Någon mer som börjat tröttna?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Speedyidol
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 16 sep 2015 09:33
Ort: Ängelholm

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av Speedyidol »

Tesla verkar inte satsa något alls på att uppdatera Model S, jag tror de tänker sälja den så länge det går och sedan låta den självdö.
De satsar mer på billigare modeller som 3 och Y där volymen är, och det kanske är rätt företagsmässigt.
Men jäkligt trist..
Tycker personligen att det är ganska så simpel design på model 3 och Y med tråkig inredning, ingen premium känsla alls..
Tänk er en uppdaterad Model S med deras nya batterier samt inredning som Lucid air och sportigare chassi typ Porsche Taycan.. jisses hade sålt bra!
Vi får se vad bla Audi och Mercedes kommer med om något år det viskas om en hel del kul.
MODEL S 85D
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av taliz »

Det kommer en ny S. De har bara skjutit på det något år från ursprunglig plan.
Antagligen för att 4680 skall bli redo först.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av OfarligTesla »

Han som läckte massa på Reddit under året sa väl att planen var Q1 2021 för en refresh, sen kan det ju skjutas på såklart men jag skulle gissa på att det kommer något första halvan nästa år.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av taliz »

OfarligTesla skrev:
Han som läckte massa på Reddit under året sa väl att planen var Q1 2021 för en refresh, sen kan det ju skjutas på såklart men jag skulle gissa på att det kommer något första halvan nästa år.
Att Plaid inte lanseras förrän nästa höst är ju för att 4680 förväntas kunna produceras i tillräcklig volym först då. "Vanliga" S med 4680 behöver ännu större volym och borde därmed lanseras tidigast i samband med Plaid, eller tom senare.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:
Att Plaid inte lanseras förrän nästa höst är ju för att 4680 förväntas kunna produceras i tillräcklig volym först då. "Vanliga" S med 4680 behöver ännu större volym och borde därmed lanseras tidigast i samband med Plaid, eller tom senare.
Ja, han som läckte information skrev att han var genuint förvånad över att Plaid skulle lanseras nästa höst för de jobbade mot release av uppdaterad S tidigare än så. Han undrade till och med om det var så att Elon inte ville döda försäljningen så han sa ett senare datum än planen var.

Kan ju också vara så att vanliga S inte får 4680 till att börja med utan att är bara Plaid tills de fått upp tillverkningen. Eller så hade han som läckte saker helt enkelt fel (även om allt annat han sagt var korrekt).
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1552
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av Klintan »

Speedyidol skrev:
Hej

Undrar om det är någon mer än mig som börjat tröttna på att det inte kommer en rejält uppdaterad Model S?
Mycket av bilen ser ut som när den kom 2012 dvs ca 8år. Är jag galen som börjar titta på andra märken?
Har en 2015 och kan inte riktigt motivera mig att köpa nästan samma bil en gång till.
Känner tom att jag kan tänka mig att gå ner i range för att hitta något annat som känns nytt och fräscht.

Fler som känner som jag och om i så fall vad sneglar ni på?
Sålde min S75D nyss, nu när det fortfarande går att få tillbaka pengarna. Den kommer nog kännas väldigt föråldrad när uppdateringen kommer. Antar att Elon mörkar och kan släppa den under våren.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
Speedyidol
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 16 sep 2015 09:33
Ort: Ängelholm

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av Speedyidol »

Är det någon som har en länk till denna "läcka"?
Jag hittar inget om en ny design på model s. Det pratas en del om en refresh men det är insidan och tyvärr mot det tråkiga model 3 hållet.
Personligen är det karossen som jag tycker behöver en update och inte så mycket inredningen. Skulle vara trevligt med lite fler val av klädsel och inredning än de 3 förbestämmda valen som finns i dag. Kan förstå att man har det på vissa modeller där priset är mer viktigt men model s är inte den bilen i mina ögon.
MODEL S 85D
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av taliz »

Speedyidol skrev:
Är det någon som har en länk till denna "läcka"?
Jag hittar inget om en ny design på model s. Det pratas en del om en refresh men det är insidan och tyvärr mot det tråkiga model 3 hållet.
Personligen är det karossen som jag tycker behöver en update och inte så mycket inredningen. Skulle vara trevligt med lite fler val av klädsel och inredning än de 3 förbestämmda valen som finns i dag. Kan förstå att man har det på vissa modeller där priset är mer viktigt men model s är inte den bilen i mina ögon.
viewtopic.php?f=10&t=21822
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Milo14
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 11 jan 2018 17:08

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av Milo14 »

Leasingavtalet på vår model S 2018 går ut i mars 2021 och vi börjar titta på en ny model S. Om vi hade lagt beställningen i förra veckan var det beräknad leverans i november, när jag tittar nu är det beräknad leverans mars 2021. Märkligt, vad tror ni har hänt? Är det så att det ändå kommer att bli en större uppdatering av exteriör och interiör i början på 2021 och det är därför som leveransen skjuts framåt? Den senaste hypotesen är dock inte sannolik för Tesla vill väl sälja så mkt som möjligt av den nuvarande modellen när de kan.

Tacksam för input i frågan.

Micke
Model S75D. Beställd 26 oktober. Levererad 6 mars. AP2, vita "skinnsäten", sjukt skön bil!
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av termosen »

Milo14 skrev:
Leasingavtalet på vår model S 2018 går ut i mars 2021 och vi börjar titta på en ny model S. Om vi hade lagt beställningen i förra veckan var det beräknad leverans i november, när jag tittar nu är det beräknad leverans mars 2021. Märkligt, vad tror ni har hänt? Är det så att det ändå kommer att bli en större uppdatering av exteriör och interiör i början på 2021 och det är därför som leveransen skjuts framåt? Den senaste hypotesen är dock inte sannolik för Tesla vill väl sälja så mkt som möjligt av den nuvarande modellen när de kan.

Tacksam för input i frågan.

Micke
Kan också bero på att de sålt slut på all produktion iom prissänkningarna. Främst i USA.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2241
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av frippe »

Milo14 skrev:
Leasingavtalet på vår model S 2018 går ut i mars 2021 och vi börjar titta på en ny model S. Om vi hade lagt beställningen i förra veckan var det beräknad leverans i november, när jag tittar nu är det beräknad leverans mars 2021. Märkligt, vad tror ni har hänt? Är det så att det ändå kommer att bli en större uppdatering av exteriör och interiör i början på 2021 och det är därför som leveransen skjuts framåt? Den senaste hypotesen är dock inte sannolik för Tesla vill väl sälja så mkt som möjligt av den nuvarande modellen när de kan.

Tacksam för input i frågan.

Micke
De brukar väl leverera mest bilar i Sverige sista månaden i kvartalet. Så mars låter väl som ett ganska troligt förslag med tanke på det.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 26 sep 2020 17:26

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av Linkz »

Milo14 skrev:
Leasingavtalet på vår model S 2018 går ut i mars 2021 och vi börjar titta på en ny model S. Om vi hade lagt beställningen i förra veckan var det beräknad leverans i november, när jag tittar nu är det beräknad leverans mars 2021. Märkligt, vad tror ni har hänt? Är det så att det ändå kommer att bli en större uppdatering av exteriör och interiör i början på 2021 och det är därför som leveransen skjuts framåt? Den senaste hypotesen är dock inte sannolik för Tesla vill väl sälja så mkt som möjligt av den nuvarande modellen när de kan.

Tacksam för input i frågan.

Micke
Det försvinner ju en del produktionsdagar i dec/jan också, och kollar man din signatur så verkar det ju vara helt som vanligt (beställd 26 okt, leverans 6 mars).
Användarvisningsbild
Milo14
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 11 jan 2018 17:08

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av Milo14 »

Jo det stämmer med situationen för tre år sen med den skillnaden att vid beställning stod det tre mån leveranstid. Min fundering är varför leveranstiden nu har förlängts från november till mars under den senaste veckan. Men det ger ju sig, skulle bara vara så trist att hämta ut en splitt ny MS i mars och så kommer den en helt omarbetad version av MS i april ;)
Model S75D. Beställd 26 oktober. Levererad 6 mars. AP2, vita "skinnsäten", sjukt skön bil!
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Någon mer som börjat tröttna?

Inlägg av taliz »

Man har väl sålt av lager + den förväntade produktionskapaciteten helt enkelt.
Priset har ju sänkts rejält på sistone, särskilt på den största marknaden USA.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar