Rattvärme

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MarkusL
Teslaägare
Inlägg: 413
Blev medlem: 16 feb 2019 22:59

Re: Rattvärme

Inlägg av MarkusL »

Verdi skrev:
Jag använder rattvärmen årets alla månader. En regnig juli-dag är rattvärmen klockren om man är lite frusen. De som hävdar att man inte behöver det för att man kan värma kupén vet inte vad de pratar om. Sen kan man tycka att det är en löjligt liten detalj men det skänker faktiskt en massa glädje också.
Tror det är olika från person till person, har haft rattvärme i en bil men använde det nästan aldrig, kanske 10ggr totalt. Röker inte så jag har inte problem med blodcirkulationen. ;) Finns rattkyla, perforerat läder som blåser på svettiga händer?
Verdi

Re: Rattvärme

Inlägg av Verdi »

MarkusL skrev:
Verdi skrev:
Jag använder rattvärmen årets alla månader. En regnig juli-dag är rattvärmen klockren om man är lite frusen. De som hävdar att man inte behöver det för att man kan värma kupén vet inte vad de pratar om. Sen kan man tycka att det är en löjligt liten detalj men det skänker faktiskt en massa glädje också.
Tror det är olika från person till person, har haft rattvärme i en bil men använde det nästan aldrig, kanske 10ggr totalt. Röker inte så jag har inte problem med blodcirkulationen. ;) Finns rattkyla, perforerat läder som blåser på svettiga händer?
Nä, och jag är inte fet så jag har inga problem med svettningar. :lol:

Mer seriöst då. Du menar att du aldrig blir kall om händerna? Ens om du fryser?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Rattvärme

Inlägg av Svenssons »

Verdi skrev:
MarkusL skrev:
Verdi skrev:
Jag använder rattvärmen årets alla månader. En regnig juli-dag är rattvärmen klockren om man är lite frusen. De som hävdar att man inte behöver det för att man kan värma kupén vet inte vad de pratar om. Sen kan man tycka att det är en löjligt liten detalj men det skänker faktiskt en massa glädje också.
Tror det är olika från person till person, har haft rattvärme i en bil men använde det nästan aldrig, kanske 10ggr totalt. Röker inte så jag har inte problem med blodcirkulationen. ;) Finns rattkyla, perforerat läder som blåser på svettiga händer?
Nä, och jag är inte fet så jag har inga problem med svettningar. :lol:

Mer seriöst då. Du menar att du aldrig blir kall om händerna? Ens om du fryser?
Själv blir jag i princip aldrig kall om händerna, de är oftast väldigt varma och känner också att rattkyla hade kunnat användas oftare. Visst, händerna kan bli kalla om jag är utomhus under längre tid men jag fryser inte om dem för det. Bilen förvärmer jag och senaste vintern/våren hade jag väl jacka på mig ca 10 dagar.

Tror också att detta skiljer stort mellan person och person. Min dotter har t.ex. nästan alltid kalla händer.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Rattvärme

Inlägg av HelectriC »

Jag är extremt varm av mig och har saknat ventilation i stolarna ända sedan ipacen, men rattvärme är sjukt nice och jag har på det i stort sett varje morgon under kalla delen av året. Handlar inte om att jag fryser, men det blir mysigt och känns ombonat, speciellt i kombination med alcantararatt!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14497
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Rattvärme

Inlägg av taliz »

Under sommaren har jag haft glädje av "rattkyla" i min M3. Grymt najs. Rattkyla>rattvärme :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar