Passager dörr öppnas automatisk

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicolas_B
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 04 nov 2020 12:45

Passager dörr öppnas automatisk

Inlägg av Nicolas_B »

Plötsligt har passager dörren börjar öppna sig när jag kliver ur på förarsidan. När jag försöker stänga den öppnar den sig igen och låset står och 'klickar'. Först när jag har hållit dörren öppen ett tag för sedan att stänga den förblir den stängt.
Jag har gjort en fabriksåterställning av annan anledning dock utan att detta problem har avhjälpts.
Har någon en aning om vad detta kan bero på?
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Passager dörr öppnas automatisk

Inlägg av Credde »

Går handtaget in när du startar bilen och kör? Hade samma problem där mitt handtag inte gick in alla gångar (skulle justeras) och då var det samma. Dörren öppnades när jag satte i P, men gick att stänga dock.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
Nicolas_B
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 04 nov 2020 12:45

Re: Passager dörr öppnas automatisk

Inlägg av Nicolas_B »

Credde skrev:
Går handtaget in när du startar bilen och kör? Hade samma problem där mitt handtag inte gick in alla gångar (skulle justeras) och då var det samma. Dörren öppnades när jag satte i P, men gick att stänga dock.
Hej,
jag kollade nu på vägen hem och efter att låset äntligen har gripit tag i dörren går handtaget in som det skall. Så den biten funkar åtminstone.

Dock stötte jag på ett annat problem på vägen hem. Pekskärmen fryser igen, vilket var anledningen till jag fabriksåterställde bilen tidigare idag. Tesla service center skrev till mig att jag skulle göra det och så ville de skicka en mjukvarauppdatering till mig, vilket dom också gjorde. Tyvärr funkade den lösningen endast ett par timmar :(
Verkar som att jag måste dra mig till service i alla fall.
Skriv svar