Senast redigerad av jpetters, redigerad totalt 1 gånger.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Det blir väl de bilarna som levereras hit inför något lämpligt kvarttalsslut nästa år…
Kul att få en ett år gammal bil.
Dessutom med Amerikansk laddport... Snopet.
Det är de europeiska laddportarna de väntar på!
Där har vi det!
F-n, får Tweeta Elon om att de kan skicka med en sådan här istället.
Kanske inte Apple fit & finish, men skulle nog passar perfekt på en S MiA...
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Stockholmssyndromet? Jag har sett flera som säger att de har vant sig vid Yoken och inte vill ha annat. Även MKBHD som var så negativ till den har ändrat sig.
Stockholmssyndromet? Jag har sett flera som säger att de har vant sig vid Yoken och inte vill ha annat. Även MKBHD som var så negativ till den har ändrat sig.
Det kan ju faktiskt vara så, skrämmande tanke, att yoken är en bra idé... oh, no!
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Tror ni Tesla kommer att sänka tillbaka Model S LR till strax under miljonen när miljöbonusen försvinner vid årsskiftet, och de samtidigt inte behöver "strypa" beställningarna av LR till förmån för högmarginal PLAID när leveranserna kommer igång igen?
Hmm - detta känns klart oroväckande för de som beställt Plaid (och även LR om än inte lika stor skillnad). Om bilen inte levereras innan 1/6 nästa år så blir den rätt mycket dyrare för leasingtagare.
Ja, jo. Det är den info de fått här i Sverige. Men vilken noggrannhet det är på den infon är högst oklar.
Erika som jag pratade och mailade med hade ingen aning mer än "mitten av 2022". Kan vara Q2 eller Q3.
Skickade in en begäran om att få min S värderad nämligen. Då blev jag uppringd. Sen fick jag en värdering på 683 700:- för min gamla S på 3 år och 9200 mil. Blev lite upprymd och tänkte att kanske skulle man passa på ändå även om jag inte är sådär jättesugen på en Y. Tills jag såg att det stod 9200 km. Fick en riktig värdering på 92 000 km sen på 577 000:- vilket var mer i linje med mina förväntningar. Det betyder att varje mil "kostar" ca 13 spänn i värdeminskning om man tänkt byta in till Tesla.
Jag bad även om att få "rabatten" som jag nu har på en Plaid förflyttad till en LR som dessutom måste levereras innan höjningen av förmånsvärdet om de skulle ha den minsta chans att sälja en till Tesla till mig. Hävdade sanningsenligt att om jag vetat att Plaid+ inte skulle levereras så hade jag valt en LR istället. Men nej, det gick inte att få nedsättningen på priset flyttat till en modell man inte beställt. Har ju inte beställt en Plaid heller men förstår väl ändå logiken på nåt sätt. Och någon leveranstid kunde hon inte heller lova som sagt.
Hmm - detta känns klart oroväckande för de som beställt Plaid (och även LR om än inte lika stor skillnad). Om bilen inte levereras innan 1/6 nästa år så blir den rätt mycket dyrare för leasingtagare.
Större skillnad i procent på LR dock. Men visst, en riktigt showstopper på Plaid för min del. 11 tusen hade kanske gått att knöla in i budgeten... men 15?!? Nä.
Gick för övrigt in och kollade Regeringens förslag angående förmånsvärden, och det är 1/7 och inte 1/6 som en ev justering sker.
"Ändringen bör träda i kraft den 1 juli 2022 och gälla för bilar som blir skattepliktiga enligt vägtrafikskattelagen (2006:227) för första gången fr.o.m. det datumet."
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag (Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP (Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
”Just talked to Tesla guy, confirming (for what it's worth) that all EU deliveries are pushed to End 2022. Does anyone know when the EQE will be available ? ”
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag (Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP (Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
”Just talked to Tesla guy, confirming (for what it's worth) that all EU deliveries are pushed to End 2022. Does anyone know when the EQE will be available ? ”
Tjo, då kanske de har bytt förmånsvärde 3 gånger till innan det blir lev då.
Om det stämmer, kommer jag kliva av.
Så, då är frågan vilket alternativ som finns till liknande kostnad?
EQE? Hinner den komma innan sommaren?
I4 för liten.
I4 för liten.
I4 för liten.
Model Y från Berlin?
EQE är ju en sedan. Funkar det?
Annars kan jag tipsa om Model S 100D med fri SuC!
Hade ju redan en Model S 100D, som skulle bytas till nya, med dåvarande leveranstid mars 2021...
Då går EQE bort, trodde det var som en mindre EQS, EQS är dock för dyr.
I4 för liten.
Model Y från Berlin?
EQE är ju en sedan. Funkar det?
Annars kan jag tipsa om Model S 100D med fri SuC!
Hade ju redan en Model S 100D, som skulle bytas till nya, med dåvarande leveranstid mars 2021...
Jo jag vet. Står fortfarande i din profil med överstruken text. Så jag skojade bara lite med dig. Men lite allvar är det också. En nyare Model S Long Range+ Raven kanske vore nåt? Model S är faktiskt svårslagen på många sätt.
Nä, är i4 för liten så är det SUV som gäller. Dock är det bara E-Tron som är tillräckligt stor skulle jag säga.
Jo jag vet. Står fortfarande i din profil med överstruken text. Så jag skojade bara lite med dig. Men lite allvar är det också. En nyare Model S Long Range+ Raven kanske vore nåt? Model S är faktiskt svårslagen på många sätt.
Nä, är i4 för liten så är det SUV som gäller. Dock är det bara E-Tron som är tillräckligt stor skulle jag säga.
Ja, men gillar inte SUV...
Begagnad Model S raven är för dyr, när man vet vad de gick på nya...
Vill ha halvkombi, finns typ bara EQS, Model S, Panamera hybrid kanske, BMW 6-serie GT
Senast redigerad av termosen, redigerad totalt 1 gånger.