Gå inte på servicemissen – så dyr är din nya bil att serva
VI BILÄGARE GRANSKAR
Du kan spara tusenlappar på att välja ett bilmärke med billig service.
Vår senaste genomgång avslöjar vilka märken som ligger i toppen – och botten.
Polestar har inte heller något servicekrav, så lär inte bli så dyr i drift den heller. En service krävs efter 2år och den ingår i bilpriset.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Polestar har inte heller något servicekrav, så lär inte bli så dyr i drift den heller. En service krävs efter 2år och den ingår i bilpriset.
Så alltså krävs service och man måste betala för den i förskott...
Krävs det ingen service alls senare? Isf är det riktigt bra iaf
Vet inte ens om man kan kalla den första service som ingår för en egentlig service. Verkar mer som att PS vill ha in bilarna för att se hur dom ser ut, kanske rostutveckling, hjulupphängningar etc. Samla fakta efter många km eller nåt. VW har ju tex haft inkallning av diverse eGolf med motivet att de önskar se hur bilarna ser ut efter X km. Kanske är nåt liknande här bara att man kallar det gratis service Sen är det fritt fram att göra vad man vill ja. Garantin påverkas inte.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Polestar har inte heller något servicekrav, så lär inte bli så dyr i drift den heller. En service krävs efter 2år och den ingår i bilpriset.
Så alltså krävs service och man måste betala för den i förskott...
Krävs det ingen service alls senare? Isf är det riktigt bra iaf
Vet inte ens om man kan kalla den första service som ingår för en egentlig service. Verkar mer som att PS vill ha in bilarna för att se hur dom ser ut, kanske rostutveckling, hjulupphängningar etc. Samla fakta efter många km eller nåt. VW har ju tex haft inkallning av diverse eGolf med motivet att de önskar se hur bilarna ser ut efter X km. Kanske är nåt liknande här bara att man kallar det gratis service Sen är det fritt fram att göra vad man vill ja. Garantin påverkas inte.
Lite OT men det exakt är vad jag brukar säga att dom flesta tillverkarna EGENTLIGEN gör vid dom första
service-besöken, nämligen se hur bilen ser ut för att minimera framtida problem (dvs mest garantiåtaganden) och
jag ska betala för det dessutom...
Polestar har inte heller något servicekrav, så lär inte bli så dyr i drift den heller. En service krävs efter 2år och den ingår i bilpriset.
Så alltså krävs service och man måste betala för den i förskott...
Krävs det ingen service alls senare? Isf är det riktigt bra iaf
Vet inte ens om man kan kalla den första service som ingår för en egentlig service. Verkar mer som att PS vill ha in bilarna för att se hur dom ser ut, kanske rostutveckling, hjulupphängningar etc. Samla fakta efter många km eller nåt. VW har ju tex haft inkallning av diverse eGolf med motivet att de önskar se hur bilarna ser ut efter X km. Kanske är nåt liknande här bara att man kallar det gratis service Sen är det fritt fram att göra vad man vill ja. Garantin påverkas inte.
Lite OT men det exakt är vad jag brukar säga att dom flesta tillverkarna EGENTLIGEN gör vid dom första
service-besöken, nämligen se hur bilen ser ut för att minimera framtida problem (dvs mest garantiåtaganden) och
jag ska betala för det dessutom...
Antar att du menar fossilbil? Då byter dom väl iaf olja på väl valda ställen? Känns ju också rimligt på en ny förbränningsmotor. Sen har dom självklart en del punkter som tjänar just minimering av garantiåtgärder i framtiden, vilket är bra för både konsument och producent, tråkigt att betala för det dock.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Polestar har inte heller något servicekrav, så lär inte bli så dyr i drift den heller. En service krävs efter 2år och den ingår i bilpriset.
Så alltså krävs service och man måste betala för den i förskott...
Krävs det ingen service alls senare? Isf är det riktigt bra iaf
Vet inte ens om man kan kalla den första service som ingår för en egentlig service. Verkar mer som att PS vill ha in bilarna för att se hur dom ser ut, kanske rostutveckling, hjulupphängningar etc. Samla fakta efter många km eller nåt. VW har ju tex haft inkallning av diverse eGolf med motivet att de önskar se hur bilarna ser ut efter X km. Kanske är nåt liknande här bara att man kallar det gratis service Sen är det fritt fram att göra vad man vill ja. Garantin påverkas inte.
Lite OT men det exakt är vad jag brukar säga att dom flesta tillverkarna EGENTLIGEN gör vid dom första
service-besöken, nämligen se hur bilen ser ut för att minimera framtida problem (dvs mest garantiåtaganden) och
jag ska betala för det dessutom...
Antar att du menar fossilbil? Då byter dom väl iaf olja på väl valda ställen? Känns ju också rimligt på en ny förbränningsmotor. Sen har dom självklart en del punkter som tjänar just minimering av garantiåtgärder i framtiden, vilket är bra för både konsument och producent, tråkigt att betala för det dock.
Japp mest på fossiler men även på min Leaf var det så, och man brukar ju kalla första servicen för ett jäkligt
dyrt oljebyte (än mer komisk på Leafen)...