{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Moderator: Redaktion
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
1. Musik
2. Klimat
3. Värme
4. Film
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1122
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det är något speciellt med att axa ifrån en avgasbil där man hela tiden överhör hur bensinmotorn får kämpa. Har träffat på en nyare Ferrari och ett par ljudliga Audis RS-någonting ute på landsvägarna.. Audi hänger faktiskt på oväntat bra men inte tillräckligt. Men i min bil så tar sedan vindbrus och vägljud över ljudintrycket. Enligt klippet så känns Plaid mycket tystare i jämförelse. Det där kan nog faktiskt bli en riktigt fin bil att åka långt med.Zalman3 skrev:Plaid kör ifrån några McLaren.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Gillar Randy, men får hoppas att vi får se ett rekordförsök med en omodifierad bil innan Unplugged Performance gör det med sin.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
https://cleantechnica.com/2021/06/16/mo ... ped-motor/
More Details On Tesla’s Innovative Carbon-Wrapped Motor.
Elon pointed out that the Plaid’s carbon-wrapped motor is the most advanced motor on the planet outside of a lab and that they have a few ideas for increasing torque and max RPM even further for the new Roadster.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
MX LR (Raven) 2019
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.taliz skrev:Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!Hertsh skrev:Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.renes skrev:I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.taliz skrev:Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Då blir det spännande att se om kvalitén på feedback i Teslan är bättre än den eller inte.Maw skrev:Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.renes skrev:I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.taliz skrev:Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag har bara kört några timmar i ID3 och ID4 men tycker touchknapparna fungerade bra så om Tesla lyckas lika bra så skulle jag säga att det är tillräckligt. Blir de bättre så är det guldstjärnarenes skrev:Då blir det spännande att se om kvalitén på feedback i Teslan är bättre än den eller inte.Maw skrev:Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.renes skrev:I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.taliz skrev:Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Peakvärde eller continuous?Zalman3 skrev:Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!Hertsh skrev:Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Vore kul att se hela laddkurvan.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
250kW laddning
1.722 km/h
Tesla MS Plaid
246kW laddning
1.606km/h
Alltså drar en MS Plaid ca 9% mer el per mil än en M3.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Exakt!Zalman3 skrev:Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!Hertsh skrev:Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Jag nådde bara 245kW/1544km/h
Vet vi om den(Plaid) håller i den laddeffekten ett tag ?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Plaid borde kunna få en bättre laddkurva eftersom kylkapaciteten är ca dubbelt så bra som för en P100D.dd88 skrev:Peakvärde eller continuous?Zalman3 skrev:Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!Hertsh skrev:Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Vore kul att se hela laddkurvan.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Plaid klarar 246kW vid 34%.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
M3 ligger under 150kW vid 34%.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Ja det är ju svårt att inte bli sugen faktiskt, speciellt i att de verkar ha gjort den så pass tyst. Får nog se till att skaffa en större parkeringsplats till nästa år ändå…
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7084
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det framgår inte vilken bil det är filmat från, men Teslan startar iaf c:a 6s efter Audin och slår den ändå lätt.Max3 skrev:
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options