Tycker det är minst lika imponerande att en fossilbil kör jämt med en 1000hk elbil….Zalman3 skrev:Grymt imponerande att slå den lätta och starka Porsche GT2RS på bana.taliz skrev:Snabbare än en GT2RS är inte dåligt. Med vanlig ratt kanske han klippt Senna också?spacecoin skrev:Moddad Plaid, Laguna Seca:
Det verkar ju som att den här bilen har Yoke i alla fall om jag inte ser fel.
Teslan väger väl 5-600kg mera.
Den snabbaste och motorstarkaste Porsche 911 som någonsin godkänts för allmän väg är redo för avtäckning: Nya Porsche 911 GT2 RS får världspremiär på Goodwood Festival of Speed i Storbritannien, 30 juni till 2 juli.
Med en 700 hk (515 kW) stark boxermotor med biturbo och en vikt på 1 470 kg med full tank, accelererar den lätta tvåsitsiga sportbilen från 0 – 100 km/tim på 2,8 sekunder. Den bakhjulsdrivna coupén har en toppfart på 340 km/tim och med teknik till stor del lånad från tävlingsverksamheten är nya GT2 RS hela 80 hk (59 kW) starkare än den 3,6 liter stora föregångaren samtidigt som vridmomentet ökats med 50 Nm till 750 Nm.
{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Moderator: Redaktion
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Cochespias publicerade idag några bilder på X Plaid. Första bilderna som jag ser.
Vet inte var bilderna är tagna men det måste vara i USA. Det är bara där som en parkeringsplats som kallas "compact" rymmer en X.
Jag gillar vad jag ser. Fräschare än nuvarande X. Jag är verkligen sugen på att byta ut min X LR mot en X Plaid, men det är många 100k för att göra det bytet.
Vet inte var bilderna är tagna men det måste vara i USA. Det är bara där som en parkeringsplats som kallas "compact" rymmer en X.
Jag gillar vad jag ser. Fräschare än nuvarande X. Jag är verkligen sugen på att byta ut min X LR mot en X Plaid, men det är många 100k för att göra det bytet.
MX LR (Raven) 2019
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7556
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Vad skiljer (visuellt)?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Exteriört front, blackout, fälgar.mikebike skrev:Vad skiljer (visuellt)?
Invändigt är det ju helt annorlunda.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
och jag tycker mig se mycket bättre passning av skarvar etc jmf med vad jag själv sett tidigare och jmf med vad jag har på min.taliz skrev:Exteriört front, blackout, fälgar.mikebike skrev:Vad skiljer (visuellt)?
Invändigt är det ju helt annorlunda.
MX LR (Raven) 2019
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Ja ser fin ut, men håller med i analysen. Många 100k blir det. Jag tänker att min X LR 2019 (Raven) med fri SuC och FSD kommer att hänga med mig till dess att det händer något större på batterisidan eller på annat sätt, typ V2G. Hos Tesla eller hos någon annan. Vill man ha en snabb och rolig bil så skulle jag köpa en MS. MX är mer som en väldigt cool supertanker/rymdfärja för familjen med dragkrok...Hertsh skrev:Cochespias publicerade idag några bilder på X Plaid
Vet inte var bilderna är tagna men det måste vara i USA. Det är bara där som en parkeringsplats som kallas "compact" rymmer en X.
Jag gillar vad jag ser. Fräschare än nuvarande X. Jag är verkligen sugen på att byta ut min X LR mot en X Plaid, men det är många 100k för att göra det bytet.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Vill man ha en snabb och rolig bil så är det snarare Model 3 som gäller.spacecoin skrev:Ja ser fin ut, men håller med i analysen. Många 100k blir det. Jag tänker att min X LR 2019 (Raven) med fri SuC och FSD kommer att hänga med mig till dess att det händer något större på batterisidan eller på annat sätt, typ V2G. Hos Tesla eller hos någon annan. Vill man ha en snabb och rolig bil så skulle jag köpa en MS. MX är mer som en väldigt cool supertanker för familjen med dragkrok...Hertsh skrev:Cochespias publicerade idag några bilder på X Plaid
Vet inte var bilderna är tagna men det måste vara i USA. Det är bara där som en parkeringsplats som kallas "compact" rymmer en X.
Jag gillar vad jag ser. Fräschare än nuvarande X. Jag är verkligen sugen på att byta ut min X LR mot en X Plaid, men det är många 100k för att göra det bytet.
S och X är väldigt lika körmässigt. Mest att man har betydligt bättre runt-om-sikt i X som skiljer IMO.
Att kalla X för "supertanker"... då har man inte provat Audi etron...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag uppgraderade den till "supertanker/rymdfärja" i en edit... M3 är för lite premium för min del. Man är ju gubbe. Vägljudet framför allt.taliz skrev:Vill man ha en snabb och rolig bil så är det snarare Model 3 som gäller.spacecoin skrev:Ja ser fin ut, men håller med i analysen. Många 100k blir det. Jag tänker att min X LR 2019 (Raven) med fri SuC och FSD kommer att hänga med mig till dess att det händer något större på batterisidan eller på annat sätt, typ V2G. Hos Tesla eller hos någon annan. Vill man ha en snabb och rolig bil så skulle jag köpa en MS. MX är mer som en väldigt cool supertanker för familjen med dragkrok...Hertsh skrev:Cochespias publicerade idag några bilder på X Plaid
Vet inte var bilderna är tagna men det måste vara i USA. Det är bara där som en parkeringsplats som kallas "compact" rymmer en X.
Jag gillar vad jag ser. Fräschare än nuvarande X. Jag är verkligen sugen på att byta ut min X LR mot en X Plaid, men det är många 100k för att göra det bytet.
S och X är väldigt lika körmässigt. Mest att man har betydligt bättre runt-om-sikt i X som skiljer IMO.
Att kalla X för "supertanker"... då har man inte provat Audi etron...
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Mycket större luftinsläpp, hittar inga positionsljus där de var kanske det är mer luft till bromsarna.taliz skrev:Exteriört front, blackout, fälgar.mikebike skrev:Vad skiljer (visuellt)?
Invändigt är det ju helt annorlunda.
Ser inte den breddning av bakskärm jag tror S fått.
Kör mycket hellre X än 3. Körde 3:an ett tag men fick återfall till X.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag vill nog påstå att det är en väsentlig skillnad mellan S och X.taliz skrev:Vill man ha en snabb och rolig bil så är det snarare Model 3 som gäller.spacecoin skrev:Ja ser fin ut, men håller med i analysen. Många 100k blir det. Jag tänker att min X LR 2019 (Raven) med fri SuC och FSD kommer att hänga med mig till dess att det händer något större på batterisidan eller på annat sätt, typ V2G. Hos Tesla eller hos någon annan. Vill man ha en snabb och rolig bil så skulle jag köpa en MS. MX är mer som en väldigt cool supertanker för familjen med dragkrok...Hertsh skrev:Cochespias publicerade idag några bilder på X Plaid
Vet inte var bilderna är tagna men det måste vara i USA. Det är bara där som en parkeringsplats som kallas "compact" rymmer en X.
Jag gillar vad jag ser. Fräschare än nuvarande X. Jag är verkligen sugen på att byta ut min X LR mot en X Plaid, men det är många 100k för att göra det bytet.
S och X är väldigt lika körmässigt. Mest att man har betydligt bättre runt-om-sikt i X som skiljer IMO.
Att kalla X för "supertanker"... då har man inte provat Audi etron...
Sen är absolut 3an en smidigare bil, men lite seg i accelerationen jämfört med en SP.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Tesla Plaid motor.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Mindre välljudande i X? Den raven jag hade en helg förra året var rena sollet, kändes som precis allt välljudande kom in speciellt från framhjulen. Tom en model 3 känns bättre enligt mig.spacecoin skrev:Jag uppgraderade den till "supertanker/rymdfärja" i en edit... M3 är för lite premium för min del. Man är ju gubbe. Vägljudet framför allt.taliz skrev:Vill man ha en snabb och rolig bil så är det snarare Model 3 som gäller.spacecoin skrev:Ja ser fin ut, men håller med i analysen. Många 100k blir det. Jag tänker att min X LR 2019 (Raven) med fri SuC och FSD kommer att hänga med mig till dess att det händer något större på batterisidan eller på annat sätt, typ V2G. Hos Tesla eller hos någon annan. Vill man ha en snabb och rolig bil så skulle jag köpa en MS. MX är mer som en väldigt cool supertanker för familjen med dragkrok...Hertsh skrev:Cochespias publicerade idag några bilder på X Plaid
Vet inte var bilderna är tagna men det måste vara i USA. Det är bara där som en parkeringsplats som kallas "compact" rymmer en X.
Jag gillar vad jag ser. Fräschare än nuvarande X. Jag är verkligen sugen på att byta ut min X LR mot en X Plaid, men det är många 100k för att göra det bytet.
S och X är väldigt lika körmässigt. Mest att man har betydligt bättre runt-om-sikt i X som skiljer IMO.
Att kalla X för "supertanker"... då har man inte provat Audi etron...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Mera erfarenheter.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Datordoktorn
- Teslaägare
- Inlägg: 319
- Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
- Ort: Partille
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Desto fler videos av nya S jag ser så får jag känslan av besvikelse. De har liksom ansträngt sig för lite, bara lite kosmetiska förändringar egentligen. Inga kliv framåt, bara justeringar på en i grunden ganska gammal bil.
S85 2014 grått skinn, såld.
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber.
http://---
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber.
http://---
- farvidsson
- Teslaägare
- Inlägg: 21
- Blev medlem: 18 feb 2021 11:18
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag tycker tvärtomDatordoktorn skrev:Desto fler videos av nya S jag ser så får jag känslan av besvikelse. De har liksom ansträngt sig för lite, bara lite kosmetiska förändringar egentligen. Inga kliv framåt, bara justeringar på en i grunden ganska gammal bil.
Det enda som är relativt lika är väl utsidan? Batteripacket och övriga drivlinan samt mjukvaran verkar ju vara helt ny?
Vad var det du förväntade dig skulle vara annorlunda?
Model S Plaid 2023, Midnight silver med svart inredning.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Det jag personligen hade önskat var mer exteriört, främst nya baklysen, med CCS-kontakt, men det kanske kommer till EU-varianten?farvidsson skrev:Jag tycker tvärtomDatordoktorn skrev:Desto fler videos av nya S jag ser så får jag känslan av besvikelse. De har liksom ansträngt sig för lite, bara lite kosmetiska förändringar egentligen. Inga kliv framåt, bara justeringar på en i grunden ganska gammal bil.
Det enda som är relativt lika är väl utsidan? Batteripacket och övriga drivlinan samt mjukvaran verkar ju vara helt ny?
Vad var det du förväntade dig skulle vara annorlunda?
Model Y LR
Model S 100D -18
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
farvidsson skrev:Jag tycker tvärtomDatordoktorn skrev:Desto fler videos av nya S jag ser så får jag känslan av besvikelse. De har liksom ansträngt sig för lite, bara lite kosmetiska förändringar egentligen. Inga kliv framåt, bara justeringar på en i grunden ganska gammal bil.
Det enda som är relativt lika är väl utsidan? Batteripacket och övriga drivlinan samt mjukvaran verkar ju vara helt ny?
Vad var det du förväntade dig skulle vara annorlunda?
Jag hade förväntat mig en helt ny kaross.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Varför? Det är det jag tycker är minst intressant, den såg ju bra ut redan så lite småförändringar gör ju att den som ännu bättre ut. Slipper man dessutom sticka ut allt för mycket med att man har “senaste modellen”.MWall skrev:
Jag hade förväntat mig en helt ny kaross.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
OfarligTesla skrev:Varför? Det är det jag tycker är minst intressant, den såg ju bra ut redan så lite småförändringar gör ju att den som ännu bättre ut. Slipper man dessutom sticka ut allt för mycket med att man har “senaste modellen”.MWall skrev:
Jag hade förväntat mig en helt ny kaross.
Varför? Därför att det vore på sin plats efter över 8 års produktion. Nu ser man ingen skillnad i princip och det är väl lite tråkigt kan jag tycka.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Personligen har jag gärna samma kaross så fattar inte grannarna att jag byter bil. Men jag förstår att inte alla tänker lika.
Märkligt nog har jag nu blivit mer taggad. Från början var jag inte så sugen. Tyckte det var för mycket fokus på 0-100 som vanligt. Lite bättre lösning för film i baksätet än pytteskärmen hade jag gärna sett. Sedan hoppas jag så klart på CCS i EU samt snar introduktion av saker som de ligger efter på, tex led matrix.
Märkligt nog har jag nu blivit mer taggad. Från början var jag inte så sugen. Tyckte det var för mycket fokus på 0-100 som vanligt. Lite bättre lösning för film i baksätet än pytteskärmen hade jag gärna sett. Sedan hoppas jag så klart på CCS i EU samt snar introduktion av saker som de ligger efter på, tex led matrix.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Jag håller med dig helt här.kallekula skrev:Personligen har jag gärna samma kaross så fattar inte grannarna att jag byter bil. Men jag förstår att inte alla tänker lika.
Märkligt nog har jag nu blivit mer taggad. Från början var jag inte så sugen. Tyckte det var för mycket fokus på 0-100 som vanligt. Lite bättre lösning för film i baksätet än pytteskärmen hade jag gärna sett. Sedan hoppas jag så klart på CCS i EU samt snar introduktion av saker som de ligger efter på, tex led matrix.
Jag vill heller inte att det sticker för mycket i ögonen på folk. Gillar att insidan blivit så pass mycket läckrare.
Lite mer tech hade inte varit fel. Sedan skulle jag vilja ha drag samt 7 sits också.
Hoppas inte de tar med sig vindrutetekniken från 3:an.
Ägare av en Tesla model Y LR, midnight silver metallic, 20 tum fälg
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
big-olle skrev:Jag håller med dig helt här.kallekula skrev:Personligen har jag gärna samma kaross så fattar inte grannarna att jag byter bil. Men jag förstår att inte alla tänker lika.
Märkligt nog har jag nu blivit mer taggad. Från början var jag inte så sugen. Tyckte det var för mycket fokus på 0-100 som vanligt. Lite bättre lösning för film i baksätet än pytteskärmen hade jag gärna sett. Sedan hoppas jag så klart på CCS i EU samt snar introduktion av saker som de ligger efter på, tex led matrix.
Jag vill heller inte att det sticker för mycket i ögonen på folk. Gillar att insidan blivit så pass mycket läckrare.
Lite mer tech hade inte varit fel. Sedan skulle jag vilja ha drag samt 7 sits också.
Hoppas inte de tar med sig vindrutetekniken från 3:an.
Vänta lite nu. Tycker ni det "sticker i ögonen" när folk köper en ny generation av E-klass eller A6 också? Vilken kaross på t ex E-klass hade ni velat ha kvar?
Hade Tesla valt att göra en helt ny bil från grunden som såg annorlunda ut hade ni väl iofs applåderat det också.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Ja det hade väl varit roligt om de gjort något riktigt tufft, lite som de “förslag” som det ryktades om. Men jag förväntade mig inte direkt att Tesla gör sådana saker .MWall skrev:Varför? Därför att det vore på sin plats efter över 8 års produktion. Nu ser man ingen skillnad i princip och det är väl lite tråkigt kan jag tycka.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Hehe... Nä jag är nog bara lite dum i huvudet. Hade gärna haft en rostig Saab som utsida och senaste Teslan på insidan
Så har ja inte heller emblem bak på min ludicrous och har lackat om de röda bromsoken.
Så har ja inte heller emblem bak på min ludicrous och har lackat om de röda bromsoken.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
OfarligTesla skrev:Ja det hade väl varit roligt om de gjort något riktigt tufft, lite som de “förslag” som det ryktades om. Men jag förväntade mig inte direkt att Tesla gör sådana saker .MWall skrev:Varför? Därför att det vore på sin plats efter över 8 års produktion. Nu ser man ingen skillnad i princip och det är väl lite tråkigt kan jag tycka.
Hade väl inte behövt vara nåt sånt heller. Bara en ny generation. Sånt som biltillverkare i alla tider gjort. Fanns flera generationer V70 också. Och nu V90 istället. Vissa generationer står ut mer än andra. T ex BMW E60 som ju var lite udda efter E39 tack vare Chris Bangle. Men nu kom ju G30 och ersatte F10 häromåret och där är det väldigt likt föregångaren. Så det skiljer såklart sig åt.