För att kunna flytta upp stora skärmen och att samtidigt säkerställa att den inte stjäl sikten snett framåt, bör nog instrumentbrädan sänkas. Det är det som i model 3 och Y gör det möjligt att ha en mittenskärm lätt upphöjd. Och det är därför som model 3 ser jädrans skum ut framifrån, med helt tokig proportion mellan vindruta och plåt på bilen.Mickep skrev:Personligen tycker jag de borde göra en uppfräschning av interiören.men det är egentligen småsaker jag tänker på.
Det är ljuddämpning, förvaringsutrymmen, stolar etc.
Kanske kunde stora skärmen flyttas upp.
Någon mer som börjat tröttna?
Moderator: Redaktion
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Model Y LR.
Model S70D
- Speedyidol
- Teslaägare
- Inlägg: 21
- Blev medlem: 16 sep 2015 09:33
- Ort: Ängelholm
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Har också börjat snegla på Porsche Taycan men jisses vilket förmånsvärde där är på dem!!
Över 10 000kr.. mer än dubbelt mot Model S som jag har eller en ny long range. Det var man inte beredd på.
Någon ekonom som vet hur det kan bli så?
Någon som har tips på en finare elbil som ligger mer runt Tesla i förmånsvärde?
Över 10 000kr.. mer än dubbelt mot Model S som jag har eller en ny long range. Det var man inte beredd på.
Någon ekonom som vet hur det kan bli så?
Någon som har tips på en finare elbil som ligger mer runt Tesla i förmånsvärde?
MODEL S 85D
-
- Inlägg: 5434
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Har du någon källa för de här påståendena?LarsL skrev:För det första så är det en förvånansvärt liten del av de som köper elbil som gör det för miljön. De flesta gör det med någon slags blandning av teknik-, bil, ekonomiintresse. /...Gretsch skrev:Jag trodde att de som köpte en elbil hade en tanke att försöka dra sitt strå till stacken för att få en bättre värld och slippa skita ner sin omgivning, Om man då tänker ett steg till att man vill bidra med att inte förbruka mer än nödvändigt av jordens resurser så kan börja med att behålla den elbil man har så länge som möjligt . Jag provkörde Porsche Taycan nyligen bara för att upptäcka att min 85D från 15 är fantastisk som jag kommer ha kvar tills batterierna inte orkar längre och då hoppas jag att man kan köpa nya batterier och behålla bilen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Jag hänvisar till den undersökning med frågeställningen om varför man köpt en Tesla. Miljön kom inte på 1a plats i den. Jag hittar inte den nu men du kanske är bättre på att gräva fram den.SwedishAdvocate skrev:Har du någon källa för de här påståendena?LarsL skrev:För det första så är det en förvånansvärt liten del av de som köper elbil som gör det för miljön. De flesta gör det med någon slags blandning av teknik-, bil, ekonomiintresse. /...Gretsch skrev:Jag trodde att de som köpte en elbil hade en tanke att försöka dra sitt strå till stacken för att få en bättre värld och slippa skita ner sin omgivning, Om man då tänker ett steg till att man vill bidra med att inte förbruka mer än nödvändigt av jordens resurser så kan börja med att behålla den elbil man har så länge som möjligt . Jag provkörde Porsche Taycan nyligen bara för att upptäcka att min 85D från 15 är fantastisk som jag kommer ha kvar tills batterierna inte orkar längre och då hoppas jag att man kan köpa nya batterier och behålla bilen.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Re: Någon mer som börjat tröttna?
SwedishAdvocate skrev:Har du någon källa för de här påståendena?LarsL skrev:För det första så är det en förvånansvärt liten del av de som köper elbil som gör det för miljön. De flesta gör det med någon slags blandning av teknik-, bil, ekonomiintresse. /...Gretsch skrev:Jag trodde att de som köpte en elbil hade en tanke att försöka dra sitt strå till stacken för att få en bättre värld och slippa skita ner sin omgivning, Om man då tänker ett steg till att man vill bidra med att inte förbruka mer än nödvändigt av jordens resurser så kan börja med att behålla den elbil man har så länge som möjligt . Jag provkörde Porsche Taycan nyligen bara för att upptäcka att min 85D från 15 är fantastisk som jag kommer ha kvar tills batterierna inte orkar längre och då hoppas jag att man kan köpa nya batterier och behålla bilen.
Finns nog ingen säker källa skulle jag tro då få skulle säga att man inte är miljövän, men många här på forumet började hota med att köpa dieselbil igen nu när man skulle göra det mindre förmånligt att köra elbil. Tyder inte på att man är miljövän åtminstone
Sen kan man väl ganska enkelt se det som att elbilsrevoultionen´påbörjades när det kom ekonomiska incitament för att skaffa elbil. Norge som har mest elbilar per capita har också mest ekonomiska fördelar. Slump?
Sen tror jag att alla vill vara miljövänliga, men få skulle vara det om det var dyrare än t.ex. motsvarande ICE-bil.
Få skulle skaffa solpaneler om det inte var ekonomiskt försvarbart.
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Jag hittade den Vassego!thnis skrev:Jag hänvisar till den undersökning med frågeställningen om varför man köpt en Tesla. Miljön kom inte på 1a plats i den. Jag hittar inte den nu men du kanske är bättre på att gräva fram den.SwedishAdvocate skrev:Har du någon källa för de här påståendena?LarsL skrev:För det första så är det en förvånansvärt liten del av de som köper elbil som gör det för miljön. De flesta gör det med någon slags blandning av teknik-, bil, ekonomiintresse. /...Gretsch skrev:Jag trodde att de som köpte en elbil hade en tanke att försöka dra sitt strå till stacken för att få en bättre värld och slippa skita ner sin omgivning, Om man då tänker ett steg till att man vill bidra med att inte förbruka mer än nödvändigt av jordens resurser så kan börja med att behålla den elbil man har så länge som möjligt . Jag provkörde Porsche Taycan nyligen bara för att upptäcka att min 85D från 15 är fantastisk som jag kommer ha kvar tills batterierna inte orkar längre och då hoppas jag att man kan köpa nya batterier och behålla bilen.
viewtopic.php?f=43&t=817&view=viewpoll
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
-
- Inlägg: 5434
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Jag har inte "behörighet" till den delen av forumet. Gissar att det beror på att jag tyvärr inte äger en Tesla...thnis skrev:Jag hittade den Vassego!thnis skrev:Jag hänvisar till den undersökning med frågeställningen om varför man köpt en Tesla. Miljön kom inte på 1a plats i den. Jag hittar inte den nu men du kanske är bättre på att gräva fram den.SwedishAdvocate skrev:Har du någon källa för de här påståendena?LarsL skrev:För det första så är det en förvånansvärt liten del av de som köper elbil som gör det för miljön. De flesta gör det med någon slags blandning av teknik-, bil, ekonomiintresse. /...
viewtopic.php?f=43&t=817&view=viewpoll
Gissar vidare att det är någon slags internundersökning här på forumet. I den del av forumet som jag kan läsa brukar det vara 100-200 svaranden på olika slags undersökningar/omröstningar, och det behövs nog lite större urval för att kunna få fram ett tillräckligt bra resultat... Eller?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Ja det är en undersökning ställd till Teslaägare. Miljön har helt klart inte högsta prio. Endast en fjärdedel hade miljöargumentet som orsak. Jag hoppar ur tråden nu. Känns som att vi har kapat den. Kanske bättre att starta en miljötråd i ställetSwedishAdvocate skrev:Jag har inte "behörighet" till den delen av forumet. Gissar att det beror på att jag tyvärr inte äger en Tesla...thnis skrev:Jag hittade den Vassego!thnis skrev:Jag hänvisar till den undersökning med frågeställningen om varför man köpt en Tesla. Miljön kom inte på 1a plats i den. Jag hittar inte den nu men du kanske är bättre på att gräva fram den.SwedishAdvocate skrev:Har du någon källa för de här påståendena?LarsL skrev:För det första så är det en förvånansvärt liten del av de som köper elbil som gör det för miljön. De flesta gör det med någon slags blandning av teknik-, bil, ekonomiintresse. /...
viewtopic.php?f=43&t=817&view=viewpoll
Gissar vidare att det är någon slags internundersökning här på forumet. I den del av forumet som jag kan läsa brukar det vara 100-200 svaranden på olika slags undersökningar/omröstningar, och det behövs nog lite större urval för att kunna få fram ett tillräckligt bra resultat... Eller?
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Den här öppna ”undersökningen” ger mer fördjupande svar på varför man valde en Tesla.
viewtopic.php?f=37&t=5247&p=99470&hilit ... sla#p99470
viewtopic.php?f=37&t=5247&p=99470&hilit ... sla#p99470
Installerat 13,2 kWp solceller
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Jag skulle vilja hävda att man visst kan hjälpa miljön genom köpa och byta till ny elbil, det finns ju som andra redan sagt en andrahandsmarknad.
I slutledet kan man ju hoppas att en fossilbil som tas ur drift som följd.
För mig spelar miljöaspekten en betydande roll, ekonomin inte så mycket, både vad gäller elbilar och solceller.
Det fina är ju om man kan få fördelar både för miljö och annat, som ekonomi eller ny teknik.
I slutledet kan man ju hoppas att en fossilbil som tas ur drift som följd.
För mig spelar miljöaspekten en betydande roll, ekonomin inte så mycket, både vad gäller elbilar och solceller.
Det fina är ju om man kan få fördelar både för miljö och annat, som ekonomi eller ny teknik.
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Jag kör med småbarn och ofta mycket packning. Har inte hittat något alternativ till X.
Kör min andra X nu. Raven är definitivt en helt annan bil än pre-raven. Men hade varit tråkigt byta till en med exakt samma inredning igen om två år.
Kör min andra X nu. Raven är definitivt en helt annan bil än pre-raven. Men hade varit tråkigt byta till en med exakt samma inredning igen om två år.
-
- Inlägg: 5434
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Ovan i ett annat inlägg i den här tråden (Här: viewtopic.php?f=10&t=22506&start=20#p459677) länkas till en undersökning här på forumet där 118 personer har svarat. Där anger en majoritet av de svarande att det är minst 40% "mlljötänk" som ligger bakom deras köp av en Tesla. Många av dessa anger vidare betydligt mer "miljötänk" som faktor bakom deras bilköp.thnis skrev:Ja det är en undersökning ställd till Teslaägare. Miljön har helt klart inte högsta prio. Endast en fjärdedel hade miljöargumentet som orsak. Jag hoppar ur tråden nu. Känns som att vi har kapat den. Kanske bättre att starta en miljötråd i ställetSwedishAdvocate skrev:Jag har inte "behörighet" till den delen av forumet. Gissar att det beror på att jag tyvärr inte äger en Tesla...thnis skrev:Jag hittade den Vassego!thnis skrev:Jag hänvisar till den undersökning med frågeställningen om varför man köpt en Tesla. Miljön kom inte på 1a plats i den. Jag hittar inte den nu men du kanske är bättre på att gräva fram den.SwedishAdvocate skrev:Har du någon källa för de här påståendena?
viewtopic.php?f=43&t=817&view=viewpoll
Gissar vidare att det är någon slags internundersökning här på forumet. I den del av forumet som jag kan läsa brukar det vara 100-200 svaranden på olika slags undersökningar/omröstningar, och det behövs nog lite större urval för att kunna få fram ett tillräckligt bra resultat... Eller?
Fast oavsett:
Jag är tyvärr inte expert på kvantitativa undersökningar, men jag har tillräcklig koll för att veta att det behövs betydligt fler respondenter samt även ett mycket bredare urval av alla elbilsköpare för att kunna hävda att följande påstående stämmer:
LarsL skrev:För det första så är det en förvånansvärt liten del av de som köper elbil som gör det för miljön. De flesta gör det med någon slags blandning av teknik-, bil, ekonomiintresse. /...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Hur menar du nu?!?SwedishAdvocate skrev:Jag är tyvärr inte expert på kvantitativa undersökningar, men jag har tillräcklig koll för att veta att det behövs betydligt fler respondenter samt även ett mycket bredare urval av alla elbilsköpare för att kunna hävda att följande påstående stämmer:
LarsL skrev:För det första så är det en förvånansvärt liten del av de som köper elbil som gör det för miljön. De flesta gör det med någon slags blandning av teknik-, bil, ekonomiintresse. /...
Jag skriver ”Det är förvånansvärt liten del”. Med det menar jag att de ”flesta” i samhället bara tror att det är ”miljömuppar” som köper elbilar. Jag personligen blir ”hela riden” anklagad för att vara miljöpartist trots att det är ett av sista partiet jag skulle rösta på. Jag gick alltså inte in i elbilar för miljön eller CO2, jag gjorde det av andra anledningar. Och jag är inte ensam och de flesta skulle nog bli förvånade över hur många det är som inte tagit steget för miljöns skull, där av förvånansvärt.
104 st av Teslaägarna 2014(?) är en väldigt stor andel så jag skulle klassa det som statisktisk bra.
Även om vi tittar på 118st av 10000 medlemmar så är det också en ganska stor andel, betydligt större än många andra undersökningar.
PS När jag började läsa på om elbilar och lära mig mer så ökade mitt miljöintresse. DS
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Jag tror viljan att göra något för klimatet förutsatt att man sparar ekonomiskt på det är ganska vanligt.
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Jag köpte min Tesla S LR 27/3 2020 efter att ha kört en Tesla 3 i 7 månader.
Min tanke med Tesla var inte så mycket miljö utan prestanda och ekonomi i första hand.
Jag skulle köpa en Audi A8 men dom är rätt dyra att äga och serva som jag förstår det.
Jag köpte en Model 3 men efter bara 3-4 månader så lessnade jag på den.
Ok den gick skapligt men det fattas som en halv bil kände jag rätt fort.
Jag ville ha en Model S redan från början men blev för snål och köpte en 3.
Jag ångrar absolut inte en sekund att jag bytte upp mig till en Model S.
Jag hade en 2010 Bmw 530d som jag optimerade till ca 300 hk och den var bra
men jag hade nog mer miljötänk med den än med teslan. Jag körde som längst
136,2 mil på en tank med den bilen och ca 130 mil flera gånger.
Då försökte jag köra så snålt det bara gick hela tiden och körde på 0,46 flera gånger.
Nu har jag en bil som är grym, har kört 0-100 på 3,87 s med Dragy som bäst.
Har bytt framdäck efter 1930 mil då dom var utslitna efter för många Dragykörningar.
Den har inget krav på service var 1500 mil och laddningen är gratis.
Kan det bli så mycket bättre eller?? Är absolut ingen miljönisse men har nån
gång sagt att jag drar mitt strå till stacken, bättre än att köra en diesel.
Min tanke med Tesla var inte så mycket miljö utan prestanda och ekonomi i första hand.
Jag skulle köpa en Audi A8 men dom är rätt dyra att äga och serva som jag förstår det.
Jag köpte en Model 3 men efter bara 3-4 månader så lessnade jag på den.
Ok den gick skapligt men det fattas som en halv bil kände jag rätt fort.
Jag ville ha en Model S redan från början men blev för snål och köpte en 3.
Jag ångrar absolut inte en sekund att jag bytte upp mig till en Model S.
Jag hade en 2010 Bmw 530d som jag optimerade till ca 300 hk och den var bra
men jag hade nog mer miljötänk med den än med teslan. Jag körde som längst
136,2 mil på en tank med den bilen och ca 130 mil flera gånger.
Då försökte jag köra så snålt det bara gick hela tiden och körde på 0,46 flera gånger.
Nu har jag en bil som är grym, har kört 0-100 på 3,87 s med Dragy som bäst.
Har bytt framdäck efter 1930 mil då dom var utslitna efter för många Dragykörningar.
Den har inget krav på service var 1500 mil och laddningen är gratis.
Kan det bli så mycket bättre eller?? Är absolut ingen miljönisse men har nån
gång sagt att jag drar mitt strå till stacken, bättre än att köra en diesel.
- greenstreet
- Teslaägare
- Inlägg: 121
- Blev medlem: 30 okt 2019 09:40
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Efter att ha sett Battery Day-presentationen skulle det kännas fel att ha någon annan bil än en Tesla. Andra företag försöker (i bästa fall) minimera sin miljöpåverkan. Tesla försöker lösa energifrågan. Det är en väldig skillnad. Köper man en Tesla bidrar man till lösningen.
Re: Någon mer som börjat tröttna?
HEJ. Helt ny här, köpt en S 2019 uttagen 2020 01, 1950 mil uncorked som det heter. Avgörande var att modellen funnits i 8 år ! Är radioamatör och sett det underbara med SDR- radios. Software Defined Radios. Här har vi en SDC vilket är överlägset. Har precis tankat ner ny programvara. Skall bli spännande att se fortsättningen.
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Välkommen! : )Merenerik skrev:HEJ. Helt ny här, köpt en S 2019 uttagen 2020 01, 1950 mil uncorked som det heter. Avgörande var att modellen funnits i 8 år ! Är radioamatör och sett det underbara med SDR- radios. Software Defined Radios. Här har vi en SDC vilket är överlägset. Har precis tankat ner ny programvara. Skall bli spännande att se fortsättningen.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Köpte min första Tesla 2014. Pre-facelift och innan autopilot 1.0 fanns (P85). Bytte förra året till en MS Raven LR. Var initialt orolig för att det skulle kännas som när man byter till en ny iphone - det känns kul i ungefär fem minuter, men man gör exakt samma saker även med den nya telefonen, och det känns sällan som någon större skillnad, annat än potentiellt ny färg och marginellt bättre kamera.
Ny färg på bilen var oundvikligt, då brunt inte finns som alternativ längre. Att lägga ca 5-600k på att byta till "året iphonemodell" där känslan hade varit att det bara varit färgen och en ny noskon som varit skillnaden, hade dock gjort lite ont i själen.
Efter ett år med "Red Mist" kan jag dock glatt konstatera att det känns som en helt ny bil på i princip samtliga plan. Bilen är markant tystare, accelererar snabbare från 0-100 och även i högre hastigher (ännu säkrare i omkörningar, vilket är mycket viktigare personligen än 0-100-tiden). Autopiloten (FSD) används flitigt vid långresor. Fyrhjulsdriften (kontra bakhjulsdriften på gamla) i kombination med den adaptiva luftfjädringen var oumbärligt under fjällresan till Åre i vintras. När andra bilar gled ned i panik på morgonkvisten innan de hunnit sanda, upp för den branta backen upp till Rödkullen, sick-sackade man tryggt förbi, utan minsta antydan till att tappa fäste.
Utöver ovanstående så är räckvidden på en annan planet, och ett av de främsta USP:arna för mig. Med förra bilen gick det att komma runt 30 mil med min körstil, 90% laddning och bra väderförutsättningar. Med Raven LR är runt 50 mil med samma förutsättningar inga som helst problem. Längre räckvidd än jag får ut i dagsläget hade kommit oerhört långt ned på listan då jag alltid vill stanna och sträcka på benen långt innan bilen behöver påfyllning. Att planera körningen har i princip försvunnit helt, oavsett om man åker norröver i Sverige, eller söderöver ner i Europa.
Övriga delar är markant förbättrade säten, ett ljud som är behagligt fylligt och välljudande, samt en skärm som är flera gånger mer responsiv än den förra. Nu kan man faktiskt använda skärmen till något.
Den enda lilla minusposten är att frunken blivit mindre. Golfvagnen går inte längre in där fram. Men det är ett väldigt litet pris att betala för ovanstående vinningar.
Börjat tröttna - inte ens nära.
Ny färg på bilen var oundvikligt, då brunt inte finns som alternativ längre. Att lägga ca 5-600k på att byta till "året iphonemodell" där känslan hade varit att det bara varit färgen och en ny noskon som varit skillnaden, hade dock gjort lite ont i själen.
Efter ett år med "Red Mist" kan jag dock glatt konstatera att det känns som en helt ny bil på i princip samtliga plan. Bilen är markant tystare, accelererar snabbare från 0-100 och även i högre hastigher (ännu säkrare i omkörningar, vilket är mycket viktigare personligen än 0-100-tiden). Autopiloten (FSD) används flitigt vid långresor. Fyrhjulsdriften (kontra bakhjulsdriften på gamla) i kombination med den adaptiva luftfjädringen var oumbärligt under fjällresan till Åre i vintras. När andra bilar gled ned i panik på morgonkvisten innan de hunnit sanda, upp för den branta backen upp till Rödkullen, sick-sackade man tryggt förbi, utan minsta antydan till att tappa fäste.
Utöver ovanstående så är räckvidden på en annan planet, och ett av de främsta USP:arna för mig. Med förra bilen gick det att komma runt 30 mil med min körstil, 90% laddning och bra väderförutsättningar. Med Raven LR är runt 50 mil med samma förutsättningar inga som helst problem. Längre räckvidd än jag får ut i dagsläget hade kommit oerhört långt ned på listan då jag alltid vill stanna och sträcka på benen långt innan bilen behöver påfyllning. Att planera körningen har i princip försvunnit helt, oavsett om man åker norröver i Sverige, eller söderöver ner i Europa.
Övriga delar är markant förbättrade säten, ett ljud som är behagligt fylligt och välljudande, samt en skärm som är flera gånger mer responsiv än den förra. Nu kan man faktiskt använda skärmen till något.
Den enda lilla minusposten är att frunken blivit mindre. Golfvagnen går inte längre in där fram. Men det är ett väldigt litet pris att betala för ovanstående vinningar.
Börjat tröttna - inte ens nära.
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Välkommen, jag har gjort tvärt om och precis börjat doppa tårna i SDR-världenMerenerik skrev:HEJ. Helt ny här, köpt en S 2019 uttagen 2020 01, 1950 mil uncorked som det heter. Avgörande var att modellen funnits i 8 år ! Är radioamatör och sett det underbara med SDR- radios. Software Defined Radios. Här har vi en SDC vilket är överlägset. Har precis tankat ner ny programvara. Skall bli spännande att se fortsättningen.
Att ha ta fram en plattform och sedan bygga en software defined car är naturligtvis framtiden. Med det sagt är jag lite besviken på uppdateringarna jag fått under 1,5 år. Det har varit ett stort fokus på lull-lull eller enligt somliga, trams-funktioner. Några enstaka förbättringar kring grundläggande bilfunktioner har ju kommit så som förbättring av torkarautomatik, halvautomatiskt filbyte och kanske något mer. Ytterligare några perifera funktioner som backkamerauppdateringar, men resten har varit spel, karaoke, Netflix etc. Autopilot är kanske 5% bättre än i mars 2019.
-
- Inlägg: 5434
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Jag menar precis det jag skriver.LarsL skrev:Hur menar du nu?!? /...SwedishAdvocate skrev:Jag är tyvärr inte expert på kvantitativa undersökningar, men jag har tillräcklig koll för att veta att det behövs betydligt fler respondenter samt även ett mycket bredare urval av alla elbilsköpare för att kunna hävda att följande påstående stämmer:
1. Vilka andra undersökningar?LarsL skrev:/... 104 st av Teslaägarna 2014(?) är en väldigt stor andel så jag skulle klassa det som statisktisk bra.
Även om vi tittar på 118st av 10000 medlemmar så är det också en ganska stor andel, [1] betydligt större än många andra undersökningar. /...
2. 2014 var för sex år sen (!)...
3. Du hänvisar till en undersökning där frågeställningen och resultatet inte ens framgår för oss som läser den här tråden och inte kan ta del av den här sex år gamla omröstningen (!) som 'bara' registrerade teslaägare på det här forumet kan ta del av...
4. Summering: Vi får nog helt enkelt enas om att vara rätt fullständigt oense i den här frågan.
OBS: Det här på intet sätt menat som någon slags ohövlig ton. Jag tycker bara det är tråkigt när det förekommer påståenden som jag inte kan se någon grund för.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Här kommer en tredje undersökning på detta forum som återigen pekar på att miljön inte är huvudanledningen till varför vi skaffat elbil:
https://teslaclubsweden.se/darfor-koper-man-en-elbil/
Finns ingen undersökning som visar att miljön är huvudanledningen till varför svenskar väljer elbilar.
https://teslaclubsweden.se/darfor-koper-man-en-elbil/
Finns ingen undersökning som visar att miljön är huvudanledningen till varför svenskar väljer elbilar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Tror att miljon är viktig men inte viktigaste.
Det är en bil, att inte köpa en bil är mycket bättre. Men det är som att säga att barn är klimatvidriga. De fyller en funktion, och vissa har svårt att vilja vara utan (även om det går).
Så man gör det bästa av situationen. Sedan har vi priset. De bra elbilarna är extremt dyra och då jämförs de med superbilar där prestanda är första och sista anledning till köp.
Det är en bil, att inte köpa en bil är mycket bättre. Men det är som att säga att barn är klimatvidriga. De fyller en funktion, och vissa har svårt att vilja vara utan (även om det går).
Så man gör det bästa av situationen. Sedan har vi priset. De bra elbilarna är extremt dyra och då jämförs de med superbilar där prestanda är första och sista anledning till köp.
Re: Någon mer som börjat tröttna?
Har själv inte tröttnat det minsta. Designen, om än "gammal" i grunden, är fortfarande oslagbar. Bevisas väl nästan av att efterföljande Teslor allihopa är fula i olika grad i jämförelse?
Inne på min andra S, nu S Performance "raven". Känns MYCKET mer solid än min gamla S från 2016 (facelift). Fjädringen är helt fantastiskt bekväm och den är rymlig och går tyst.
Det enda jag saknar är faktiskt bättre bromsar (de är ett skämt) samt bättre ljus (LED-matrix!).
Inne på min andra S, nu S Performance "raven". Känns MYCKET mer solid än min gamla S från 2016 (facelift). Fjädringen är helt fantastiskt bekväm och den är rymlig och går tyst.
Det enda jag saknar är faktiskt bättre bromsar (de är ett skämt) samt bättre ljus (LED-matrix!).