Min 85D 2015 toppar runt 130 men det är ju eg irrelevant. Den faller ju under 50 vid ca 60 SoC.
Jag funderade också på en 90 men då vad jag fattar har betydligt värre degradering så blev det en 85 och den verkar hålla sig bra. Jag upplever inte den längre laddningstiden som nåt stort problem. Det är ju inte många minuter det skiljer vid en normal laddning om man ska vara ärlig. Fri laddning smakar ju lite gott. Jag ser det som att man får fikat/maten betald.
Har Tesla nerfat batterikapaciteten?
Moderator: Redaktion
Re: Har Tesla nerfat batterikapaciteten?
På en långresa neråt kontinenten skiljer det ca 10-15min / stoppEnzoF1 skrev:Min 85D 2015 toppar runt 130 men det är ju eg irrelevant. Den faller ju under 50 vid ca 60 SoC.
Jag funderade också på en 90 men då vad jag fattar har betydligt värre degradering så blev det en 85 och den verkar hålla sig bra. Jag upplever inte den längre laddningstiden som nåt stort problem. Det är ju inte många minuter det skiljer vid en normal laddning om man ska vara ärlig. Fri laddning smakar ju lite gott. Jag ser det som att man får fikat/maten betald.
Men visst kör man en tripp på 50 mil så är det inte så farligt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Har Tesla nerfat batterikapaciteten?
Nu erkänner Tesla. https://electrek.co/2021/07/30/tesla-ag ... V3mS47Qmko
Var dig själv, alla andra är upptagna
S 100D -17
S 100D -17