ingår lyft puckar med ny bil

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: ingår lyft puckar med ny bil

Inlägg av mikebike »

Jag hade däckhotell de första två åren efter att jag brutit ryggen. När jag blev tillräckligt stark för att orka bära hjulen själv övergick jag till att byta själv.
Dyrt och omständligt tycker jag det var med däckhotell. Då kostade det 700:- per säsong, nu är priset det dubbla här i Fjollträsk.

Min Mamma, som snart fyller 83, har däckhotell. Det tycker jag hon kan unna sig.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1128
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: ingår lyft puckar med ny bil

Inlägg av bjornnilsson »

En hockeypuck eller en träbit fungerar utmärkt om man lyfter med förstånd. Har annars sett någon gammal tråd med lyftpuckar som man kan skriva ut själv om man har en 3d-skrivare.

På frågan varför man byter däck själv så är mitt svar: Har man köpt något fint och vill - och kan - vårda det som man önskar, ja då kan det ibland vara bäst att göra det själv. Tycker man dessutom om att få se bilen ur alla möjliga vinklar och även samtidigt hålla lite koll på klossar och skivor så är det en fin upplevelse att byta hjulen själv. Det som ska göras med kärlek är ibland svårt att leja bort till andra. Oavsett vad bilen har kostat i inköpspris.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Skriv svar