19 eller 21 fälgar?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare
Inlägg: 259
Blev medlem: 07 aug 2019 12:39
Ort: Hammarö

Re: 19 eller 21 fälgar?

Inlägg av KnightRider »

frebac skrev:
Ska snart hämta min vita med vit inredning och planerar byta till 19" gråa sonic då jag vet hur jag kommer irritera mig på ökad ljudbrus. I värsta fall så får det bli en uppgradering efter något år.
Men nu till min fråga, vilka sommardäck på 19" har ni erfarenhet som är tysta och med bra vägkänsla? Är de däcken som kommer som orginal ok att köra vidare med?
Min levererades med Michelin Pilot Sport 3 och de är väl helt ok. Finns nog tystare däck men tänkte köra slut på däcken innan byte till något annat.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: 19 eller 21 fälgar?

Inlägg av Curik »

frebac skrev:
Ska snart hämta min vita med vit inredning och planerar byta till 19" gråa sonic då jag vet hur jag kommer irritera mig på ökad ljudbrus. I värsta fall så får det bli en uppgradering efter något år.
Men nu till min fråga, vilka sommardäck på 19" har ni erfarenhet som är tysta och med bra vägkänsla? Är de däcken som kommer som orginal ok att köra vidare med?
Jag kör precis som KnightRider också med Michelin Pilot Sport 3.

När dom är slut tänker jag eventuellt prova Michelin Primacy som jag hört ska vara tystare.
Användarvisningsbild
frebac
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 28 feb 2018 14:15

Re: 19 eller 21 fälgar?

Inlägg av frebac »

KnightRider skrev:
Jag är mer komfortintresserad än fälgfixerad, dvs funktion före form. Så jag valde de medföljande 19” Silver Slipstream när jag köpte bilen och även samma fälg (extra uppsättning) till vinterdäcken. Men nu i somras så ville jag ändå få till lite tuffare look utan att göra avkall på komfort och förbrukning. Så jag bytte mina sommarfälgar mot en uppsättning 19” Sonicgrå Slipstream och det blev pricken över i för min del.
2FDE879A-8495-4048-9C7F-0FFC79DB8194.jpeg
FEB3030A-7CDB-4417-8A02-0BE4BD28BC11.jpeg
Hittade du mutterkåpor hos tesla i Sonic grå?
Skriv svar