{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av taliz »

vampyren skrev:
MWall skrev:
taliz skrev:
MWall skrev:
taliz skrev:
Tror tvärtom. Tesla skärskådas som ingen annan, minsta fel generar artiklar som i sin tur generar klick och i slutänden pengar.

Finns många artiklar som visar att Tesla är långt ifrån felfria, men är de sämre än andra? Inte nödvändigtvis.
Automotorsport jämför tex med BMW och Alfa i en ny video. Vem har flest garantiåtaganden och minst nöjda ägare? BMW.
Men att elektroniken strular och motorerna rasar på BMW etc är det ingen som tjänar pengar på att skapa artiklar om…
Kunderna ser mellan fingrarna. Inte media. Tror dock inte på nån stor konspiration. Tar du det där testet så är ju Teslan flera klasser sämre på allt utom drivlinan. Visserligen är ekonomin väldigt mycket bättre på Teslan dock.
Knappast. Folk har ju med sig checklistor när de hämtar bilarna.
Det har dom inte när dom hämtar en VW, vilket gör att VWs problem inte upptäcks(jag har ju själv nyligen hämtat just en ny VW och där var fler problem än min Tesla…).

Du hör vad du vill höra låter det som. Alrik satte den som sitt toppval. Bara Peder som ogillar elbilar rent allmänt, och Tesla i synnerhet, som föredrog avgasbilarna.
Varför tror du checklistorna växte fram då? Jo, för att det fanns ett behov av att kolla igenom det värsta vid leverans. Det gör det fortfarande tyvärr. Iaf på de som är byggda i USA. Finns hur många exempel som helst. Hade det varit lika illa hos Mercedes hade deras kunder också haft checklistor med sig.

Alrik föredrog Teslan som vardagsbil. Inte som sportbil. Det gjorde han mycket klart upprepade ggr. Det är en ganska stor skillnad. Hade inte Teslan varit billigare och mer rätt i tiden så hade han inte föredragit den som vardagsbil heller. Det kan jag nästan garantera. Fördelarna är ekonomin, miljön och lastutrymmena. Kanske även infotainment och förarassistans. Men eftersom det var ett test med fokus på annat så vore det ju lite märkligt om man tog upp det som fördelar just där.
Exakt!
Jag har haft många tyska bilar och aldrig haft ett enda fel och visst jag ÄR petig. Tycker man ska vara när man köper bil. Speciellt över halv mille.
Och Tesla har nu gjort bilar ett bra tag så ursäkter duger inte.
Vi får se när de första landar här hemma så får folk filma och visa .....bättre och se hur det är i verkligheten ...
Aldrig haft ett enda fel?
Då måste du haft en väldans tur(eller så har du förträngt dem..).
Tex BMW har FLER garantiärenden än Tesla. Dvs rent statistiskt är det oftare fel på dem.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Fredrik j »

taliz skrev:
Tex BMW har FLER garantiärenden än Tesla. Dvs rent statistiskt är det oftare fel på dem.
Redovisar tillverkarna statistik på garantiärenden?
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av MWall »

taliz skrev:
Aldrig haft ett enda fel?
Då måste du haft en väldans tur(eller så har du förträngt dem..).
Tex BMW har FLER garantiärenden än Tesla. Dvs rent statistiskt är det oftare fel på dem.[/quote]

Varifrån kommer de siffrorna?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av taliz »

Automotorsport, visas i videon jag länkade ovan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
artscho
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 jun 2016 14:24
Ort: Stockholm

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av artscho »

Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu :(
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Jordad »

Fler börjar vänja sig vid yoken nu. Obs jag menar inte att det är bättre än ratt för alla men jag tycker det ser skönt ut iaf :) Länk:
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av termosen »

artscho skrev:
Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu :(
Jag letar med lykta, men tycker inte det finns ett bra alternativ till model S.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av fakerlind »

Lite samma här. Tycker Taycan Cross turismo känns närmast för mig, men då är en halvtaskigt utrustad 4S betydligt dyrare per månad än en fullsmetad Plaid. Både prestanda och räckvidd klart sämre.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av termosen »

fakerlind skrev:
Lite samma här. Tycker Taycan Cross turismo känns närmast för mig, men då är en halvtaskigt utrustad 4S betydligt dyrare per månad än en fullsmetad Plaid. Både prestanda och räckvidd klart sämre.
Jag gillar ju större bil med halvkombi. Typ perfekt kompromiss.

Börjar snegla åt begagnade Panamera, 6-serie GT eller CLS. Men. De. Är. Inte. Model S.

Begagnad model S känns fel. Dyra, och haft en sån.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5884
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av spacecoin »

termosen skrev:
artscho skrev:
Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu :(
Jag letar med lykta, men tycker inte det finns ett bra alternativ till model S.
Lucid kanske?. Men oklart när man kan köpa en sån i Sverige... Skulle gärna testa en sån istället för en MS i alla fall.
Screenshot 2021-09-15 at 23.30.56.png
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av termosen »

spacecoin skrev:
termosen skrev:
artscho skrev:
Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu :(
Jag letar med lykta, men tycker inte det finns ett bra alternativ till model S.
Lucid kanske?. Men oklart när man kan köpa en sån i Sverige... Skulle gärna testa en sån istället för en MS i alla fall.
Screenshot 2021-09-15 at 23.30.56.png
Antagligen för dyr mot Model S.
Model Y LR
Model S 100D -18
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av SwedishAdvocate »

termosen skrev:
termosen skrev:
artscho skrev:
Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu :(
Jag letar med lykta, men tycker inte det finns ett bra alternativ till model S.
Jag gillar ju större bil med halvkombi. Typ perfekt kompromiss.

Börjar snegla åt begagnade Panamera, 6-serie GT eller CLS. Men. De. Är. Inte. Model S.

Begagnad model S känns fel. Dyra, och haft en sån.
BMW i4?

Som jag förstår det så ska de första leveranserna ske i år...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av termosen »

SwedishAdvocate skrev:
termosen skrev:
termosen skrev:
artscho skrev:
Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu :(
Jag letar med lykta, men tycker inte det finns ett bra alternativ till model S.
Jag gillar ju större bil med halvkombi. Typ perfekt kompromiss.

Börjar snegla åt begagnade Panamera, 6-serie GT eller CLS. Men. De. Är. Inte. Model S.

Begagnad model S känns fel. Dyra, och haft en sån.
BMW i4?

Som jag förstår det så ska de första leveranserna ske i år...
Mjao. Får kika på den, men tänker den är mindre? Mer som Model 3.
Model Y LR
Model S 100D -18
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av SwedishAdvocate »

termosen skrev:
Mjao. Får kika på den, men tänker den är mindre? Mer som Model 3.
Tror den är lite större än en Model 3. Och den har ju halvkombilucka...

I gengäld är den kanske lite roligare att köra än en större Model S...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av termosen »

I gengäld är den kanske lite roligare att köra än en större Model S...
Ja. Men på äldre dar uppskattar man mer att den är bekväm på långfärd.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Bjelke »

termosen skrev:
SwedishAdvocate skrev:
termosen skrev:
termosen skrev:
artscho skrev:
Någon som har funderat på alternativ nu när bonusen ser ut att försvinna för dyrare bilar efter nyår? Känns ju extra surt att ha väntat runt ett år på bilen nu :(
Jag letar med lykta, men tycker inte det finns ett bra alternativ till model S.
Jag gillar ju större bil med halvkombi. Typ perfekt kompromiss.

Börjar snegla åt begagnade Panamera, 6-serie GT eller CLS. Men. De. Är. Inte. Model S.

Begagnad model S känns fel. Dyra, och haft en sån.
BMW i4?

Som jag förstår det så ska de första leveranserna ske i år...
Mjao. Får kika på den, men tänker den är mindre? Mer som Model 3.
Och fruktansvärt ful också :(
Men vi ska iaf kika på den irl när det går (men vi lutar mest mot en Etron GT men då är man ju
återigen inne på dyra bilar)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av MWall »

Bjelke skrev:
Och fruktansvärt ful också :(
Men vi ska iaf kika på den irl när det går (men vi lutar mest mot en Etron GT men då är man ju
återigen inne på dyra bilar)

Fruktansvärt ful är att ta i. Jo, överhängen är lite långa. Ovanligt att se på en BMW. Tycker även baken är lite svulstig och så är fronten lite "tung", mycket beroende på bävertänderna.

Dock skulle jag nog stå ut med en svart. Är ju en halv miljon billigare än Audin och mycket mer praktisk med halvkombi. Tycker inte det går att jämföra de riktigt. Den bil som jag tycker ligger närmast i4 är ju Polestar 2. Dock är i4 en halv storlek större och ser inte lika hög och semisuv:ig ut som Pållen.

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/9694ac5
vampyren
Inlägg: 151
Blev medlem: 13 jun 2021 18:13

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av vampyren »

MWall skrev:
taliz skrev:
Aldrig haft ett enda fel?
Då måste du haft en väldans tur(eller så har du förträngt dem..).
Tex BMW har FLER garantiärenden än Tesla. Dvs rent statistiskt är det oftare fel på dem.
Varifrån kommer de siffrorna?[/quote]

Nu får vi förtydliga lite. Jag menar nu fel som den videon tar upp. Jag har haft kompisar som har sagt de har problem med växellåda och sånt
men så många synliga fel vid leverans nej knappast. Jag har ändå haft ett par BMW/Audi och Golf. Men nej inget fel. Ok en lite super ytlig repa på
sidan av glaset vid varvmätaren på min ena bmw men det var verkligen inte något stort som videon. Jag klagade på det också men när de förklarade ingreppet för att fixa så avstod jag :)
Tror de hade gjort mer skada än nytta i det fallet.

Men men vi får vänta tills de nya model S bilar anländer här hemma så vi kan kolla på kvalitén. Jag hoppas verkligen att de ska hålla måttet!
Vill inte klaga för sakens skull och vill att de ska vara bra såklart.
Just nu är min planB en Kia EV6-GT line :D
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av termosen »

vampyren skrev:
MWall skrev:
taliz skrev:
Aldrig haft ett enda fel?
Då måste du haft en väldans tur(eller så har du förträngt dem..).
Tex BMW har FLER garantiärenden än Tesla. Dvs rent statistiskt är det oftare fel på dem.
Varifrån kommer de siffrorna?
Nu får vi förtydliga lite. Jag menar nu fel som den videon tar upp. Jag har haft kompisar som har sagt de har problem med växellåda och sånt
men så många synliga fel vid leverans nej knappast. Jag har ändå haft ett par BMW/Audi och Golf. Men nej inget fel. Ok en lite super ytlig repa på
sidan av glaset vid varvmätaren på min ena bmw men det var verkligen inte något stort som videon. Jag klagade på det också men när de förklarade ingreppet för att fixa så avstod jag :)
Tror de hade gjort mer skada än nytta i det fallet.

Men men vi får vänta tills de nya model S bilar anländer här hemma så vi kan kolla på kvalitén. Jag hoppas verkligen att de ska hålla måttet!
Vill inte klaga för sakens skull och vill att de ska vara bra såklart.
Just nu är min planB en Kia EV6-GT line :D
Jag tror min plan B är Model Y från Berlin.

Men har planerat bilsemester i Europa nästa år, då är det få som slår Model S, i utrymme, komfort och laddnätverk. Därav börjar jag snegla på fossil-gt-vagnar.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av MWall »

termosen skrev:
Jag tror min plan B är Model Y från Berlin.

Men har planerat bilsemester i Europa nästa år, då är det få som slår Model S, i utrymme, komfort och laddnätverk. Därav börjar jag snegla på fossil-gt-vagnar.
Jag får erkänna att jag hade långt gångna planer på att köpa den BMW 540i Ultimate Edition (nästan all utrustning du kan tänka dig) som står hos 7H bil i Kinna. Men det går inte. Det går inte. Jag pratade med säljaren igår och han skulle erbjuda bra pris för min Model S eftersom de vet att den går att sälja hyfsat snabbt osv. Sen skulle vi höras idag och stänga affären.

Var tre saker som dök upp som verkligen fick mig att tänka om.

1. Vi tog vår i3 till stan med vår 5-åriga dotter i baksätet. Hon ville lyssna på sin favoritmusik. Jaha tänkte jag, hur gör man nu? Försökte fippla med telefonen och det gick inget bra. Jag kände mig handikappad.
2. Säljaren sa att han som haft 540:n tidigare sålde den för att han skulle skaffa elbil. Fick mig att tänka att jag inte orkar vara den som går mot strömmen på det sättet. Ska jag bli en sån som går och svär över bensinprishöjningar? Really?
3. Skapade en tråd på Autopower och frågade vad de tyckte. Då skrev någon att motorn känns ganska tunn och kräver nedväxlingar för att få ut effekten. Och så drar den runt litern. Minst. Då kom jag ihåg hur det var att köra på bensin och fick sån jäkla ångest. Dessutom så är de mest aktiva trådarna där om i4:an som många verkar intresserade av. Inte alls lika mycket surr om nya M3/M4.

Dvs jag väljer väl infotainment och drivlina över utrustning och lyx då. Får väl blända av manuellt, sköta torkarna manuellt, klara mig utan adaptiv ljusreglering, ingen läderdoft...

Iofs dök grannen till han som haft bilen upp på Autopower och skrev att han inte alls hade skaffat elbil utan en X1 och en 520d. Men ändå.

Så termosen, om du verkligen försöker visualisera ett fossilbils-ägande igen med växlingar, vibrationer, seghet, tankningar, kallstarter, dåliga appar osv osv så kanske du, som jag, inser att det inte går att backa in i framtiden. Fossilbilståget har liksom gått.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Fredrik j »

MWall skrev:
Bjelke skrev:
Och fruktansvärt ful också :(
Men vi ska iaf kika på den irl när det går (men vi lutar mest mot en Etron GT men då är man ju
återigen inne på dyra bilar)

Fruktansvärt ful är att ta i. Jo, överhängen är lite långa. Ovanligt att se på en BMW. Tycker även baken är lite svulstig och så är fronten lite "tung", mycket beroende på bävertänderna.

Dock skulle jag nog stå ut med en svart. Är ju en halv miljon billigare än Audin och mycket mer praktisk med halvkombi. Tycker inte det går att jämföra de riktigt. Den bil som jag tycker ligger närmast i4 är ju Polestar 2. Dock är i4 en halv storlek större och ser inte lika hög och semisuv:ig ut som Pållen.

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/9694ac5
Fruktansvärt ful tycker jag inte heller i4 är. Bävertänderna är ju inte positiva men hur det blir är beroende på färg. Så lite kontrast som möjligt. Dessutom tycker jag den ser klart bättre ut i trafik än på bild. Särskilt bakifrån där den ser riktigt slank ut. Men några designpris vinner den inte hos mig.

Nu är ju utseende en mycket subjektiv sak och det finns väl nästan inga rätt eller fel men det kan ju omöjligtvis vara designen som fått model3 att sälja så bra. Jag kommer verkligen inte överens med det utseendet. Konstiga proportioner. ModelS är ju ljusår före och en riktigt snygg bil.

ModelY ska vi ju inte tala om.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av mikebike »

@MWALL

895314ed66ecfbbd60fbf059c2051f47.jpg
PS. Har du nära till Kinna? Vi letar sommarhus/pensionärsboende i Mark.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Fredrik j »

mikebike skrev:
@MWALL

Bilagan 895314ed66ecfbbd60fbf059c2051f47.jpg finns inte längre
PS. Har du nära till Kinna? Vi letar sommarhus/pensionärsboende i Mark.
Skärmbild 2021-09-16 125040.png
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av MWall »

mikebike skrev:
@MWALL


PS. Har du nära till Kinna? Vi letar sommarhus/pensionärsboende i Mark.
Nej verkligen inte. Bor dryga milen norr om Uppsala. Men jag letar bil över hela landet när jag letar såna här. Finns verkligen inte många med den utrustningsnivån och den låg bra i pris.

Vad är det som drar er till Mark?
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av termosen »

MWall skrev:
termosen skrev:
Jag tror min plan B är Model Y från Berlin.

Men har planerat bilsemester i Europa nästa år, då är det få som slår Model S, i utrymme, komfort och laddnätverk. Därav börjar jag snegla på fossil-gt-vagnar.
Jag får erkänna att jag hade långt gångna planer på att köpa den BMW 540i Ultimate Edition (nästan all utrustning du kan tänka dig) som står hos 7H bil i Kinna. Men det går inte. Det går inte. Jag pratade med säljaren igår och han skulle erbjuda bra pris för min Model S eftersom de vet att den går att sälja hyfsat snabbt osv. Sen skulle vi höras idag och stänga affären.

Var tre saker som dök upp som verkligen fick mig att tänka om.

1. Vi tog vår i3 till stan med vår 5-åriga dotter i baksätet. Hon ville lyssna på sin favoritmusik. Jaha tänkte jag, hur gör man nu? Försökte fippla med telefonen och det gick inget bra. Jag kände mig handikappad.
2. Säljaren sa att han som haft 540:n tidigare sålde den för att han skulle skaffa elbil. Fick mig att tänka att jag inte orkar vara den som går mot strömmen på det sättet. Ska jag bli en sån som går och svär över bensinprishöjningar? Really?
3. Skapade en tråd på Autopower och frågade vad de tyckte. Då skrev någon att motorn känns ganska tunn och kräver nedväxlingar för att få ut effekten. Och så drar den runt litern. Minst. Då kom jag ihåg hur det var att köra på bensin och fick sån jäkla ångest. Dessutom så är de mest aktiva trådarna där om i4:an som många verkar intresserade av. Inte alls lika mycket surr om nya M3/M4.

Dvs jag väljer väl infotainment och drivlina över utrustning och lyx då. Får väl blända av manuellt, sköta torkarna manuellt, klara mig utan adaptiv ljusreglering, ingen läderdoft...

Iofs dök grannen till han som haft bilen upp på Autopower och skrev att han inte alls hade skaffat elbil utan en X1 och en 520d. Men ändå.

Så termosen, om du verkligen försöker visualisera ett fossilbils-ägande igen med växlingar, vibrationer, seghet, tankningar, kallstarter, dåliga appar osv osv så kanske du, som jag, inser att det inte går att backa in i framtiden. Fossilbilståget har liksom gått.

Kör Passat GTE idag! Tog den förra året som en bryggbil mellan gamla och nya Model S.

Den funkar. Går mest på el, infotainment är värdelöst, men carplay är ok.

Saknar kraften, komforten & tekniken främst från Model S. Sen är Model S tidlöst vacker, och ganska komplett som bil, med vad jag vill ha, läs ej SUV.
Model Y LR
Model S 100D -18
Skriv svar