Det är ju ett meningslöst att utveckla och rulla ut ännu snabbare stationer om man har en befintlig produktionslina som bygger v3 effektivt - om man inte ens kan använda en v2 ordentligt - bättre fokusera på flaskhalsen när man har begränsat med ingenjörer (vilket gäller alla företag) - hade man kunnat ladda med 125kW upp till 80% hade ju det räckt hyfsat bra, 250kW mer så.
Missförstå mig rätt, jag ser gärna 500kW i framtiden, men om bilar/batteri som kan ta emot det är 10-15 år bort är man ju inte så exalterad över det - skulle tycka det var fantastiskt bra om tapering kunde bli bättre däremot.
Fast de flesta batterikemier fungerar inte så att de gärna laddas linjärt om man vill kombinera med en bra livslängd.
Det är helt enkelt en fysisk och kemisk begränsing i många batterityper.
Precis som hos din mobiltelefon och dator. Inget konstigt med det.
Sedan är det ju rätt bra att ha hög effekt i början, för då kan man ladda upp till 50% SoC extremt snabbt och sedan dra vidare.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skall man satsa på Tesla arbitrage när Tesla inte uppdaterat priser på svenska hemsidan?
Enl Tesla US hemsida:
Long Range 80 K$
Plaid 130 K$
dvs Plaid +62,5%
Enl Tesla SWE hemsida:
Long Range 984 KSEK
Plaid 1 289 KSEK
dvs Plaid +30,9%
Om jag förstått de hele rätt, om man lägger en beställning så är det det priset som gäller vid beställning, även om de uppdaterar hemsidan efter beställning?
Någon som vet av erfarenhet?
Skall man satsa på Tesla arbitrage när Tesla inte uppdaterat priser på svenska hemsidan?
Enl Tesla US hemsida:
Long Range 80 K$
Plaid 130 K$
dvs Plaid +62,5%
Enl Tesla SWE hemsida:
Long Range 984 KSEK
Plaid 1 289 KSEK
dvs Plaid +30,9%
Om jag förstått de hele rätt, om man lägger en beställning så är det det priset som gäller vid beställning, även om de uppdaterar hemsidan efter beställning?
Någon som vet av erfarenhet?
Nya priset är inne nu.
Landar på 1 379 000kr för vanliga Plaid
Skall man satsa på Tesla arbitrage när Tesla inte uppdaterat priser på svenska hemsidan?
Enl Tesla US hemsida:
Long Range 80 K$
Plaid 130 K$
dvs Plaid +62,5%
Enl Tesla SWE hemsida:
Long Range 984 KSEK
Plaid 1 289 KSEK
dvs Plaid +30,9%
Om jag förstått de hele rätt, om man lägger en beställning så är det det priset som gäller vid beställning, även om de uppdaterar hemsidan efter beställning?
Någon som vet av erfarenhet?
Nya priset är inne nu.
Landar på 1 379 000kr för vanliga Plaid
Inserts har använts inom racing för samma syfte, dock inte samma sak som plastkåpor. Vill dock minnas att jag sett någon mer använda plastkåpor men kan inte minnas vem.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Skall man satsa på Tesla arbitrage när Tesla inte uppdaterat priser på svenska hemsidan?
Enl Tesla US hemsida:
Long Range 80 K$
Plaid 130 K$
dvs Plaid +62,5%
Enl Tesla SWE hemsida:
Long Range 984 KSEK
Plaid 1 289 KSEK
dvs Plaid +30,9%
Om jag förstått de hele rätt, om man lägger en beställning så är det det priset som gäller vid beställning, även om de uppdaterar hemsidan efter beställning?
Någon som vet av erfarenhet?
Nya priset är inne nu.
Landar på 1 379 000kr för vanliga Plaid
Hmm. Då kanske man ska plocka ut den Plaid jag beställt när den kommer. Känns ju plötsligt som en bra affär. Min bästa sport är iofs att övertala mig att jag gör bra affärer när jag köper för dyra saker.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag (Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP (Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black