Har Tesla nerfat batterikapaciteten?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
EnzoF1
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 02 apr 2021 15:00

Re: Har Tesla nerfat batterikapaciteten?

Inlägg av EnzoF1 »

Min 85D 2015 toppar runt 130 men det är ju eg irrelevant. Den faller ju under 50 vid ca 60 SoC.
Jag funderade också på en 90 men då vad jag fattar har betydligt värre degradering så blev det en 85 och den verkar hålla sig bra. Jag upplever inte den längre laddningstiden som nåt stort problem. Det är ju inte många minuter det skiljer vid en normal laddning om man ska vara ärlig. Fri laddning smakar ju lite gott. Jag ser det som att man får fikat/maten betald.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Har Tesla nerfat batterikapaciteten?

Inlägg av e5m1r »

EnzoF1 skrev:
Min 85D 2015 toppar runt 130 men det är ju eg irrelevant. Den faller ju under 50 vid ca 60 SoC.
Jag funderade också på en 90 men då vad jag fattar har betydligt värre degradering så blev det en 85 och den verkar hålla sig bra. Jag upplever inte den längre laddningstiden som nåt stort problem. Det är ju inte många minuter det skiljer vid en normal laddning om man ska vara ärlig. Fri laddning smakar ju lite gott. Jag ser det som att man får fikat/maten betald.
På en långresa neråt kontinenten skiljer det ca 10-15min / stopp
Men visst kör man en tripp på 50 mil så är det inte så farligt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Har Tesla nerfat batterikapaciteten?

Inlägg av Kriper »

Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Skriv svar