På min K1100 RS hade jag blinkersen på respektive sida, men en spak hade varit ruskigt opraktiskt.erbo73 skrev:För oss motorcyklister är ju det här med blinkers utan spak en icke-fråga. Bra att det samlas på vänster sida.
{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Moderator: Redaktion
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Styr gör man med kroppen, förutom då man motstyr.thebishop skrev:Fast hur många varv brukar ni motorcyklister snurra styret?fakerlind skrev:+1erbo73 skrev:För oss motorcyklister är ju det här med blinkers utan spak en icke-fråga. Bra att det samlas på vänster sida.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Funkar på en tvåhjuling men kanske inte bra i en bil?taliz skrev:Styr gör man med kroppen, förutom då man motstyr.thebishop skrev:Fast hur många varv brukar ni motorcyklister snurra styret?fakerlind skrev:+1erbo73 skrev:För oss motorcyklister är ju det här med blinkers utan spak en icke-fråga. Bra att det samlas på vänster sida.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Precis min poäng.
Bara för att det är smidigt på styre så är det kanske inte lika bra på ratt som snurrad flera varv och ibland är upp och ner.
Bara för att det är smidigt på styre så är det kanske inte lika bra på ratt som snurrad flera varv och ibland är upp och ner.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Model 3 LR (2021)
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Klarar MS Plaid 1000 km på 9 timmar och 20 minuter?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Första intryck av MS Plaid.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Blinkar gör man ju innan man svänger.thebishop skrev:Precis min poäng.
Bara för att det är smidigt på styre så är det kanske inte lika bra på ratt som snurrad flera varv och ibland är upp och ner.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Man kanske vänjer sig efter ett tag, men om det är ett steg framåt eller bakåt låter jag vara osagt.
Lite FSD hybris tror jag. När bilen kör sig själv om 10 år är det säkert i huvudsak praktiskt med en liten ratt som inte är i vägen, men nu?
Lite FSD hybris tror jag. När bilen kör sig själv om 10 år är det säkert i huvudsak praktiskt med en liten ratt som inte är i vägen, men nu?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Vad är det där för dumheter? Styrningen är garanterat inte så tung att man måste sitta och veva med båda armarna på det sättet.spacecoin skrev:Man kanske vänjer sig efter ett tag, men om det är ett steg framåt eller bakåt låter jag vara osagt.
Lite FSD hybris tror jag. När bilen kör sig själv om 10 år är det säkert i huvudsak praktiskt med en liten ratt som inte är i vägen, men nu?
Som har konstaterats här tidigare är yoke med blinkersknappar lite jobbigt om man måste blinka samtidigt som man svänger skarpt som i tex små rondeller när man ska blinka ut men annars verkar det inte vara något större problem. Det verkar mest vara en vanesak ja.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Kan inte minnas att jag behövt byta grepp för att svänga ur en rondell, oavsett hur liten den varit.
Dvs håller man händerna "kvart i tre" som normalt så är det bara att lägga tummen på knappen.
Dvs håller man händerna "kvart i tre" som normalt så är det bara att lägga tummen på knappen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
När jag provat att inte byta grepp är lite större rondeller inget problem men dom mindre lyckas jag inte ta utan ett annat grepp. Man kan ju enkelt prova på vilken bil som helst.taliz skrev:Kan inte minnas att jag behövt byta grepp för att svänga ur en rondell, oavsett hur liten den varit.
Dvs håller man händerna "kvart i tre" som normalt så är det bara att lägga tummen på knappen.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det skiljer nog en hel del mellan bilar. Min Volvo S80 har 3 varv mellan fullt vänster och höger, medan min M3 har lite drygt 2 varv. Vad S Plaid har, vet jag inte.Fredrik j skrev:När jag provat att inte byta grepp är lite större rondeller inget problem men dom mindre lyckas jag inte ta utan ett annat grepp. Man kan ju enkelt prova på vilken bil som helst.taliz skrev:Kan inte minnas att jag behövt byta grepp för att svänga ur en rondell, oavsett hur liten den varit.
Dvs håller man händerna "kvart i tre" som normalt så är det bara att lägga tummen på knappen.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag hörde på en podd att det är 900 grader från stopp till stopp på Plaid med Yoke så 2.5 varv om det stämmer.renes skrev:Det skiljer nog en hel del mellan bilar. Min Volvo S80 har 3 varv mellan fullt vänster och höger, medan min M3 har lite drygt 2 varv. Vad S Plaid har, vet jag inte.Fredrik j skrev:När jag provat att inte byta grepp är lite större rondeller inget problem men dom mindre lyckas jag inte ta utan ett annat grepp. Man kan ju enkelt prova på vilken bil som helst.taliz skrev:Kan inte minnas att jag behövt byta grepp för att svänga ur en rondell, oavsett hur liten den varit.
Dvs håller man händerna "kvart i tre" som normalt så är det bara att lägga tummen på knappen.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5478
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Tror det är samma på S Plaid som M3, Tesla specar den iaf till 2,33 varv vad jag kan hitta.renes skrev:
Det skiljer nog en hel del mellan bilar. Min Volvo S80 har 3 varv mellan fullt vänster och höger, medan min M3 har lite drygt 2 varv. Vad S Plaid har, vet jag inte.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag provar på en Volvo S90.renes skrev:Det skiljer nog en hel del mellan bilar. Min Volvo S80 har 3 varv mellan fullt vänster och höger, medan min M3 har lite drygt 2 varv. Vad S Plaid har, vet jag inte.Fredrik j skrev:När jag provat att inte byta grepp är lite större rondeller inget problem men dom mindre lyckas jag inte ta utan ett annat grepp. Man kan ju enkelt prova på vilken bil som helst.taliz skrev:Kan inte minnas att jag behövt byta grepp för att svänga ur en rondell, oavsett hur liten den varit.
Dvs håller man händerna "kvart i tre" som normalt så är det bara att lägga tummen på knappen.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Testade lite nu i min M3 och är inte det minsta oroad. Tror det går fort att vänja sig.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
- carl-pedal
- Teslaägare
- Inlägg: 220
- Blev medlem: 07 dec 2016 20:55
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det här med en rund ratt är faktiskt inte bara säkerhetsmässigt bra heller - man får ett snyggt klockavtryck i pannan om krockkudden löser ut om man kör med handen på kl 12. Sånt slipper man med yoken!
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag lämnar denna här.
“Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others.
The same applies when you are stupid.”
― Ricky Gervais
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Vad var det för fel på samma länk på sidan innan?frippz skrev:Jag lämnar denna här.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Att den undgick min blick? Vi är uppe i 75+ sidor och 750 inlägg i den tråden, trots allt.Svenssons skrev:Vad var det för fel på samma länk på sidan innan?frippz skrev:Jag lämnar denna här.
“Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others.
The same applies when you are stupid.”
― Ricky Gervais
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det finns väl inga rätt eller fel här? Man kan vara positiv eller negativ till Yoke både innan och efter man testat den
Jag ser inte storheten i Yoke i stadstrafik personligen, så för min del är jag försiktigt skeptisk. Det är kul att en hel del verkar vara positiva, trots allt.
Jag tycker att det är synd att Tesla inte erbjuder standardratt som alternativ för de som är rattkonservativa.
Jag ser inte storheten i Yoke i stadstrafik personligen, så för min del är jag försiktigt skeptisk. Det är kul att en hel del verkar vara positiva, trots allt.
Jag tycker att det är synd att Tesla inte erbjuder standardratt som alternativ för de som är rattkonservativa.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Min granne (BMW i blodet) hånade mig för S nya ratt (nu har jag aldrig ens haft en S men ändå). Han kör en BMW M8, tror han gav drygt 1.5M för den.
En bil för nästan 1.5M och man kan inte ens få en ratt?!
Mitt svar.
En bil för över 1.5M och man kan inte ens få eldrift?!
Jäkla granne, nu är jag sugen på Plaid bara för ratten...
En bil för nästan 1.5M och man kan inte ens få en ratt?!
Mitt svar.
En bil för över 1.5M och man kan inte ens få eldrift?!
Jäkla granne, nu är jag sugen på Plaid bara för ratten...
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Ett nyord för SAOLspacecoin skrev:rattkonservativa.
MX LR (Raven) 2019
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag tycker fortfarande titeln på den här tråden är humor. De är ju inte här på riktigt på ett bra tag - någon som ens fått leveransadress ännu?
Hoppas personligen på leverans själv q2 nästa år, men väntar med beställning tills rund ratt finns.
Hoppas personligen på leverans själv q2 nästa år, men väntar med beställning tills rund ratt finns.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Model 3 LR (2021)
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Kör. YOLORemuz skrev:Min granne (BMW i blodet) hånade mig för S nya ratt (nu har jag aldrig ens haft en S men ändå). Han kör en BMW M8, tror han gav drygt 1.5M för den.
En bil för nästan 1.5M och man kan inte ens få en ratt?!
Mitt svar.
En bil för över 1.5M och man kan inte ens få eldrift?!
Jäkla granne, nu är jag sugen på Plaid bara för ratten...
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
http://---
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
http://---
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r