Åka till Alta (Tirpiz-museum), Norge? Norge UMC?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Tomas L
Inlägg: 317
Blev medlem: 09 apr 2019 14:12

Re: Åka till Alta (Tirpiz-museum), Norge? Norge UMC?

Inlägg av Tomas L »

Man kanske inte ska förvänta sig ett museum i samma storlek som Marinmuseum eller Vasamuseet, Tirpitzmuseet i Alta är litet men har rätt bra betyg (4,4) på Google:

https://goo.gl/maps/E898uQDEehB9f4Cj7
M3 LR AWD EAP 2021
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1824
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Åka till Alta (Tirpiz-museum), Norge? Norge UMC?

Inlägg av BrooklynS »

Jag var där med MC en regnig dag 2015. Vi hade kört i ösregn från Hammerfest och jag är utbildad gymnasielärare i Historia. Klart vi tar chansen att kolla in grejor från Tirpitz!

Efter fem minuter drar vi igen trots regnet... Vad blir det för betyg tro? :lol:

Ett gäng fotografier och lite smått skrot som bärgats. Nja.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 761
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Åka till Alta (Tirpiz-museum), Norge? Norge UMC?

Inlägg av lem »

Tack! Etableringen av en örlogsbas m Tirpiz och konvojerna till murmansk var ju en stor grej. Kanske skall satsa på en resa till Normandie i stället ?
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3278
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Åka till Alta (Tirpiz-museum), Norge? Norge UMC?

Inlägg av Niklas Z »

lem skrev:
Tack! Etableringen av en örlogsbas m Tirpiz och konvojerna till murmansk var ju en stor grej. Kanske skall satsa på en resa till Normandie i stället ?
Naturen är mer sevärd i Nordnorge än Normandie, men det finns mycket i Normandie, allt från krigskyrkogårdar, minnesmärken, museer till kvarvarande fortifikationer m m.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Skriv svar