Bilbältet knyta upp

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

ellenujia
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 sep 2020 12:54

Bilbältet knyta upp

Inlägg av ellenujia »

Bilbältet på förarsidan har fastnat. Det spelar ingen roll hur sakta jag drar.

Betyder detta att jag har ett tredje besök på SC att vänta eller har någon fått detta löst med en ranger? Bilen går ju i praktiken inte att köra.
vlc media player
Har bara haft bilen i tre månader...
Senast redigerad av ellenujia, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Bilbältet knyta upp

Inlägg av Curik »

Haha, fy. Jag åkte också på det där i början av sommaren. Hade haft bilen i några veckor och redan varit inne på reparationer två gånger, så typ samma som du! :lol:

Bilen fick ju inte framföras utan förarbälte, så den bärgades av Road Assistance till Segeltorp. Sen stod den där i 7 veckor..

Tesla påstod att det var ett fel dom inte stött på förut, så mitt gamla bälte skickades till Holland för analys så att man eventuellt kan förebygga detta fel i fortsättningen.

Se till att du får lånebil för det där kan ta tid!
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7070
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Bilbältet knyta upp

Inlägg av fth »

Detta är definitivt något som bör kunna åtgärdas av ranger, lite med reservation för orsak till felet, men ett bäte bör dom kunna laga alt byta ut.

Det är dessutom något som det faktiskt är hyfsade odds på att du kan fixa själv, mina bälten i baksätet brukar ibland sno sig, då är det bara att plocka loss bakstycket på stolen och "sno tillbaka".

Det finns videos på tuben som visar hur man lossar bakstycket, lite läskigt första gången, men när man har gjort det en gång så är det inga problem.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Bilbältet knyta upp

Inlägg av Curik »

Om det snott sig ja. På min bil gick det att dra ut bältet någon centimeter innan det tog i. Vet inte hur det är med TS, det kanske är tvärstopp?

I mitt fall var det "retractor"n som var trasig.
Skriv svar