Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.
Då blir det spännande att se om kvalitén på feedback i Teslan är bättre än den eller inte.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.
Då blir det spännande att se om kvalitén på feedback i Teslan är bättre än den eller inte.
Jag har bara kört några timmar i ID3 och ID4 men tycker touchknapparna fungerade bra så om Tesla lyckas lika bra så skulle jag säga att det är tillräckligt. Blir de bättre så är det guldstjärna
Ja det är ju svårt att inte bli sugen faktiskt, speciellt i att de verkar ha gjort den så pass tyst. Får nog se till att skaffa en större parkeringsplats till nästa år ändå…
Det framgår inte vilken bil det är filmat från, men Teslan startar iaf c:a 6s efter Audin och slår den ändå lätt.
/fth
Vore kanske roligare att se den mot en elsportbil (Rimac Nevera?) än mot en Volvo V60 eller vad det var dom körde mot. Men det blir definitivt effektfullt.
Håller med. De där resultaten kan man ju räkna ut med papper å penna typ. Kul att se, men ingen överraskning.
Hoppas på en mer grundlig jämförande recension av nya S som helhet. Ska bli mycket intressant att höra mer om nya X också.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Det framgår inte vilken bil det är filmat från, men Teslan startar iaf c:a 6s efter Audin och slår den ändå lätt.
/fth
Vore kanske roligare att se den mot en elsportbil (Rimac Nevera?) än mot en Volvo V60 eller vad det var dom körde mot. Men det blir definitivt effektfullt.
En Nevwra slår ganska lätt en MS Plaid. Skiljer väl en sekund på kvartsmilen?
Så kanske inte är lika kul för Tesla och deras följare