FSD

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LasseL
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 09 okt 2019 14:19

FSD

Inlägg av LasseL »

Hur är det om man köper FSD i efterhand för 44,900kr (har enhanced autopilot nu) är det någon som fått nytt hardware ? Annars är det väl ingen skillnad alls furutom en tunnare plånbok
Bilen är en S90D -17 med ap2 dator


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: FSD

Inlägg av frippan »

LasseL skrev:
Hur är det om man köper FSD i efterhand för 44,900kr (har enhanced autopilot nu) är det någon som fått nytt hardware ? Annars är det väl ingen skillnad alls furutom en tunnare plånbok
Bilen är en S90D -17 med ap2 dator


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Du kommer att få HW3 om du köper det i efterhand, men när är frågan? Har väl börjat rullat ut men det tar väl ett tag och det går väl på lite halvfart med allt nu.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
LasseL
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 09 okt 2019 14:19

Re: FSD

Inlägg av LasseL »

Var lite det jag undrade över ..tar det 3 år så känns det ju lite bortkastade pengar , kompisen köpte till sin model-3 redan vid beställning ..en tidig utan hw3 levererad för snart 1,5 år sedan o har ännu inte fått hw3 till den.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1570
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: FSD

Inlägg av renes »

LasseL skrev:
Var lite det jag undrade över ..tar det 3 år så känns det ju lite bortkastade pengar , kompisen köpte till sin model-3 redan vid beställning ..en tidig utan hw3 levererad för snart 1,5 år sedan o har ännu inte fått hw3 till den.
Jag fick min SR+ i juni 2019. Väntar fortfarande på HW3.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: FSD

Inlägg av frippan »

LasseL skrev:
Var lite det jag undrade över ..tar det 3 år så känns det ju lite bortkastade pengar , kompisen köpte till sin model-3 redan vid beställning ..en tidig utan hw3 levererad för snart 1,5 år sedan o har ännu inte fått hw3 till den.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
De började med installationer precis för S&X. Så några tre år borde det inte ta. Men 1 år kan det säkert ta.
Model S&X kommer nog ha prio ett.
Står att de skall börja Q3 i år för model 3.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 835
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: FSD

Inlägg av JonasH »

Jag köpte FSD i efterhand och fick min HW3-dator installerad idag. Hade HW2.5 innan.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
Johan84
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 22 dec 2018 00:11
Ort: Umeå

Re: FSD

Inlägg av Johan84 »

Jag skrev det som en punkt när jag ändå skulle lämna in bilen, va inget problem för dom att sätta in hw3. En model s och va i juni
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
Användarvisningsbild
LasseL
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 09 okt 2019 14:19

FSD

Inlägg av LasseL »

Det låter ju bra att dom rullar ut hw3 hyffsat snabbt ..klarar skärmen och mcu1 av att visa alla vägkonor mm i hw3 ?
Om inte så borde väl mcu2 ingå i uppgraderingen när det blir tillgängligt i eu ?
Annars kan den väl knappast bli fullt självkörande ..

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: FSD

Inlägg av GreenMachine »

Om FSD varit en personlig feature och och kopplat till mitt teslakonto istället som nu till bilen så hade jag köpt det, men som det ser ut idag så känns det helt värdelöst eftersom det är typ +/- 10 år på alla gissningar om när det kommer att fungera i praktiken.
Användarvisningsbild
Bernando
Teslaägare
Inlägg: 350
Blev medlem: 20 feb 2020 12:48
Ort: Bromma

Re: FSD

Inlägg av Bernando »

GreenMachine skrev:
Om FSD varit en personlig feature och och kopplat till mitt teslakonto istället som nu till bilen så hade jag köpt det, men som det ser ut idag så känns det helt värdelöst eftersom det är typ +/- 10 år på alla gissningar om när det kommer att fungera i praktiken.
Det där är ju faktiskt en väldigt smart idé! Då hade man inte behövt fundera kring vilken påverkan det har på andrahandsvärdet. Men de hade nog behövt göra det som ett abonnemang för att inte förlora framtida intäkter.
MS P85 2014
Användarvisningsbild
cpt_rb
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 27 jan 2020 13:48

Re: FSD

Inlägg av cpt_rb »

GreenMachine skrev:
Om FSD varit en personlig feature och och kopplat till mitt teslakonto istället som nu till bilen så hade jag köpt det, men som det ser ut idag så känns det helt värdelöst eftersom det är typ +/- 10 år på alla gissningar om när det kommer att fungera i praktiken.
Instämmer, då hade jag också köpt det.
M3 LR -20, okrokad
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: FSD

Inlägg av Svenssons »

Gissar att FSD i framtiden när alla funktioner är på plats och det verkligen är minst lvl 4 så kommer det bli en prenumerationstjänst där de som köpt FSD får det gratis bilens livslängd. Ungefär som för SuperCharger-nätverket där man till och med kunde köpa till SuperCharging för bilar som inte hade det och det var och är gratis för alla som köpte då. Där nätverket blev mer heltäckande så gick man över till betalning per kWh eller minut men vi som köpt tidigt har fortfarande fri SuperCharging.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar