: Premium Connectivity ?

Inlägg av JonasPersson »

Autobahn skrev:
Hej,

med att starta om avser du då att jag nollställer displayerna via rattens knappar?

Det är nog det hen syftade på ja!
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh

Life is too short to drive boring cars
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Premium Connectivity ?

Inlägg av HelectriC »

JonasPersson skrev:
Autobahn skrev:
Hej,

med att starta om avser du då att jag nollställer displayerna via rattens knappar?

Det är nog det hen syftade på ja!
Hen ja :? tror vi kan konstatera att Axel är en han ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Premium Connectivity ?

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:
JonasPersson skrev:
Autobahn skrev:
Hej,

med att starta om avser du då att jag nollställer displayerna via rattens knappar?

Det är nog det hen syftade på ja!
Hen ja :? tror vi kan konstatera att Axel är en han ;)
Kan bekräfta att jag är en han och hen behöver inte användas för mig... Stämmer även att det var omstart av displayen som jag menade.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Autobahn
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 01 maj 2020 14:41
Ort: Stockholm

Re: Premium Connectivity ?

Inlägg av Autobahn »

För den som nu legat vaken om nätterna för att få reda på om uppmaningen att starta om systemet gjorde susen: svar JA!
Numera verkar allt fungera perfekt och som tidigare med trafikinformation etc.

Jag är dock fortfarande sur över att jag måste vänta länge på att appen skall väcka bilen. Eller tvärtom kanske... Ett techbolag som Tesla borde givetvis ha en app som talar med bilen omgående. Möjligt att det skulle kunna bero på att den står i garaget med lite sämre Wifi - men ändå dåligt i mitt tycke.

Annars är den MS jag äger helt sagolik och även om jag kört och ägt många s.k. premiumbilar är helheten av Teslaägandet rent magiskt!
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5515
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Premium Connectivity ?

Inlägg av Gustafsson »

Min förra MS hade ju MCU1, vilken vaknade snabbt, meeen den drog samtidigt rätt mycket ström för att hålla sig vaken. Föredrar att bilen sover gott och att det tar en liten stund att väcka den. Skulle gissa att elektroniken blir strömsnålare efter hand...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar