{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Moderator: Redaktion
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Kan man köpa en ny ratt till en M3.
Då borde man kunna göra det till en MS också.
https://www.holley.com/products/suspens ... s/RK950-01
Då borde man kunna göra det till en MS också.
https://www.holley.com/products/suspens ... s/RK950-01
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Säkert, men hur ställer Tesla sig till med garanti på airbag och andra funktioner från ratten om man byter den under garanti tiden? Gissar dom inte tar något som helst ansvar vilket är fair när man modifierar bilen.Zalman3 skrev:Kan man köpa en ny ratt till en M3.
Då borde man kunna göra det till en MS också.
https://www.holley.com/products/suspens ... s/RK950-01
Bättre att ratten hade funnits där från början!
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Plaid är ju värt att vänta på i alla fall. Ser ju ut som att Taycan Turbo S står stilla (hoppa till 4:48)... Lite tjuvstart, men helt sjukt.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Men varför får vi inga varvtider? Randy borde kunna ta den runt Laguna
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Hoppas på nya tider från ringen. Och så får vi se om dom kör med Yoke denna gång och inte som på Laguna.dd88 skrev:Men varför får vi inga varvtider? Randy borde kunna ta den runt Laguna
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det går ju inte med yoke såklart.dd88 skrev:Men varför får vi inga varvtider? Randy borde kunna ta den runt Laguna
Oh wait…
Mercedes F1:
Porsche 919 LMP1:
BMW M4 DTM:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Varför så många knappar? En display? Vet dom inte att det fungerar mycket bättre med bara en touchskärm?taliz skrev:Det går ju inte med yoke såklart.dd88 skrev:Men varför får vi inga varvtider? Randy borde kunna ta den runt Laguna
Oh wait…
Mercedes F1:
Porsche 919 LMP1:
BMW M4 DTM:
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det går säkert. Men hur många varv kan/behöver man snurra på dom där rattarna?taliz skrev:Det går ju inte med yoke såklart.dd88 skrev:Men varför får vi inga varvtider? Randy borde kunna ta den runt Laguna
Oh wait…
Mercedes F1:
Porsche 919 LMP1:
BMW M4 DTM:
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Just det som var poängen, på en racerbana är det inget problem med yoke, där är det tom en fördel.spacecoin skrev:Det går säkert. Men hur många varv kan/behöver man snurra på dom där rattarna?taliz skrev:Det går ju inte med yoke såklart.dd88 skrev:Men varför får vi inga varvtider? Randy borde kunna ta den runt Laguna
Oh wait…
Mercedes F1:
Porsche 919 LMP1:
BMW M4 DTM:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.dd88 skrev:Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Nja. Det kördes väl ett par varv på Laguna med Yoke. Sedan valde Pobst bort den som jag minns det.taliz skrev:Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.dd88 skrev:Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
På bana fungerar naturligtvis yoke förträffligt.spacecoin skrev:Nja. Det kördes väl ett par varv på Laguna med Yoke. Sedan valde Pobst bort den som jag minns det.taliz skrev:Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.dd88 skrev:Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Hur vet du att han "valde"? Kanske hade dom en bil med och en utan, och han skulle testa båda.spacecoin skrev:Nja. Det kördes väl ett par varv på Laguna med Yoke. Sedan valde Pobst bort den som jag minns det.taliz skrev:Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.dd88 skrev:Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
https://www.autoevolution.com/news/pobs ... 63362.htmltaliz skrev:Hur vet du att han "valde"? Kanske hade dom en bil med och en utan, och han skulle testa båda.spacecoin skrev:Nja. Det kördes väl ett par varv på Laguna med Yoke. Sedan valde Pobst bort den som jag minns det.taliz skrev:Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.dd88 skrev:Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
spacecoin skrev:https://www.autoevolution.com/news/pobs ... 63362.htmltaliz skrev:Hur vet du att han "valde"? Kanske hade dom en bil med och en utan, och han skulle testa båda.spacecoin skrev:Nja. Det kördes väl ett par varv på Laguna med Yoke. Sedan valde Pobst bort den som jag minns det.taliz skrev:Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.dd88 skrev:Vet inte om det förklarar varför både Randy Pobst och Sebastian Vittel valde att montera en vanlig ratt?
Hahahaha Taliz din gamla räv: ger du dig nu med ditt försvar in absurdum av yoke. Du kan ju inte argumentera emot den artikeln.
Dessutom så är ju skillnaden mot de rattarna som du postade att de tillhör racerbilar som går från fulla hjulutslag (visserligen långt mindre än Plaid) på ett halvt varv-3/4 varv.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag försvarar inget, jag ifrågasätter.Aida skrev:spacecoin skrev:https://www.autoevolution.com/news/pobs ... 63362.htmltaliz skrev:Hur vet du att han "valde"? Kanske hade dom en bil med och en utan, och han skulle testa båda.spacecoin skrev:Nja. Det kördes väl ett par varv på Laguna med Yoke. Sedan valde Pobst bort den som jag minns det.taliz skrev:Alla testbilar de körde på bana med hade väl ratt? Yoke var väl inte färdigutvecklad då.
Hahahaha Taliz din gamla räv: ger du dig nu med ditt försvar in absurdum av yoke. Du kan ju inte argumentera emot den artikeln.
Dessutom så är ju skillnaden mot de rattarna som du postade att de tillhör racerbilar som går från fulla hjulutslag (visserligen långt mindre än Plaid) på ett halvt varv-3/4 varv.
Nä, racerbilar går ju knappt svänga med. Men det behövs ju inte då det inte är så skarpa kurvor på större banor. Därav yoke.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag uppfattar nog det som att du är en yoke-försvarare och inte en yoke-ifrågasättare i denna diskussion om jag måste välja ett läger åt dig.taliz skrev:Jag försvarar inget, jag ifrågasätter.
Nä, racerbilar går ju knappt svänga med. Men det behövs ju inte då det inte är så skarpa kurvor på större banor. Därav yoke.
Om dom inte kör yoke på Nurburgring så kanske det finns anledning för flera att vara skeptiska? Fast då kommer väl folk här att säga att man aldrig kör så där snabbt i alla fall
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det jag ifrågasatte var om Pobst ”valde” vanlig ratt, och det hade du ju svar på.spacecoin skrev:Jag uppfattar nog det som att du är en yoke-försvarare och inte en yoke-ifrågasättare i denna diskussion.taliz skrev:Jag försvarar inget, jag ifrågasätter.
Nä, racerbilar går ju knappt svänga med. Men det behövs ju inte då det inte är så skarpa kurvor på större banor. Därav yoke.
Om dom inte kör yoke på Nurburgring så kanske det finns anledning för flera att vara skeptiska?
Visst kan man vara skeptisk, men uppenbarligen fungerar det ju att köra med. Det är alltså fråga om tycke och smak. För vissa funkar det, för andra inte. Lite som elbil vs avgasbil.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Moddad Plaid, Laguna Seca:
Det verkar ju som att den här bilen har Yoke i alla fall om jag inte ser fel.
Det verkar ju som att den här bilen har Yoke i alla fall om jag inte ser fel.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Intressant att dom jämför med ”production cars” när dom gjort en hel del med bilen. Hade ju hellre sett Randy köra en bil direkt från fabrik.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Snabbare än en GT2RS är inte dåligt. Med vanlig ratt kanske han klippt Senna också?spacecoin skrev:Moddad Plaid, Laguna Seca:
Det verkar ju som att den här bilen har Yoke i alla fall om jag inte ser fel.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Du tror inte dom andra "production cars" är moddade?dd88 skrev:Intressant att dom jämför med ”production cars” när dom gjort en hel del med bilen. Hade ju hellre sett Randy köra en bil direkt från fabrik.
Det är väl snarare standard numera. Bur, däck, aero är väl minimum typ.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Är det production cars så är det ju hur dom levererades från fabrik och inget annat.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Nja, bur kör väl alla med. Porsche satte iaf sitt Taycan-rekord med bur.dd88 skrev:Är det production cars så är det ju hur dom levererades från fabrik och inget annat.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021