Moderator: Redaktion
LarsL skrev:Skulle ändå fylla på så jag passade på att filma det. Det blir alltså ganska lätt om man lägger dunken ner på sidan. Observera Model 3.
fth skrev:.../ Bojkottar man Biltema pga detta så måste man ju i konsekvensens namn sluta använda Google, Amazon, Microsoft etc, som ju alla använder liknande aggressiva upplägg för att slippa skatt i EU genom koncerbidrag till moderbolag i "skatteparadis" etc.
Jag kommer iaf fortsätta handla på Biltema, liksom på Jula och CO.
/fth
mati skrev:fth skrev:taliz skrev:Kostar väl mer än dubbla mot färdigblandade?
Man kan ju inte späda jättemkt mer heller, om man ska klara -20 iaf.
Jorå, 1:1 så funkar den ned till -30 till samma pris som den utspädda som endast funkar till -18.
Jag späder mellan 1:1 och 1:6 beroende på årstid och temperatur, snittar kanske 4:-/liter.![]()
/fth
Samma här. Jag köper aldrig färdigblandad. Framförallt med tanke på de senaste icke-vintrarna så kan man lätt köra med en ganska utspädd blandning utan att riskera att det fryser. Det är mycket billigare och man slipper dessutom spruta en massa kolväten i naturen. [Min understrykning.]
macksie skrev:För hemmabruk.
Koncentrerad spolarvätska.
10l plastdunk.
Tappkran.
Vid påfyllning är det bara att placera pipen över hålet och sen öppna i den takt som krävs för att det inte skall rinna över.
frno80 skrev:Tycker placeringen av spolarvätskan och lockets utformning inte är optimalt om man behöver båda händerna för att hålla i dunken/påsen. På andra bilar kan man ju ofta kila fast locket så det inte stänger sig när man fyller på och man häller ut hälften av vätskan utanför.
Någon som kommit på någon kreativ lösning på detta?
AAKEE skrev:frno80 skrev:Tycker placeringen av spolarvätskan och lockets utformning inte är optimalt om man behöver båda händerna för att hålla i dunken/påsen. På andra bilar kan man ju ofta kila fast locket så det inte stänger sig när man fyller på och man häller ut hälften av vätskan utanför.
Någon som kommit på någon kreativ lösning på detta?
Tesla har då inte kommit på någon lösning för min spolarbehållare var tom när jag tog ut bilen.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster