Hej!
Jag har just bytt från en M3 till en S90D, årsmodell 2017 med c:a 4.700 mil.
Vissa saker bättre och vissa sämre...
Bl.a uppfattar jag att bilen är seg ”att komma igång”. Det kan ta upp emot 10-15 sekunder att starta upp bilen.
Den stora skärmen startar först och efter ett tag startar lilla skärmen efter att ”T” visats i några sekunder.
Är detta normalt? Några tips på hur man kan snabba på processen?
Seg vid start
Moderator: Redaktion
Re: Seg vid start
Att ha bilen på laddning snabbar upp starten men inte alltid.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Seg vid start
Att den ibland (men inte alltid) är seg att starta upp är normalt, det har varierat med
åren hur seg (dvs med olika programversioner)...
Att ha sentry på (om man har det i bilen, finns inte på äldre bilar) funkar också...
åren hur seg (dvs med olika programversioner)...
Att ha sentry på (om man har det i bilen, finns inte på äldre bilar) funkar också...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Seg vid start
Se till att ha always connected på och inte ha energy save mode på. Sedan kan det uppstå ibland ändå.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Re: Seg vid start
MS från 2017 har antagligen MCU1, den är seg och är den på väg att ge upp så är den superseg!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14