Borde gälla våra bilar också...

Moderator: Redaktion
Såklart...HX100 skrev:Tesla service Norrköping hade ej hört talas om detta iallafall.
topgun12 skrev: ↑29 dec 2022 18:34Min fru med 2 barn körde bilen på snöig väg i ca 60km/h när den plötsligt börja åla fram, hon stanna genast och såg ena bakhjulet var tiltat med ovandelen inåt. Inge krock gupp eller nånting. Matrealfel förslitninskada vid 16000mil ! I Kina har staten krävt tesla återkallar och reparerar gratis, här får man betala 50.000kr. Vad är det för fel på våra myndigheter ? Livsfarligt om det händer i högfart eller om hon halkat av vägen pga detta.
Det pågår utredningar om det här i Sverige, USA, Norge och Tyskland.LarsOJ skrev: ↑29 dec 2022 19:59Skrivits mycket om det där eländet i den här tråden på forumet. Värd att läsa!:topgun12 skrev: ↑29 dec 2022 18:34Min fru med 2 barn körde bilen på snöig väg i ca 60km/h när den plötsligt börja åla fram, hon stanna genast och såg ena bakhjulet var tiltat med ovandelen inåt. Inge krock gupp eller nånting. Matrealfel förslitninskada vid 16000mil ! I Kina har staten krävt tesla återkallar och reparerar gratis, här får man betala 50.000kr. Vad är det för fel på våra myndigheter ? Livsfarligt om det händer i högfart eller om hon halkat av vägen pga detta.
viewtopic.php?t=30101
Ja, tyvärr så är det otroligt mjäkigt när det kommer till just sånt här. Hoppas det blir rätsida så ALLA får uppdaterade bärarmar.SwedishAdvocate skrev:Det pågår utredningar om det här i Sverige, USA, Norge och Tyskland.LarsOJ skrev: ↑29 dec 2022 19:59Skrivits mycket om det där eländet i den här tråden på forumet. Värd att läsa!:topgun12 skrev: ↑29 dec 2022 18:34Min fru med 2 barn körde bilen på snöig väg i ca 60km/h när den plötsligt börja åla fram, hon stanna genast och såg ena bakhjulet var tiltat med ovandelen inåt. Inge krock gupp eller nånting. Matrealfel förslitninskada vid 16000mil ! I Kina har staten krävt tesla återkallar och reparerar gratis, här får man betala 50.000kr. Vad är det för fel på våra myndigheter ? Livsfarligt om det händer i högfart eller om hon halkat av vägen pga detta.
viewtopic.php?t=30101
(viewtopic.php?p=677018#p677018) Känns som det är rätt viktigt att alla de här ländernas myndigheter får ta del av det som hände din fru och dina två barn.
I Sverige kan man t.ex. maila Transportstyrelsen och be dom upprätta ett tillsynsärende.
E-post: kontakt@transportstyrelsen.se
(viewtopic.php?p=677031#p677031)
Det har även skrivits om det här i Teknikens värld. Och därifrån tror jag även det har publicerats i Expressen. Känns som det är dags för en uppföljning. Elons gloria har hu hamnat ordentligt på sned på sistone... Det här kanske även skulle kunna vara något för Uppdrag Granskning, Kalla Fakta eller liknande TV-program i Tyskland, Storbritannien, Frankrike eller USA. 60 minutes i USA kanske skulle kunna göra något...