Byta ut interiör träpaneler?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Byta ut interiör träpaneler?

Inlägg av metchristian »

rssvanberg skrev:
Legato skrev:
taliz skrev:
Ja, jag har inga kolfibermöbler hemma. Vill inte ha det i bilen heller. :D
Men en bil är väl ingen möbel?

Trä i bilen känns lika hett som en TV, diskmaskin eller kaffebryggare i trä imo ;)

Som svar på frågan så går det fint att foliera, men jag har fortfarande inte sett någon folie som ser lika bra ut som kolfiberinteriören tyvärr.
Ser ut som att träpanelen har lite mönster, ingen risk för att det kan synas igenom en foliering? Vet du om det går att foliera med panelerna på plats eller bör man ta av dem? :)
Visserligen på en model 3 men jag har folierad kolfiber på trälisten, syns ingenting att träpanelen har mönster.
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1112
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Byta ut interiör träpaneler?

Inlägg av bjornnilsson »

Träpanelerna i min 90D försökte jag först desperat dölja bakom ett billigt "kolfiber-kit" köpt från nätet med dålig passform. Det plockade jag av och använde som mall för en mattsvart vinyl som jag lade in själv. En eftermiddag i bilen gjorde stor skillnad. Vinylen kommer från en fyra meter lång rulle köpt från solfilmskompaniet för 850 kr. Roligt material att lära sig hantera. Om man som jag försökt sig på att tona bilrutor för 25 år sedan så är en bra vinyl otroligt förlåtande i jämförelse.

Annars så väntar jag på en ny Model S Performance men den har "Helsvart premiuminteriör med kolfiberdekor" som standard så där behöver jag inte göra samma ingrepp.. om jag inte hellre vill ha den mattsvart då förstås.. :D
Skärmavbild 2020-10-06 kl. 15.27.16.png
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Skriv svar