fakerlind skrev:Tycker det verkar som att de flesta som tagit emot bilen vant sig ganska fort.
Jo men det är ju också hard core tesla fans. Unga människor. You tubers som lever på att få likes och prenumeranter när de testar just teslabilar.
Faktum kvarstår att yokeratten är sämre för trafiksäkerheten eftersom man inte kan hugga tag i den på valfri plats vid tex en undanmanöver el dyl. Blinkersen blir också fel.
Lite intressant är att förespråkare här har använt argumentet bättre sikt av instrumentklustret. Det är intressant utifrån tre aspekter: samma personer (nu raljerar jag) argumenterar också för att det är onödigt med ett instrumentkluster när det kommer till Model 3, dels så vet jag inte någon bil där instrumentklustret skyms av ratten för normallånga personer mer än de yttersta mätarna i 911 samt alla nyare Peugeot där de medvetet valt en annan lösning, samt för det sista att yokeratten är så bred så att hela vänstra sidan av infotainmentskärmen skyms. En stor del av kartan samt den vertikala randendär man väljer växel.
Dessutom så synes alla provkörare ha valt (el Tesla valt) ett mycket lågt styrmotstånd i ratten. De snurrar så enkelt med en hand så att man tror att ratten ska fortsätta att snurra av själva momentet haha. Vad har hänt med styrkänslan då?!
Till sist vill jag faktiskt också påstå att alla de som säger att det passar dem eftersom de ändå alltid styr med en hand (som en truck) glr fel ock kör trafikfarligt. Om de hade kört så på en uppkörning så hade de blivit kuggade. Så enkelt är det.
Nu lämnar jag över till herr- och damskapet att totalsåga mig!