Tunein radio problem

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dannte0
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 27 sep 2020 19:46

Tunein radio problem

Inlägg av Dannte0 »

Någon mer som har problem med flera stationer där det säger anslutnings fel typ Bandit rock
Har ny 2021 MS+

Provar jag typ P3 så funkar det fint , rix fm oxå men flera stationer säger anslutnings fel ?
2021 MS+
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Kilowatt »

Inte såna problem men sedan start har jag problem med att uppspelning med TuneIn ”skippar”, dvs hoppar över någon/några tiondels sekunder här och där, ibland flera gånger under samma låt. Otroligt irriterande.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5516
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Gustafsson »

Är också irriterad på överhopp. Ofta ändrar orden därmed betydelse i tex nyheterna, negeringar försvinner och nya ord uppstår!
Jag planerar montering av FM+DAB i min pga problemet... De äldre bilarna har ju redan det. Funkade klart bättre.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Fredrik j
Inlägg: 10811
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Fredrik j »

Vet inte hur TuneIn låter i en tesla men i min Volvo är det märkbart bättre ljud jämfört med någon annan musikkälla.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Kilowatt »

Fredrik j skrev:
Vet inte hur TuneIn låter i en tesla men i min Volvo är det märkbart bättre ljud jämfört med någon annan musikkälla.
Skulle säga klart bättre än fm men inte bättre än någon annan digital ljudkälla.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Fredrik j
Inlägg: 10811
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Fredrik j »

Kilowatt skrev:
Fredrik j skrev:
Vet inte hur TuneIn låter i en tesla men i min Volvo är det märkbart bättre ljud jämfört med någon annan musikkälla.
Skulle säga klart bättre än fm men inte bättre än någon annan digital ljudkälla.
Jag har t.ex. betydligt bättre ljud på TuneIn än på Spotify.
Användarvisningsbild
gasgaraget
Teslaägare
Inlägg: 114
Blev medlem: 29 apr 2020 15:09
Ort: Mölndal

Re: Tunein radio pro

Inlägg av gasgaraget »

Kilowatt skrev:
Inte såna problem men sedan start har jag problem med att uppspelning med TuneIn ”skippar”, dvs hoppar över någon/några tiondels sekunder här och där, ibland flera gånger under samma låt. Otroligt irriterande.
Ok så det är inte endast MCU1 som håller på så? Jag irriterar mig också på ”taktfel”. Trodde det berodde på MCU1.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla X90D -16
11.2kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5516
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Tunein radio pro

Inlägg av Gustafsson »

gasgaraget skrev:
Kilowatt skrev:
Inte såna problem men sedan start har jag problem med att uppspelning med TuneIn ”skippar”, dvs hoppar över någon/några tiondels sekunder här och där, ibland flera gånger under samma låt. Otroligt irriterande.
Ok så det är inte endast MCU1 som håller på så? Jag irriterar mig också på ”taktfel”. Trodde det berodde på MCU1.
Tror att mcu1 har FM-radio + DAB. Iaf hade jag det i min förra bil. Aldrig denna typen av störningar på FM. Dock lite dålig täckning ibland.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
gasgaraget
Teslaägare
Inlägg: 114
Blev medlem: 29 apr 2020 15:09
Ort: Mölndal

Re: Tunein radio problem

Inlägg av gasgaraget »

Nej det var på TuneIn taktfelen var på inte FM eller DAB. FM och DAB går väl analogt in i MCU1? TuneIn går på MCUn?
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla X90D -16
11.2kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
Ort: Helsingborg

Re: Tunein radio problem

Inlägg av SALVETA »

Kilowatt skrev:
Inte såna problem men sedan start har jag problem med att uppspelning med TuneIn ”skippar”, dvs hoppar över någon/några tiondels sekunder här och där, ibland flera gånger under samma låt. Otroligt irriterande.
Jag har också problem med detta i 3an, men det är nog bara SR som har problemet, andra kanaler jag testat fungerar men det är ju varierande kvalité.
DAB är väl ok men inte så ofta jag får in det och den går ofta över på FM istället och det fungerar ju åtminstone utan hopp vilket borde vara lurigare att lösa tekniskt känns det som.
Generellt känns det som att FM-antennen inte är så bra i bilen och att tune in låter bättre, bara man slapp hopp.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Svenssons »

Kilowatt skrev:
Inte såna problem men sedan start har jag problem med att uppspelning med TuneIn ”skippar”, dvs hoppar över någon/några tiondels sekunder här och där, ibland flera gånger under samma låt. Otroligt irriterande.
Sedan några uppdateringar så har TuneIn och Spotify fått "funktionen" att hoppa tillbaka någon sekund varje gång man använder växelspaken mellan D, N och R.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
abagewitz
Teslaägare
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 dec 2018 14:00

Re: Tunein radio problem

Inlägg av abagewitz »

Lite off topic men är det någon som lyckats hitta P2 i Tunein? Jag lyckas hitta P1, P3 o P4 men inte P2.
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 26 sep 2020 17:26

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Linkz »

Dannte0 skrev:
Någon mer som har problem med flera stationer där det säger anslutnings fel typ Bandit rock
Har ny 2021 MS+

Provar jag typ P3 så funkar det fint , rix fm oxå men flera stationer säger anslutnings fel ?
Alla kanaler som ingår i MTG Radio är off limits för oss eftersom det sitter ett holländskt simkort i bilen, vilket gör att det ser ut som vi surfar från NL => #ban! från MTG.
Användarvisningsbild
Bitman
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 17 aug 2017 12:15
Ort: Malmö

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Bitman »

abagewitz skrev:
Lite off topic men är det någon som lyckats hitta P2 i Tunein? Jag lyckas hitta P1, P3 o P4 men inte P2.
Jag har redan lagt in den i Favorites, men i min bil finns både P2 och P2 Musik under TuneIn > Radio > Explore > Sweden > Malmö sedan scrolla ner ca 3-4 rader.
Annars finns den på FM och DAB.
2017 (november) Model S 100D, röd MC, krämfärgad interiör med kolfiber, soltak, AP2.5
Freppa1974
Inlägg: 4
Blev medlem: 06 okt 2020 14:20
Ort: Stockholm

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Freppa1974 »

Linkz skrev:

Alla kanaler som ingår i MTG Radio är off limits för oss eftersom det sitter ett holländskt simkort i bilen, vilket gör att det ser ut som vi surfar från NL => #ban! från MTG.
Hej! Har du fått detta bekräftat? Har Tesla erbjudit ett byte av Simkort?

/Freppa
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 26 sep 2020 17:26

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Linkz »

Yes. Ska få ett nytt simkort monterat när jag får lite tid över att åka förbi Norrköping SC. Det tar en timma att byta, men måste in till SC fysiskt för att göra bytet.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Tunein radio pro

Inlägg av Kilowatt »

gasgaraget skrev:
Kilowatt skrev:
Inte såna problem men sedan start har jag problem med att uppspelning med TuneIn ”skippar”, dvs hoppar över någon/några tiondels sekunder här och där, ibland flera gånger under samma låt. Otroligt irriterande.
Ok så det är inte endast MCU1 som håller på så? Jag irriterar mig också på ”taktfel”. Trodde det berodde på MCU1.
Jag är nu i kontakt med TuneIn’s support och ska ge dem en videoinspelning på problemet. Tror de kan sätta tryck på Tesla att laga.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
Ort: Helsingborg

Re: Tunein radio problem

Inlägg av SALVETA »

Kilowatt skrev:
gasgaraget skrev:
Kilowatt skrev:
Inte såna problem men sedan start har jag problem med att uppspelning med TuneIn ”skippar”, dvs hoppar över någon/några tiondels sekunder här och där, ibland flera gånger under samma låt. Otroligt irriterande.
Ok så det är inte endast MCU1 som håller på så? Jag irriterar mig också på ”taktfel”. Trodde det berodde på MCU1.
Jag är nu i kontakt med TuneIn’s support och ska ge dem en videoinspelning på problemet. Tror de kan sätta tryck på Tesla att laga.
Ja det hade varit bra om de kom till rätta med detta störiga fenomen. Jag har även varit på SR för att se om dom har något dom kan göra. Dom var inne på högre bit rate och kanske annat format men inte kommit någon vart längre.

Här är länken till den tråden om fler vill gå in och trycka på lite.

https://kundo.se/org/sverigesradio/d/tu ... /#c3641236
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11554
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Tunein radio problem

Inlägg av martinot »

abagewitz skrev:
Lite off topic men är det någon som lyckats hitta P2 i Tunein? Jag lyckas hitta P1, P3 o P4 men inte P2.
Finns de inte på Spotify så man kan ta de den vägen?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Svenssons »

martinot skrev:
abagewitz skrev:
Lite off topic men är det någon som lyckats hitta P2 i Tunein? Jag lyckas hitta P1, P3 o P4 men inte P2.
Finns de inte på Spotify så man kan ta de den vägen?
Alla kanalerna finns i TuneIn.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Black
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 14 jul 2019 16:06
Ort: Lidköping

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Black »

Mitt tunein hackade hela tiden så jag ledsnade på det och kör via mobilen och har skippat teslas premium.
Ludicrous Plus
Inlägg: 32
Blev medlem: 06 jun 2019 08:26

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Ludicrous Plus »

Yes Bandit har slutat att funka för mig också, går ej heller att hitta den på Tunein nåt mera?
Användarvisningsbild
Reddy
Teslaägare
Inlägg: 200
Blev medlem: 06 jul 2015 11:04
Ort: Linköping

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Reddy »

Märkte ikväll att TuneIn appen är borta på min MS 2015 med FW 2020.48.12.1!
Model 3 Performance 2022
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6140
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Tunein radio problem

Inlägg av spacecoin »

Reddy skrev:
Märkte ikväll att TuneIn appen är borta på min MS 2015 med FW 2020.48.12.1!
Du har inte bara gömt den då? Man kan ju stänga av grejer man inte använder nu för tiden.

Min TuneIn hackar på alla kanaler med 30-60s mellanrum. Skitirriterande.
Användarvisningsbild
Bernando
Teslaägare
Inlägg: 350
Blev medlem: 20 feb 2020 12:48
Ort: Bromma

Re: Tunein radio problem

Inlägg av Bernando »

spacecoin skrev:
Reddy skrev:
Märkte ikväll att TuneIn appen är borta på min MS 2015 med FW 2020.48.12.1!
Du har inte bara gömt den då? Man kan ju stänga av grejer man inte använder nu för tiden.

Min TuneIn hackar på alla kanaler med 30-60s mellanrum. Skitirriterande.
Min MS -14 med FW 2020.48.12.1 har både TuniIn kvar samt spelar upp felfritt
MS P85 2014
Skriv svar