{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Fredrik j »

MWall skrev:
Bjelke skrev:
Och fruktansvärt ful också :(
Men vi ska iaf kika på den irl när det går (men vi lutar mest mot en Etron GT men då är man ju
återigen inne på dyra bilar)

Fruktansvärt ful är att ta i. Jo, överhängen är lite långa. Ovanligt att se på en BMW. Tycker även baken är lite svulstig och så är fronten lite "tung", mycket beroende på bävertänderna.

Dock skulle jag nog stå ut med en svart. Är ju en halv miljon billigare än Audin och mycket mer praktisk med halvkombi. Tycker inte det går att jämföra de riktigt. Den bil som jag tycker ligger närmast i4 är ju Polestar 2. Dock är i4 en halv storlek större och ser inte lika hög och semisuv:ig ut som Pållen.

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/9694ac5
Fruktansvärt ful tycker jag inte heller i4 är. Bävertänderna är ju inte positiva men hur det blir är beroende på färg. Så lite kontrast som möjligt. Dessutom tycker jag den ser klart bättre ut i trafik än på bild. Särskilt bakifrån där den ser riktigt slank ut. Men några designpris vinner den inte hos mig.

Nu är ju utseende en mycket subjektiv sak och det finns väl nästan inga rätt eller fel men det kan ju omöjligtvis vara designen som fått model3 att sälja så bra. Jag kommer verkligen inte överens med det utseendet. Konstiga proportioner. ModelS är ju ljusår före och en riktigt snygg bil.

ModelY ska vi ju inte tala om.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7476
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av mikebike »

@MWALL

895314ed66ecfbbd60fbf059c2051f47.jpg
PS. Har du nära till Kinna? Vi letar sommarhus/pensionärsboende i Mark.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Fredrik j »

mikebike skrev:
@MWALL

Bilagan 895314ed66ecfbbd60fbf059c2051f47.jpg finns inte längre
PS. Har du nära till Kinna? Vi letar sommarhus/pensionärsboende i Mark.
Skärmbild 2021-09-16 125040.png
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av MWall »

mikebike skrev:
@MWALL


PS. Har du nära till Kinna? Vi letar sommarhus/pensionärsboende i Mark.
Nej verkligen inte. Bor dryga milen norr om Uppsala. Men jag letar bil över hela landet när jag letar såna här. Finns verkligen inte många med den utrustningsnivån och den låg bra i pris.

Vad är det som drar er till Mark?
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av termosen »

MWall skrev:
termosen skrev:
Jag tror min plan B är Model Y från Berlin.

Men har planerat bilsemester i Europa nästa år, då är det få som slår Model S, i utrymme, komfort och laddnätverk. Därav börjar jag snegla på fossil-gt-vagnar.
Jag får erkänna att jag hade långt gångna planer på att köpa den BMW 540i Ultimate Edition (nästan all utrustning du kan tänka dig) som står hos 7H bil i Kinna. Men det går inte. Det går inte. Jag pratade med säljaren igår och han skulle erbjuda bra pris för min Model S eftersom de vet att den går att sälja hyfsat snabbt osv. Sen skulle vi höras idag och stänga affären.

Var tre saker som dök upp som verkligen fick mig att tänka om.

1. Vi tog vår i3 till stan med vår 5-åriga dotter i baksätet. Hon ville lyssna på sin favoritmusik. Jaha tänkte jag, hur gör man nu? Försökte fippla med telefonen och det gick inget bra. Jag kände mig handikappad.
2. Säljaren sa att han som haft 540:n tidigare sålde den för att han skulle skaffa elbil. Fick mig att tänka att jag inte orkar vara den som går mot strömmen på det sättet. Ska jag bli en sån som går och svär över bensinprishöjningar? Really?
3. Skapade en tråd på Autopower och frågade vad de tyckte. Då skrev någon att motorn känns ganska tunn och kräver nedväxlingar för att få ut effekten. Och så drar den runt litern. Minst. Då kom jag ihåg hur det var att köra på bensin och fick sån jäkla ångest. Dessutom så är de mest aktiva trådarna där om i4:an som många verkar intresserade av. Inte alls lika mycket surr om nya M3/M4.

Dvs jag väljer väl infotainment och drivlina över utrustning och lyx då. Får väl blända av manuellt, sköta torkarna manuellt, klara mig utan adaptiv ljusreglering, ingen läderdoft...

Iofs dök grannen till han som haft bilen upp på Autopower och skrev att han inte alls hade skaffat elbil utan en X1 och en 520d. Men ändå.

Så termosen, om du verkligen försöker visualisera ett fossilbils-ägande igen med växlingar, vibrationer, seghet, tankningar, kallstarter, dåliga appar osv osv så kanske du, som jag, inser att det inte går att backa in i framtiden. Fossilbilståget har liksom gått.

Kör Passat GTE idag! Tog den förra året som en bryggbil mellan gamla och nya Model S.

Den funkar. Går mest på el, infotainment är värdelöst, men carplay är ok.

Saknar kraften, komforten & tekniken främst från Model S. Sen är Model S tidlöst vacker, och ganska komplett som bil, med vad jag vill ha, läs ej SUV.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av MWall »

termosen skrev:
MWall skrev:
termosen skrev:
Jag tror min plan B är Model Y från Berlin.

Men har planerat bilsemester i Europa nästa år, då är det få som slår Model S, i utrymme, komfort och laddnätverk. Därav börjar jag snegla på fossil-gt-vagnar.
Jag får erkänna att jag hade långt gångna planer på att köpa den BMW 540i Ultimate Edition (nästan all utrustning du kan tänka dig) som står hos 7H bil i Kinna. Men det går inte. Det går inte. Jag pratade med säljaren igår och han skulle erbjuda bra pris för min Model S eftersom de vet att den går att sälja hyfsat snabbt osv. Sen skulle vi höras idag och stänga affären.

Var tre saker som dök upp som verkligen fick mig att tänka om.

1. Vi tog vår i3 till stan med vår 5-åriga dotter i baksätet. Hon ville lyssna på sin favoritmusik. Jaha tänkte jag, hur gör man nu? Försökte fippla med telefonen och det gick inget bra. Jag kände mig handikappad.
2. Säljaren sa att han som haft 540:n tidigare sålde den för att han skulle skaffa elbil. Fick mig att tänka att jag inte orkar vara den som går mot strömmen på det sättet. Ska jag bli en sån som går och svär över bensinprishöjningar? Really?
3. Skapade en tråd på Autopower och frågade vad de tyckte. Då skrev någon att motorn känns ganska tunn och kräver nedväxlingar för att få ut effekten. Och så drar den runt litern. Minst. Då kom jag ihåg hur det var att köra på bensin och fick sån jäkla ångest. Dessutom så är de mest aktiva trådarna där om i4:an som många verkar intresserade av. Inte alls lika mycket surr om nya M3/M4.

Dvs jag väljer väl infotainment och drivlina över utrustning och lyx då. Får väl blända av manuellt, sköta torkarna manuellt, klara mig utan adaptiv ljusreglering, ingen läderdoft...

Iofs dök grannen till han som haft bilen upp på Autopower och skrev att han inte alls hade skaffat elbil utan en X1 och en 520d. Men ändå.

Så termosen, om du verkligen försöker visualisera ett fossilbils-ägande igen med växlingar, vibrationer, seghet, tankningar, kallstarter, dåliga appar osv osv så kanske du, som jag, inser att det inte går att backa in i framtiden. Fossilbilståget har liksom gått.

Kör Passat GTE idag! Tog den förra året som en bryggbil mellan gamla och nya Model S.

Den funkar. Går mest på el, infotainment är värdelöst, men carplay är ok.

Saknar kraften, komforten & tekniken främst från Model S. Sen är Model S tidlöst vacker, och ganska komplett som bil, med vad jag vill ha, läs ej SUV.

Jo, klart det funkar med en hybrid. En kollega som pratat med mig om att köpa Tesla kom nu och berättade att han fegat ur och köpt en E-klass hybrid istället.

Det har väl sina för och nackdelar. Skulle nog kanske stå ut i en sån också men det skulle definitivt kännas som en "bryggbil". Nåt man har i bris på bättre. Är dock inte lika sugen på nya S som du är. Dels verkar de ha förstärkt de redan starka sidorna (räckvidd, prestanda) men struntat i de svaga sidorna. Dessutom verkar de ha infört några svaga sidor till. Yoke, billig svart plast som gnekar istället för krom osv osv.. Ja och dels så tycker jag inte att det finns ekonomi i att byta till en ny.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1307
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Credde »

MWall skrev:
Jag får erkänna att jag hade långt gångna planer på att köpa den BMW 540i Ultimate Edition (nästan all utrustning du kan tänka dig) som står hos 7H bil i Kinna. Men det går inte. Det går inte. Jag pratade med säljaren igår och han skulle erbjuda bra pris för min Model S eftersom de vet att den går att sälja hyfsat snabbt osv. Sen skulle vi höras idag och stänga affären.

Var tre saker som dök upp som verkligen fick mig att tänka om.

1. Vi tog vår i3 till stan med vår 5-åriga dotter i baksätet. Hon ville lyssna på sin favoritmusik. Jaha tänkte jag, hur gör man nu? Försökte fippla med telefonen och det gick inget bra. Jag kände mig handikappad.
2. Säljaren sa att han som haft 540:n tidigare sålde den för att han skulle skaffa elbil. Fick mig att tänka att jag inte orkar vara den som går mot strömmen på det sättet. Ska jag bli en sån som går och svär över bensinprishöjningar? Really?
3. Skapade en tråd på Autopower och frågade vad de tyckte. Då skrev någon att motorn känns ganska tunn och kräver nedväxlingar för att få ut effekten. Och så drar den runt litern. Minst. Då kom jag ihåg hur det var att köra på bensin och fick sån jäkla ångest. Dessutom så är de mest aktiva trådarna där om i4:an som många verkar intresserade av. Inte alls lika mycket surr om nya M3/M4.

Dvs jag väljer väl infotainment och drivlina över utrustning och lyx då. Får väl blända av manuellt, sköta torkarna manuellt, klara mig utan adaptiv ljusreglering, ingen läderdoft...

Iofs dök grannen till han som haft bilen upp på Autopower och skrev att han inte alls hade skaffat elbil utan en X1 och en 520d. Men ändå.

Så termosen, om du verkligen försöker visualisera ett fossilbils-ägande igen med växlingar, vibrationer, seghet, tankningar, kallstarter, dåliga appar osv osv så kanske du, som jag, inser att det inte går att backa in i framtiden. Fossilbilståget har liksom gått.
Egentligen att man bara tänker tanken att gå tillbaka till en fossilbil gör ju, att elbilsmarknaden inte är mogen än!

Har faktisk gått lite i samma tanker, Model Y är den bilen som vill funka bäst men tycker personligen att den är för dyr (jmf mot Model 3) mot vad man får i räckvidd och lastvikt. Börjar man till och med lägga på 20" så är skillnaden upp till Model Y Performance inte så stor heller.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7476
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av mikebike »

MWall skrev:
mikebike skrev:
@MWALL


PS. Har du nära till Kinna? Vi letar sommarhus/pensionärsboende i Mark.
Nej verkligen inte. Bor dryga milen norr om Uppsala. Men jag letar bil över hela landet när jag letar såna här. Finns verkligen inte många med den utrustningsnivån och den låg bra i pris.

Vad är det som drar er till Mark?
Aha, jag har inte varit hos 7H, bara hos von Braun*, men jag har sett på nätet att de har många häftiga bilar.
Min fru är född i Mark (Skene) och det är lugnt och trevligt med bra cykelvägar i området. Själv är jag från Sundsvall.

*Min frus systrar var klasskamrater ned Torbjörn respektive Cecilia von Braun.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av termosen »

mikebike skrev:
MWall skrev:
mikebike skrev:
@MWALL


PS. Har du nära till Kinna? Vi letar sommarhus/pensionärsboende i Mark.
Nej verkligen inte. Bor dryga milen norr om Uppsala. Men jag letar bil över hela landet när jag letar såna här. Finns verkligen inte många med den utrustningsnivån och den låg bra i pris.

Vad är det som drar er till Mark?
Aha, jag har inte varit hos 7H, bara hos von Braun*, men jag har sett på nätet att de har många häftiga bilar.
Min fru är född i Mark (Skene) och det är lugnt och trevligt med bra cykelvägar i området. Själv är jag från Sundsvall.

*Min frus systrar var klasskamrater ned Torbjörn respektive Cecilia von Braun.
Bra, bättre, bite line.

Vh Söndsvall.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7476
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av mikebike »

termosen skrev:
mikebike skrev:
MWall skrev:
mikebike skrev:
@MWALL


PS. Har du nära till Kinna? Vi letar sommarhus/pensionärsboende i Mark.
Nej verkligen inte. Bor dryga milen norr om Uppsala. Men jag letar bil över hela landet när jag letar såna här. Finns verkligen inte många med den utrustningsnivån och den låg bra i pris.

Vad är det som drar er till Mark?
Aha, jag har inte varit hos 7H, bara hos von Braun*, men jag har sett på nätet att de har många häftiga bilar.
Min fru är född i Mark (Skene) och det är lugnt och trevligt med bra cykelvägar i området. Själv är jag från Sundsvall.

*Min frus systrar var klasskamrater ned Torbjörn respektive Cecilia von Braun.
Bra, bättre, bite line.

Vh Söndsvall.
Sönnsvall, Selångersjån.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av termosen »

mikebike skrev:
termosen skrev:
mikebike skrev:
MWall skrev:
mikebike skrev:
@MWALL


PS. Har du nära till Kinna? Vi letar sommarhus/pensionärsboende i Mark.
Nej verkligen inte. Bor dryga milen norr om Uppsala. Men jag letar bil över hela landet när jag letar såna här. Finns verkligen inte många med den utrustningsnivån och den låg bra i pris.

Vad är det som drar er till Mark?
Aha, jag har inte varit hos 7H, bara hos von Braun*, men jag har sett på nätet att de har många häftiga bilar.
Min fru är född i Mark (Skene) och det är lugnt och trevligt med bra cykelvägar i området. Själv är jag från Sundsvall.

*Min frus systrar var klasskamrater ned Torbjörn respektive Cecilia von Braun.
Bra, bättre, bite line.

Vh Söndsvall.
Sönnsvall, Selångersjån.
Den har man badat i. Cowland.
Model Y LR
Model S 100D -18
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Fredrik j »

vampyren skrev:
Credde skrev:
Holy cow! IT would not hesitate to go back and demand a new car. This is not ok at all.
I dont know why people just say its a great car and all that with so many defects.
Have you ever seen a German car with even 2-3 of these defects? i haven't.
Stop making excuses and just return the car.

The EV6 looks more and more attractive to me now to be honest. I have a model S in order but i'm getting scared. I'm
extremely picky so even one of the issues would bug the hell out of me.

ps. hehe vet inte varför jag började skriva engelska, kollade filmen och började skriva så kanske därför :D
pss. är det bara jag som känner att Tesla satsar mer på sin model Y just nu. Nya batterit 4680 verkar komma först till model Y....
Angående bubbliga listen så ser det ut så här i en nästan ny Volvo v60 som jag sitter i:
5CFCB031-04F5-432D-BABD-80BE974C6275.jpeg
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av thebishop »

“Den är här nu!”

Beställ din Model S
Uppsk. leverans: i mitten av 2022

Minst ett kvartal till - undrar seriöst om vi kommer se den i svedala innan q4.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Zalman3 »


Plaid + endast MS
3 motorer
1100+ hästar 0-100 kmh <2.1 s, top 320 kmh, 840+ km räckvidd, lev slutet 2021
1.499.900 kr
Från starten av tråden...
:?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
larsw
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 24 apr 2018 23:17
Kontakt:

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av larsw »

thebishop skrev:
“Den är här nu!”

Beställ din Model S
Uppsk. leverans: i mitten av 2022

Minst ett kvartal till - undrar seriöst om vi kommer se den i svedala innan q4.
”Nästa sommar” sade de på SC. Och det var officiellt, vid kontrollfråga.
Författare och bloggare. Model S 2023
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av thebishop »

larsw skrev:
thebishop skrev:
“Den är här nu!”

Beställ din Model S
Uppsk. leverans: i mitten av 2022

Minst ett kvartal till - undrar seriöst om vi kommer se den i svedala innan q4.
”Nästa sommar” sade de på SC. Och det var officiellt, vid kontrollfråga.
Säkert, men precis som Eltons officiella löften så kan saker ändras. Hoppas de har rätt den här gången ivf, track record är ju sådär.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av MWall »

larsw skrev:
thebishop skrev:
“Den är här nu!”

Beställ din Model S
Uppsk. leverans: i mitten av 2022

Minst ett kvartal till - undrar seriöst om vi kommer se den i svedala innan q4.
”Nästa sommar” sade de på SC. Och det var officiellt, vid kontrollfråga.
Det är ju ganska viktigt att de kommer före halvårsskiftet om man inte vill se förmånsvärdet dra iväg ännu mer.
Användarvisningsbild
Tenk
Teslaägare
Inlägg: 370
Blev medlem: 15 jun 2016 11:56
Ort: Sundbyberg

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Tenk »

MWall skrev:
larsw skrev:
thebishop skrev:
“Den är här nu!”

Beställ din Model S
Uppsk. leverans: i mitten av 2022

Minst ett kvartal till - undrar seriöst om vi kommer se den i svedala innan q4.
”Nästa sommar” sade de på SC. Och det var officiellt, vid kontrollfråga.
Det är ju ganska viktigt att de kommer före halvårsskiftet om man inte vill se förmånsvärdet dra iväg ännu mer.
Det känns tyvärr kört särskilt när man är inne på Model X…
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av dstr »

Tenk skrev:
Det känns tyvärr kört särskilt när man är inne på Model X…
I USA säger konfiguratorn "Est. Delivery: May-June". I Tesla tid så lär det spilla över till kvartalet efter. Högst tveksamt om det blir någon X innan jul 2022 till Europa.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Fredrik j »

Hur går det med produktionen? Hur många bilar bygger man?
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av bjornnilsson »

En sak som i alla fall är positiv är att range lär bli allt bättre ju längre man får vänta. Min nuvarande bil fick några mil extra precis innan leverans (och har faktiskt exakt samma som Plaid har nu). Antar att den kommer bli bättre med tiden, nya batterier eller ej.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av dstr »

Fredrik j skrev:
Hur går det med produktionen? Hur många bilar bygger man?
Model S Plaid i USA ligger med leverans Q1 2022, så det verkar inte vara någon större fart. :(
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av fakerlind »

Helt övertygad ()om att man kommer uppgradera lamporna, och det vore ett trevligt plåster om det gjordes innan leverans.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
larsw
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 24 apr 2018 23:17
Kontakt:

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av larsw »

thebishop skrev:
larsw skrev:
thebishop skrev:
“Den är här nu!”

Beställ din Model S
Uppsk. leverans: i mitten av 2022

Minst ett kvartal till - undrar seriöst om vi kommer se den i svedala innan q4.
”Nästa sommar” sade de på SC. Och det var officiellt, vid kontrollfråga.
Säkert, men precis som Eltons officiella löften så kan saker ändras. Hoppas de har rätt den här gången ivf, track record är ju sådär.
Ständigt 8-9 månader bort. Hette september i januari (=8 månader). Nu heter det sommaren 2022. Juni innebär nio månader bort.

Grämer mig mest att jag inte uppgraderade till nya skärmen när jag fixade EMMC. Tänkte att det inte behövdes, för jag skulle beställa ny bil med leverans april 2021 och EMMC-bytet var innan Tesla stod för det (fick pengarna sen). Annars surrar den på fint. Ju längre tid det går desto mindre bytesbenägen blir jag. Kanske köpa ut den från firman privat och ta en Y som tjänstebil istället.
Författare och bloggare. Model S 2023
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Inlägg av Jordad »

dstr skrev:
Fredrik j skrev:
Hur går det med produktionen? Hur många bilar bygger man?
Model S Plaid i USA ligger med leverans Q1 2022, så det verkar inte vara någon större fart. :(
Det är ett eller flera problem som gör att Tesla inte kan leverera. Här är en bild från idag på en industritomt i Freemont som är fylld med dammiga olevererade Model S. Gissningsvis är det någon mindre del eftersom de bygger färdigt bilarna iaf.
IMG_0171.jpeg
Skriv svar